AndroidHealthClinic

Nieuw en vragen over aanpak (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Timber

Novice
Lid geworden
1 sep 2011
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
Hoi,

Ik ben nieuw hier. Marcel is de naam en ik ben 34 jaar oud.
Een maand geleden woog ik een kleine 80 kg bij 1,84 meter. Daarna ben ik onder mijn onderhoud gaan eten en alleen goede voeding genomen.

Nu weeg ik een ruime 76 kg. Volgens een impedantie meting (met een weegschaal op de sportschool) is mijn vetpercentage nu 15,6. Ondanks dat mijn gewicht niet slecht is voor mijn lengte, zit er nog veel teveel vet op mijn middel en dat moet weg. Daarnaast wil ik sterker / breder worden. Ik heb nog geen (serieuze) ervaring met krachttraining. Daarnaast sport ik maar af en toe (mountainbiken, hardlopen, heb een twee jaar geleden wat gefitnest).


Mijn voeding de afgelopen tijd zag er ongeveer als volgt uit:


8:00 2 donkere boterhammen met hagelslag, kop thee
11:00 donkere boterham met pindakaas en een beker halfvolle melk
12:30 2 donkere boterhammen met kalkoenfilet, sap van 1 grapefruit
15:00 banaan of appel, glas melk
16:30 handje amandelen
18:00 avondeten, bord bruine rijst met kipfilet en roerbakgroente of volkorenpasta met roerbakgroente en mager rundergehakt (relatief veel groente / vlees en weinig pasta / rijst
magere yoghurt na
20:00 klein stukje pure chocolade of rozijnen of amandelen / studentenhaver
21:30 bakje kwark (met een schepje suiker) of een shake (magere yoghurt, halfvolle melk en wheypoeder), 2 visolie capsules

Op het web heb ik veel info gezocht over het verliezen van vet en krachttraining. Hiervoor heb ik o.a. gelezen:
- Wasborddieet
- BFFM
- Stronglifts 5x5
- Starting Strength (diagonaal doorgelezen)
- Stickies op dit forum


Nou heb ik wel eens in een onderschrift op een forum gelezen dat als je radeloos wilt worden, je aan iedereen raad moet vragen en dat lijkt een beetje te zijn gebeurd.

Wat ik nu wel denk te weten:
- Dat mijn hoofddoelen zijn vet verliezen (onder de 12%, hopelijk 10% of minder), buikspieren zichtbaar krijgen, sterker en breder worden, waarbij het verliezen van vet prioriteit heeft.
- Welke voedingsstoffen goed en minder goed / slecht zijn.
- Dat ik een goed voedingsschema moet opstellen
- Dat goed eten in combi met krachttraining en cardio de beste resultaten oplevert

voldoende rust ook heel belangrijk is.

Mijn grootste vragen nu zijn:


  • hoeveel moet ik eten om mijn vet kwijt te raken met een combi van cardio en een (liefst full body) trainingsschema
  • zou Rippetoe iets kunnen zijn (maar dan zonder me kompleet vol te proppen)?
  • Is het wel handig om eerst het vet weg te willen hebben en daarnaa pas te gaan gainen?
Ik wilde hieronder wat foto's plaatsen maar volgens mij pikt image shack deze site niet ofzo?

Ik ben benieuwd naar ideeen voor mijn aanpak.

Groeten,
Marcel
 
1.84 15% 77kg lijkt me prima gewicht. Als je toch wilt afvallen doe een beetje cardio op het einde.
 
76 kilo is op zich een goed gewicht lijkt me. gewoon lekker gaan trainen op kracht en massa! als je toch nog wat wilt afvallen gewoon half uurtje cardio doen!
 
Bedankt voor jullie racties.
Mijn gewicht is op zich niet verkeerd. Het (niet al te betrouwbaar gemeten) vetpercentage valt ook nog enigszins mee. Toch heb ik nog best een vetband om mijn middel, waar ik graag vanaf wil. Maar ik begrijp dat dit ook te realiseren is met bijvoorbeeld een rippetoe schema? Ook als ik me aan zijn richtlijn houdt en behoorlijk boven mijn onderhoud ga eten?
 
Back
Naar boven