AndroidHealthClinic

Nieuw fitnessschema

Bezoekers in dit topic

Trakeena

Novice
Lid geworden
26 feb 2011
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
62kg
Hoihoi,

Ik word eigenlijk een beetje overweldigd door alle informatie die op het internet te vinden is over fitness schema's. Hopelijk kunnen jullie me wat advies geven.

Ik sport nu zo'n 1.5 maand, zowel Les Mills groeplessen als 3 tot 4 keer per week fitness. Verder let ik ook goed op mijn voeding. Ongeveer een maand geleden heb ik een fittest en lichaamsmeting op de sportschool gedaan. Conditie was goed, maar ik schrok nogal van de lichaamsmeting. Ik ben 1.75 lang en woog toen 64.7. BMI 21.1, vetpercentage van 34%... Nu heb ik binnenkort weer een fittest en lichaamsmeting en daarna wil ik aangeven dat ik mijn trainingsschema wil veranderen. Ik heb namelijk niet het idee dat het veel voor me doet.

Wat ik nu doe (alle apparaten zijn overigens van Technogym):
- 10 min hometrainer
- 3 x 15 abductor (20 kg)
- 3 x 15 adductor (20 kg)
- 3 x 15 abdominal crunch (17.5 kg)
- 6 x 15 rotary torso (15 kg)
- 3 x 15 pulley (10 kg)
- 3 x 15 leg press (30 kg)
- 15 min crosstrainer

De pulley gaat er sowieso uit, want daar krijg ik last van mijn elleboog van. Ik wil in ieder geval een oefening voor mijn kuiten en iets anders voor mijn armen. En ik denk dat ik langer cardio wil op het einde. Maar verder? Ik heb geen idee en op de sportschool krijg ik een lijstje met apparaten en daar moet ik het mee doen. Ik zou daarom ik graag wat advies willen hebben over wat goed voor mij zou zijn. Afvallen hoeft niet zo nodig, mijn vetpercentage wil ik wel verlagen en ik wil graag wat strakker worden (spierversteviging misschien?)

Nog even iets over de oefeningen voor de armen. Ik ben bang dat mijn keus daarin nogal beperkt is. Ten eerste gaat namelijk mijn elleboog nogal gevaarlijk knakken op de pulley, voor mijn schouder hetzelfde verhaal bij de pectoral en mijn monnikskapspier verkrampt bij gewicht boven mijn hoofd. Allemaal aan de linkerkant overigens.

Alvast bedankt!
 
Je kan starten met een full body schema. Er staat op het forum een sticky over beginners/vrouwen schema.

Misschien is de front raise een oefening die geen problemen geeft voor je schouders.
 
Laat me raden: je hebt je vet laten meten met een weegschaal / zo'n soort stuurtje. Niet accuraat iig.
Het verschil tussen een huidplooimeter en mijn weegschaal scheelt op dit moment 11%.

Stap iig van de apparaten af, pak losse gewichten en train daarmee je hele lijf.

'ik let op mijn voeding' is niet genoeg. Mensen die dat roepen hebben meestal een beroerd eetschema.
 
Back
Naar boven