Fitness Seller

Nieuw hier

Bezoekers in dit topic

Buzzy78

Novice
Lid geworden
22 aug 2012
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
88kg
Hey iedereen,

Heb na verschillende maanden het forum te lezen besloten mijzelf te registreren en zal me nu ook ineens even voorstellen.

Ik ben een 33 jaar oud uit Belgie en heb tot voor kort nooit veel gesport in mijn leven. Ik had niet zo een gezonde levensstijl en voeding. Een goed jaar en half geleden ging ik nog eens op de weegschaal staan en zag ik dat er een getal extra bij mijn gewicht was gekomen. (101 kg) Dit was een stevige shock en heeft mij ertoe gebracht wat lichaamsbeweging te doen en meer op mijn voeding te letten. Ik ben toen begonnen met fietsen (mountainbike).

Na een goed jaar zat ik rond de 86 kg met mijn gewicht waarmee ik een stuk gelukkiger was. Onder impuls van een strandvakantie ben ik ongeveer 6 maanden geleden begonnen met fitnessen (gewichttraining) om dat lichaam van me wat meer spieren te geven. Met het fietsen staat het tegenwoordig op een laag pitje gezien ik nu 3 x per week naar de fitness ga en zoals de meeste nog een job heb ook.

Ik heb van nature uit een redelijke brede lichaamsbouw en had redelijk snel resultaten. Ik ben dan ook blijven trainen. Mijn trainingsschema is volgende:

Dag 1: Training (borst, triceps) + 30 min cardio + buikspieren
Dag 2: Rust
Dag 3: Training (rug, biceps) + 30 min cardio + buikspieren
Dag 4: Rust
Dag 5: Training (schouders, benen, onderarmen) + 30 min cardio + buikspieren
Dag 6: Rust
Dag 7: Rust

Gezien ik er nog niet zo lang mee bezig ben, volg ik gewoon de oefeningen van mijn trainingspartner. We doen setjes van 3 toestellen per spiergroep (behalve onderarmen) met eerst 10, 8 en laatste 6 herhalingen.

De reden dat ik telkens 30 min cardio en buikspieren doe is om vet kwijt te spelen. (vooral rond de buikstreek)

Mijn doel momenteel is niet om er als king kong uit te zien. Ik wil een mooi gespierd lichaam zonder dat het overdreven lijkt. En voorral wat extra buikvet wegwerken.

Zo dat ben ik in het kort. Jullie zullen me nog wel tegenkomen op de board ;-)

Groeten!
 
beste,

leuk om even te lezen dat u zelf het initiaftief hebt genomen om te gaan sporten e.d.

Veel succes verder

grts
 
Goed bezig! Zoveel afgevallen al...

Wat betreft buikvet: daarvoor hoef je niet per se al die buikspieroefeningen te doen he? Vet verbranden doe je gewoon met trainen en cutten in calorieën. Of je lichaam 't dan van je buik afhaalt of ergens anders, daar heb je geen controle over (buikvet gaat meestal als laatst).
 
Welkom,
En zoals aangegeven plaatselijk vet verbranden bestaat niet. Anders zou je arm afvallen tijdens het curlen :p en je nek als je je hoofd op en neer beweegt.
Doe dan wat meer cardio en pas je eetschema aan. Afvallen en spieren kweken is 80% voeding.
 
Bedankt voor de reacties. Ik ben van plan in de voedingssectie wat onderzoek te doen en zo mijn voeding aanpassen.
 
Back
Naar boven