XXL Nutrition

Nieuw hier

Bezoekers in dit topic

Kampers

Cool Novice
Lid geworden
3 jun 2019
Berichten
30
Waardering
2
Lengte
1m84
Massa
95kg
Vetpercentage
28%
Hej Iedereen,

Ik ben dus Stefan, maar iedereen kent mij als kampers. Ik ben 33j en heb van mijn 6j tot 20j altijd sport gedaan.
Al deze jaren ben ik bezig geweest met basketbal. Sinds mijn 14j tot het einde heb ik altijd 4x per week getraind. 2x Met eigen ploeg (jeugd) en 2x met de eerste ploeg.

Dit allemaal op bescheiden competitie niveau. Nooit heb ik last gehad van blessures tot op mijn 19. Ik was ook altijd conditioneel heel sterk. Qua kracht was dit wel gemiddeld denk ik.

Helaas heb ik toen een scheur in mijn gewrichtsbanden in mijn enkel opgelopen. 8 Weken eruit gelegen. Hiervan ben ik eigenlijk nooit van hersteld. Hier heb ik echt jaren nog last van gehad. Steken in mijn enkel bij het minste belasten.

Ik heb nog 1 seizoen geprobeerd maar ik kon mij niet meer 100% geven. Dit resulteerde ook dat mijn conditie niet meer op punt kwam. Aldus besloot ik om te stoppen met sporten. Ook mede omdat het "echte leven" nu begon, gaan werken e.d.

Naar de voetbal gaan met vrienden, Pinte pakken, late uurtjes, weinig slaap hier en daar een vette hap.. Zoals je wel kunt raden kwamen de killo's er wel snel bij, maar nog niet in dramatische vorm. Ik heb ook lang zwaar werk gedaan zoals containers laden en lossen met de hand. lange werkdagen, in plannen van transporten, deadlines, stress, presteren onder druk. Iedereen kent het wel denk ik.

Tot 2jaar geleden mijn rug zei het is genoeg geweest. ik heb maanden gehad waar ik echt niets kon doen. Na een paar maanden terug beginnen werken en hervallen. met als resultaat dat de killo's er nu echt aan vast plakken. Deze problemen zijn nog niet helemaal opgelost, maar wil het gewicht probleem echt gaan aanpakken en terug gaan genieten van sporten e.d.

Ik ben hier op het forum gekomen om te leren wat ik moet doen om gewicht te verliezen en terug een beter lichaam op te bouwen. Ik ga dit topic ook gebruiken als soort van Blog. Voor mijn Vet % gebruik in de weegschaal van Fitbit, en geb ook de Fitbit Charge horloge.

Ben momenteel ook bezig met het boek Burn the Fat, Feed the Muscle

Alle tips e.d. zijn welkom

Mijn lichaam nu op 4/6/2019
Lengte : 1.84
Gewicht : 95
Vet : 31,3%
Buik omtrek : 107cm

Mijn doelen voor korte termijn zijn ( 3 maanden )
  • - Ik ben nog steeds aan het trainen
  • - Ik ben nog steeds goed op mijn voeding aan het letten
  • - Mijn vet % is onder 21%
  • - Mijn figuur is al een stuk beter (al meer naar de V vorm toe)
  • - De cm aan de buik is onder 95cm
 
Laatst bewerkt:
Welkom,

goed dat je weer bezig gaat met sporten en je gezondheid, je bent zo te zien al goed begonnen met het stellen van doelen.
Moet ook zeggen dat je begin stats niet dramatisch zijn, dus als je methodisch te werk gaat en door blijft zetten lukt het je vast die doelen te halen.

Als je wilt kan je op dit forum jouw trainings- en voedingsschema posten voor eventuele feedback.

Succes verder!
 
Momenteel zit ik volgens fitbit per dag aan +- 2200 omdat ik nu niet zo actief ben. In tegendeel zelfs. Als ik dan cut naar 1800 is ong 20% zou dat prima moeten zijn toch?

Heb dan ook in de app wat voeding gedropt om te kijken voor macros. Wat denken jullie?

894B9D18-DC94-45B3-98D9-91999DA4F62A.jpeg


98AF8C3F-BF6B-4179-8299-27B944F03DEB.jpeg


87914BEF-E83C-4DCE-9A11-CED65AE62025.jpeg


8449FC40-6274-40E7-BE13-63A8D61CD02F.jpeg


D51B9409-D8FC-4A3E-B58E-A1A867062106.jpeg
 
Ik ben nu twee weken bezig met te cutten. geen honger of dergelijke.
Ik had geprobeerd om de diepvries zalm van de Colruyt te eten maar dit was ik snel beu, ben dan maar terug overgeschakeld naar verse zalm.
Diepvries Tonijn valt wel goed te doen, al is verse wel lekkerder maar natuurlijk ook wel stuk duurder.

vet: -1.6%
gewicht: -1.8kg

ik wil iedereen die in mijn topics feedback heeft gegeven alvast bedanken voor de hulp!
 
Ik ben nu twee weken bezig met te cutten. geen honger of dergelijke.
Ik had geprobeerd om de diepvries zalm van de Colruyt te eten maar dit was ik snel beu, ben dan maar terug overgeschakeld naar verse zalm.
Diepvries Tonijn valt wel goed te doen, al is verse wel lekkerder maar natuurlijk ook wel stuk duurder.

vet: -1.6%
gewicht: -1.8kg

ik wil iedereen die in mijn topics feedback heeft gegeven alvast bedanken voor de hulp!

Mooi resultaat voor twee weken. Als je geen honger hebt eet je in ieder geval voldoende! Mocht je dat wel krijgen zou ik gaan voor groente zoals komkommer, paprika, tomaat en augurk. Voor je tonijn zou je ook tonijn in blik kunnen nemen voor de afwisseling.
Keep going! :flexbiceps:
 
Mooi resultaat voor twee weken. Als je geen honger hebt eet je in ieder geval voldoende! Mocht je dat wel krijgen zou ik gaan voor groente zoals komkommer, paprika, tomaat en augurk. Voor je tonijn zou je ook tonijn in blik kunnen nemen voor de afwisseling.
Keep going! :flexbiceps:
Ik wissel tonijn af met steak
 
Mijn vet % blijft al meer dan een week het zelfde, verlies wel gewicht. Iets aanpassen?

12CAF01A-9974-4C19-B22E-6C7EAF778E5A.png
 
1 maand bezig nu.
Vet -2%
Kg -2.1kg
 
Back
Naar boven