AndroidHealthClinic

Nieuw hier

Bezoekers in dit topic

R Kortenaar

Novice
Lid geworden
28 apr 2020
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
84kg
Hallo allen,

Na even wat rondgeneusd te hebben hier en goede discussies hebben gelezen mij aangemeld!

Ik ben al een tijd aan het sporten en altijd een probleem gehad qua motivatie en spier opbouw, ik zie het zelf namelijk niet.
Qua sport doe ik een aantal jaar fitness, sinds vorig jaar doe ik aan hardlopen en eind vorig jaar heb ik Aikido erbij opgepakt.

Het probleem qua motivatie ligt bij mij dat ik het niet alleen doe, wel wil. Net voor het Corona gebeuren had ik de smaak met fitness te pakken.

Nu heb ik een aantal dingen waar ik tegen aan loop, het eerste is het dat ik er niets van zie, buikje blijft (sixpack is niet nodig) en qua gewicht met fitness kom ik ook niet echt hoger.
Vaak last van me rug en bij fysiotherapie te horen gekregen dat ik de buikspieren (toen) nauwelijks gebruikte, tevens ook delen van de bovenrug.
Daar zou ik heel graag tips voor willen hoe ik dat kan tackelen.

Qua voeding eet ik niet ongezond, maar ik weet ook niet precies waar op te letten. Zoeken op het net heeft ook niet echt geholpen.
 
Welkom hier.

Motivatie is toch echt iets wat je in jezelf moet zoeken. Dat kan een ander niet voor je doen. Wat helpt is een doel stellen. Kleine stappen erin nemen en niet meteen alleen je einddoel in het oog houden.
Dat is vaak veel te ver weg en als je dan niet "meteen" het idee hebt je einddoel te kunnen zien zak je terug. Dus maak je doelen haalbaar en concreet.

Wat is je doel nu? aankomen of afvallen?
Wat is je vet% nu? een foto kan ook een indicatie geven en misschien ook tips of je wel wat massa hebt.
Wat heb je nu aan mogelijkheden qua "training"?

Verder is het toch wel van belang om als je ech vet kwijt wil te kiezen voor afvallen. Maar heb je genoeg massa. Je wil niet skinny overblijven met een 6-pack.
Daarentegen wat is je vet%. Je kan namelijk ook op onderhoud eten en trainen (mits je mogelijkheden hebt om te trainen)

Maar het zit toch qua aankomen en afvallen grotendeels in je voeding
Lees hiervoor post 1 even door en gebruik het schema van post 2 in excel. Zo kan je ook een indicatie krijgen van je onderhoud.

Lees je eerst hier even verder in in. Denk dat je dan ook wat gerichter vragen kan gaan stellen.

Core versterken is sowieso belangrijk. Om oefeningen goed uit te voeren moet je ook technieen beheersen. Er staat veel op internet in filmpjes en ook uitleg. Google op de compound oefeningen met uitleg. Je moet tijdens een oefening wel je core spannen. Ik zie er genoeg die gewoon wat gooien met gewichten en slingeren en dus hun core niet aanspannen.

Een 6-pack bouw je ook niet met de standaard riedeltjes aan buikspieroefeningen. Het is een combinatie van goed en (als het kan) zwaar trainen, techniek en vooral voeding.

Lees eerst wat hier en je zal vast wel wat leren en vragen hebben. Stel ze gerust.
Succes!
 
Back
Naar boven