XXL Nutrition

Nieuw hier!

Bezoekers in dit topic

Vermeersch

Novice
Lid geworden
28 mei 2022
Berichten
4
Waardering
4
Lengte
1m67
Massa
75kg
Vetpercentage
20%
Beste allen,

Sinds begin mei ben ik gestopt met fastfood, alcohol etc. om eindelijk iets te doen aan mijn overgewicht. Hiervoor was ik nog nooit naar de gym geweest.
Ik probeer minimum 3-4 per week naar de gym te gaan, in combinatie met een gezond dieet.

Sinds deze week ben ik heel hard beginnen letten op proteine-inname en ook beginnen kijken naar supplementen.
Ik zou gaan voor creatine, BCAA en een pre-workout.
Mijn doel is om zoals ik al zei, mijn overgewicht weg te werken en naar een gezond vetpercentage te gaan. Liefst +- 10%

Mijn vraag aan jullie is... raden jullie mij aan om deze supplementen te nemen? Of hebben jullie andere suggesties?

In bijlage kan u foto's vinden die ik begin deze week genomen heb. Ik zie wel al progressie tegenover het begin!

Verder heb ik vragen ivm slimme weegschaal in basic fit. Ik begon, begin Mei met 32% vetpercentage op die weegschaal.
Echter gisteren, na mijn workout stond ik nog eens op de weegschaal en had ik 20% vetpercentage.

Nu vraag ik me af, hoe betrouwbaar dit is...

Hoop heel wat info van jullie te krijgen :)

Groeten!

Bekijk bijlage 557234Bekijk bijlage 557235
 
Laatst bewerkt:
Verder heb ik vragen ivm slimme weegschaal in basic fit. Ik begon, begin Mei met 32% vetpercentage op die weegschaal.
Echter gisteren, na mijn workout stond ik nog eens op de weegschaal en had ik 20% vetpercentage.

Nu vraag ik me af, hoe betrouwbaar dit is...
Totaal onbetrouwbaar. Kleine dingen zoals een andere vochtbalans of zelfs eelt op je voeten kan dit getal al enorm laten veranderen. Je spiegel is hier beduidend beter in :)
Mijn vraag aan jullie is... raden jullie mij aan om deze supplementen te nemen? Of hebben jullie andere suggesties?
Creatine gebruiken veel mensen wel. BCAA's zou ik m'n geld niet aan verspillen. Pre-workout is erg persoonsafhankelijk, gebruik het zelf niet omdat ik anders veel te veel caffeine op een dag binnen krijg, maar veel mensen vinden het wel fijn.
 
Totaal onbetrouwbaar. Kleine dingen zoals een andere vochtbalans of zelfs eelt op je voeten kan dit getal al enorm laten veranderen. Je spiegel is hier beduidend beter in :)

Creatine gebruiken veel mensen wel. BCAA's zou ik m'n geld niet aan verspillen. Pre-workout is erg persoonsafhankelijk, gebruik het zelf niet omdat ik anders veel te veel caffeine op een dag binnen krijg, maar veel mensen vinden het wel fijn.
Oke top, bedankt voor de info!
Maandag doe ik een vetmeting in een grote nutriwinkel, dat lijkt me meer betrouwbaar? Gewoon kwestie van te zien hoe ver ik sta, hecht wel veel belang aan dat vetpercentage.
 
Oke top, bedankt voor de info!
Maandag doe ik een vetmeting in een grote nutriwinkel, dat lijkt me meer betrouwbaar? Gewoon kwestie van te zien hoe ver ik sta, hecht wel veel belang aan dat vetpercentage.
25/30% bf

Skip bcaa, zinloos

Eet in een zwaar kcal tekort, ff gas geven en niet 100 kcal pd eronder gaan zitten. Dagelijks 30min bewegen zoals wandelen/ fietsen en probeer zoveel mogelijk naar de gym te gaan 3/4 al ga je 7x pw. Nood is hoog.
 
Sinds deze week ben ik heel hard beginnen letten op proteine-inname en ook beginnen kijken naar supplementen.
Ik zou gaan voor creatine, BCAA en een pre-workout.


Stop aub met deze onzin en ga lekker trainen en let op wat je eet. Gezond eten is al duur genoeg. veel water drinken, elke dag citroen en kiwi en stukje gember.
 
25/30% bf

Skip bcaa, zinloos

Eet in een zwaar kcal tekort, ff gas geven en niet 100 kcal pd eronder gaan zitten. Dagelijks 30min bewegen zoals wandelen/ fietsen en probeer zoveel mogelijk naar de gym te gaan 3/4 al ga je 7x pw. Nood is hoog.
Ben momenteel al 4 weken bezig met tekort van 500kcal pd (op kcalverbruik in rust) dus als ik sport heb ik nog meer tekort.
Lijkt je dat een goed calorietekort? Of zou ik nog meer doen?

Ik beweeg dagelijks wel, veel wandelen vooral. Gym is ook op 20min wandelen.
Probeer zoveel mogelijk gym te gaan, maar met aankomende examens niet evident.

Verder heb ik nog een vraag... welke pre workout raden jullie me aan? Veel verschillende soorten....
 
Oke top, bedankt voor de info!
Maandag doe ik een vetmeting in een grote nutriwinkel, dat lijkt me meer betrouwbaar? Gewoon kwestie van te zien hoe ver ik sta, hecht wel veel belang aan dat vetpercentage.
Je doelen zijn fantastisch, succes!

Grote vraag is hoe de vetmeting gebeurd.

Met flink overgewicht ook niet enorm relevant.
 
Hey man,
Super goed om te horen dat je deze stap neemt en prioriteit geeft aan je gezondheid.
Ik denk dat je door in eerste instantie het fastfood, alcohol, etc,. verwijderd uit je leven, je al een flinke stap gemaakt hebt en je hier een hoop uit kunt halen. Supplementen kunnen uiteraard een mooie toevoeging zijn. Iets als creatine is niet te duur en heeft een goede werking op je prestatie in de gym. Bcaa's zijn erg populair, maar mijn advies zou gaan naar Eaa's. Tenslotte heb je alle essentiele aminozuren nodig om nieuwe spiermassa te kunnen bouwen. Krijg je na het nemen van je preworkout een flinke enegrie boost of een gruwelijke pomp, go for it. Zo niet, dan zou ik hier mijn geld niet aan besteden. Dan zou ik eerder een whey product nemen of een gezondheidsproduct als omega 3, multi, d3, etc,.
Succes met deze journey!
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Netjes dat je je leven zo hebt omgegooid. Dat je maar veel plezier mag hebben met je nieuwe beste vrienden, meneer halter en meneer dumbbell.
 
Als niet op korte termijn aan wedstrijden wil gaan deelnemen, is 12-15% als doel misschien handiger.
 
Back
Naar boven