MuscleMeat

Nieuw in de supermarkt! (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • HertogSandBox

    Ripped Bodybuilder
    Lid geworden
    22 sep 2017
    Berichten
    4.093
    Waardering
    8.202
    Lengte
    1m78
    Massa
    64kg
    Vetpercentage
    12%
    Weet niet zeker of er al een soort gelijk topic bestaat (kon er geen vinden), maar misschien is het leuk om een topic te maken over de nieuwste ontwikkelingen omtrent producten in de supermarkt?

    Mocht er al een topic zijn, mag deze uiteraard verwijderd worden ;)

    Ik zal de kick-off doen;

    Vandaag (2-10-2018) volgens @allerhande instagram:
    g0052dk5l.jpg
     
    Vind ik best een leuk idee moet ik zeggen, houd mijn ogen ook extra open ;). Wat extra informatie over specifiek dit type ijs voor de geïnteresseerde. Ik stop het in spoiler omdat het misschien offtopic is.

    Heb er over nagedacht dit na te maken voor onze doelgroep, maar vind het oplichterij. Net als extra water in kip, gebeurt bij ijs hetzelfde maar dan met lucht. Ijs 500ml kan max 500gr wegen, iets minder. Ben en Jerrys doet dit netjes met 500ml = +- 470gr. Probleem dat je krijgt is de valsspelers (mijn mening), waarbij je ijs zo licht mogelijk kunt laten wegen als je wilt door lucht toe te voegen in de draaiende ijsmachine. Gelukkig heeft de wet hier een grens in bepaald van max 50%, anders mag het niet verkocht worden. Dus 500ml = minimaal 250gr. Halo = 473ml versus 257 gr, tegen de grens van die 50%, namelijk 54% Vervolgens promoten met laag calorieën; logisch want ja, je laat de consument lucht kopen wat geen calorieën bevat. Maar wel duur inzetten in de markt wat het is 'speciaal'.
     
    Mocht er al een topic zijn, mag deze uiteraard verwijderd worden ;)

    Ik zal de kick-off doen;

    Ingrediënten
    Ingrediënten: Verse MELK (71%), MELKBESTANDDELEN, natuurlijke zoetstoffen (erithritol, steviolglycosiden), room (MELK), appelextract, kokosolie (2%), lucuma, zetmeel, zeezout (0,2%), natuurlijk aroma, kleurstof (karamel), emulgatoren (mono- & diglyceriden), stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, guargom & carrageen, afkomstig uit zeewier)

    voedingswaarden
    Deze waarden gelden voor het onbereide product.

    Per 100 Milliliter.
    Energie 314 kJ (75 kcal)
    Vet 3.9 g
    Waarvan verzadigd 3 g
    Koolhydraten 6.6 g
    Waarvan suikers 5.5 g
    Eiwitten 3 g
    Zout 0.35 g

    Ja ik heb meerdere ijs soorten voorbij zien komen die "High protein" zijn.

    Net als de breaker high protein... moet je niet naar de prijs kijken en de extra proteine...

    Het is gewoon een vorm van ijs, die wat calorie armer is. That's it....

    Er is ook wel "Koupe Proteïne ijs vanille"
    Is er interesse in dan? Ik betwijfel het eigenlijk.
     
    Heb de creamy chocolate gehad, opzich wel lekker. Wel duidelijk verschil met 'normale' chocolade ijs kwa intensiteit v/d smaak.
     
    Heb de creamy chocolate gehad, opzich wel lekker. Wel duidelijk verschil met 'normale' chocolade ijs kwa intensiteit v/d smaak.
    Uiteraard, er is al heel wat gespeeld om het "schepbaar" te maken, en niet dat het de stevigheid ook krijgt van een ijsblokje.
    De stabilisatoren en emulgatoren moeten al een bult goed maken. En het "droogstof" gehalte van het product moet ook op peil worden gehouden.
    Ergens mag je dan ook niet verwachten dat het "geweldig" smaakt. Maar goed het scheelt weer een paar calorien
     
    Nederland is evolving man. Soon halen, erg benieuwd
     
    Jezus 257gram is een holle kies.
     
    Ben best benieuwd naar dit ijs.
    Ik ga dit topic volgen:popcorn:
     
    Om binnen de ijssferen te blijven, ook sinds deze week:

    bl3mu6u1m.jpg

    Voedingswaarde:
    per 100g per portion 100ml per
    500ml tub

    Energy (KJ) 535 285 1423
    Energy (kcal) 128 68 340
    Fat (g) 2.5 1.3 6.8
    Of which saturates (g) 1.7 0.9 4.5
    Carbohydrate (g) 19 10 52
    Of which sugars (g) 10 5.4 27
    Protein (g) 7.5 4.0 20
    Salt (g) 0.47 0.25 1.3

    Al getest en serieus een 10/10 voor mij (zitten echte stukjes cake in) AANRADERT!
     
    Nu ook de White Chocolate Almond van Barebells bij de AH.

    Per 100 Gram.
    Energie 1510 kJ (361 kcal)
    Vet 14.4 g
    Waarvan verzadigd 7.3 g
    Koolhydraten 25.4 g
    Waarvan suikers 3.2 g
    Eiwitten 36 g
    Zout 0.2 g
    Voedingsvezel 7.9 g
    Calcium 0 g
    Natrium 0 g
    Kalium/Potassium 0 g


    upload_2018-10-4_12-36-50.png
     
    Bij lidl heb je skyr yoghurt drankjes. 7.4g eiwit per 100ml, 4,8g koolhydraten voor maar 75 cent. Ze hebben het alleen nog bij de grote lidl's helaas.
     
    Bij lidl heb je skyr yoghurt drankjes. 7.4g eiwit per 100ml, 4,8g koolhydraten voor maar 75 cent. Ze hebben het alleen nog bij de grote lidl's helaas.
    Die zijn heel erg lekker! Kocht ze afgelopen vakantie dagelijks in de Italiaanse Lidl voor de extra eiwitten.
     
    Wow.. welke gek gaat dit als eerst testen? :o
    New in story today @AH:

    338ttdy049.jpg
     
    Geen idee of het nieuw is, maar voor mij was het een nieuwe vondst:
    001950468_001_437123_708.jpg


    per 100 gram
    • Energie 316 kJ 75 kcal
    • Vetten 0.5
    • Waarvan verzadigde vetzuren 0.4
    • Koolhydraten 6.3
    • Waarvan suikers 5.8
    • Eiwitten 11
    • Zout 0.13


    Lactosevrije* magere kwark met kokossmaak en natuurlijke zoetstof.
    Ingrediënten: magere kwark, geconcentreerd druivensap, kokosmelk, maïszetmeel, citroensapconcentraat, stabilisator: pectine, natuurlijk aroma, zoetstof: steviolglycosiden

    Allergie-informatie: Bevat koemelkeiwit

    (*lactosegehalte <0,01%)

    Melkunie (arla) timmert hard aan de weg wat betreft de protein-lijn. Vandaag gaan we hem door de smaak test heen halen
     
    Uitslag van de smaak test: "Melkunie Protein kwark naturel"


    Smaak is keurig, wat je verwacht van een kwarkje met net ff het scherpe zuurtje er vanaf.
    Daar komt een vleugje kokos overheen.

    Dan wat technischer;
    Als we nagaan dat het een lactose vrije kwark is die is verdund met kokosmelk en wat ander niet zo interessant spul. Die we vervolgs weer met zoetstoffen en smaakstoffen interessant hebben gemaakt.
    Toch moet ik ze complimenten geven over het binden en stabiliseren, want hij ziet er gewoon als een dikke kwark uit en voelt zowel niet waterig als koud aan.


    Per 100 Gram.
    66 kcal -12 g proteine. Geen slechte ratio



    Verdict:
    Voor een liefhebber van kwark met een beetje extra proteine kan dit een oplossing zijn, zeker als je geen lactose kunt verdragen.
    Echter, voor de verdere inhoud of het geld hoef je het eigenlijk niet te doen want;

    Melkunie Protein kwark naturel
    Prijs per KG €4,42


    Arla Lactofree magere kwark
    Prijs per KG €4,20

    Voedingswaarden
    Per 100 Gram.
    Energie 264 kJ (62 kcal)
    Vet 0.2 g
    Waarvan verzadigd 0.1 g
    Koolhydraten 4 g
    Waarvan suikers 4 g
    Eiwitten 10.5 g
    Zout 0.12 g


    AH Magere Franse kwark
    Prijs per KG €1,45 - €1,90 afhankelijk van de verpakking

    Voedingswaarden
    Per 100 Gram.
    Energie 225 kJ (53 kcal)
    Vet 0.2 g
    Waarvan verzadigd 0.2 g
    Waarvan enkelvoudig onverzadigd 0 g
    Waarvan meervoudig onverzadigd 0 g
    Koolhydraten 4.5 g
    Waarvan suikers 4.5 g
    Voedingsvezel 0 g
    Eiwitten 8.5 g
    Zout 0.1 g


    Dat is toch al snel een behoorlijk verschil in prijs per kilo.
    En het overige verschil is misschien procentueel leuk maar niet echt spannend.
    Misschien gooit de bodybuilder die op de kleintje let toch gewoon in het vervolg een schepje proteine poeder in de kwark OF een andere proteine booster.

    Mocht je die paar cent niet erg vinden en je snel klaar wilt zijn. Dan is dit product een mooie oplossing.
    Niet speciaal een goedkoopje ook niet heel speciaal, toch wel heel degelijk.
     
    Als je chips behoeftes hebt, probeer deze :D
    upload_2018-10-12_10-28-31.png
     
    Back
    Naar boven