Fitness Seller

Sticky Nieuw in de supermarkt! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Dit zijn denk ik gewoon losse kogelbiefstukjes. Niet geplakt dus:

Zullen niet het meest malse stukje vlees zijn, maar ideaal voor beef curry's, beef stroganoff, etc.

Of sousvide ;) ik heb laatst ook 2 goedkope biefstukjes zo bereidt, heel smakelijk wordt het niet, want het blijft goedkoop vlees zonder veel smaak, maar het is wel door en door mals.
 
Of sousvide ;) ik heb laatst ook 2 goedkope biefstukjes zo bereidt, heel smakelijk wordt het niet, want het blijft goedkoop vlees zonder veel smaak, maar het is wel door en door mals.
Sowieso sous vide. Lekker makkelijk want ze zijn al vacuumverpakt. Dan nog ff bakken in de roomboter voor de maillard reactie en dan trancheren. Nice nice
 
Ja maar ik wist niet dat ze dat ook deden bij biefstuk. Best schandalig. Was er geen aflevering van keuringsdienst van waarde die hier over ging?
Ja, het ging toen ook deels over rundvlees, daarbij is het het gevaarlijkst want iedereen eet zijn kip en varkensvlees (op een baasje na) doorbakken, maar rundvlees in veel gevallen niet.
 
Sowieso sous vide. Lekker makkelijk want ze zijn al vacuumverpakt. Dan nog ff bakken in de roomboter voor de maillard reactie en dan trancheren. Nice nice
Ik doe het tegenwoordig met een gasbrander of op een loeihete gietijzeren bakplaat van mijn bbq. Steak ga ik nooit meer anders garen.
 
Van al dat gepraat over lekker eten krijg ik trek. Ik ga maar eens m'n koelkast plunderen.
 
Ja, het ging toen ook deels over rundvlees, daarbij is het het gevaarlijkst want iedereen eet zijn kip en varkensvlees (op een baasje na) doorbakken, maar rundvlees in veel gevallen niet.
Varkenshaasjes doe ik altijd sous vide op 56,5 graden celcius. Altijd de perfecte varkenshaas. En qua kip gewoon geen kipfilet eten maar kippendij. Die kan wel wat hebben en wordt dus niet zo snel droog als ie wat verder gaart. Perfect voor op de bbq. Lekker al het vet laten zitten, smelt toch weg en geeft veel smaak. Is per kg ook nog eens goedkoper.
Binnenkort eens een kipfilet op 64 graden C sous vide garen. Ben wel benieuwd hoe dat wordt.

In Japan heb je trouwens kip sashimi. Rauwe kip dus.
 
Varkenshaasjes doe ik altijd sous vide op 56,5 graden celcius.
En varkensfilet, ik had laatst een stuk op 60°C gedaan, maar dat was denk ik toch te warm. Zou 56,5°C ook goed zijn?
 
En varkensfilet, ik had laatst een stuk op 60°C gedaan, maar dat was denk ik toch te warm. Zou 56,5°C ook goed zijn?
Bij 56,5°C vind ik varkenshaasjes het best. Nog roze van binnen, mals.
 
Volgens mij kon je alles op 55°C garen zolang de kern maar minimaal 2 uur die temp heeft gehad.
 
Volgens mij kon je alles op 55°C garen zolang de kern maar minimaal 2 uur die temp heeft gehad.
Kan dat met varken?
Ik hanteer deze tabel.
IMG-20200516-WA0000.jpg
 
Een tip trouwens, als je vlees lang (8+ uur) laat garen onder de 60 graden dan is het handig om de buitenkant heel kort ff te bakken of de vacuumzak ff in kokend water te leggen.

Door contaminatie kunnen melkzuurbacteriën op de buitenkant van je vlees zitten. Deze groeien bij deze temperatuur goed en gaan pas dood vanaf de 60 graden. Je hebt dan de kans dat als je na 8 uur de zak openmaakt dat je een stinkende kaasgeur hebt. Het vlees is gewoon goed, maar vlees dat stinkt naar kaas zit niemand op te wachten ;). Dus eventjes in kokend water zou de bacteriën moeten doden. En handschoentjes gebruiken om de kans op contaminatie te verkleinen.
 
Laatst bewerkt:
Niet nieuw maar wel nice aanbiedingen, bij de Makro (momenteel ook toegangelijk voor particulieren want geen pasje nodig).
Bekijk bijlage 491240

Geen idee of ze goed te eten zijn. Ik ga ze morgen halen.

Deze is trouwens ook nice.
Bekijk bijlage 491241

Ze hebben deze ook in kipfilet. 10kg voor €4 per kg inc btw.
Ik weet niet of het voor deze geldt, maar de Diviande tournedos zijn geplakt. Wat wel een aanrader is zijn de picanha steaks.

Nou ik heb ze gehaald. 2 dozen met elk 12 kogelbiefstukjes van 175 gram.

In totaal 4,2kg kogelbiefstuk voor €41 inclusief btw.

20200516_114033.jpg


20200516_114041.jpg


Ze zien er opzich goed uit, volgens mij niet geplakt. Wel jammer dat er 95% vlees in zit en dat ze dus shit toevoegen zoals water.
Ik heb er 2 in de koelkast gelegd zodat ze rustig kunnen ontdooien.
Morgen testen hoe ze smaken. 1 ga ik sous vide (50 C) bereiden en de ander gewoon in de pan en dan afmaken in de oven. Wordt vervolgd. The Novice
 
Niet perse nieuw, maar wel een nieuwe ontdekking (telt dat ook?). Vandaag ben ik naar de Poolse supermarkt gegaan. Ben positief verrast.

Ze hebben zelf een hele vlees / vis afdeling waar het vers voor je gesneden wordt. Ik kan alleen de verpakkingen niet altijd evengoed lezen.

1591450019320.jpeg
 
Niet perse nieuw, maar wel een nieuwe ontdekking (telt dat ook?). Vandaag ben ik naar de Poolse supermarkt gegaan. Ben positief verrast.

Ze hebben zelf een hele vlees / vis afdeling waar het vers voor je gesneden wordt. Ik kan alleen de verpakkingen niet altijd evengoed lezen.

Bekijk bijlage 493685
Ik vind de Poolse supermarkt enkel ideaal voor producten die ze hier net hebben. Verder vind ik het maar duur voor standaardproducten. De uit Polen geimporteerde Coca-Cola, broccolimix en eieren zijn echt niet opeens beter, maar je betaalt er wel meer voor.
Ik vind sommige dingen in pot (rauwkost e.d.) wel lekker, low kcal en veel variatie. Verder wat dingen zoals mierikswortel, rauwkorst en verse dingen van de vis- (of vlees, maar m.n. vis)afdeling en salades zijn wel oke. Verder krijg ik het idee dat veel Polen daar komen omdat het bekenden zijn en ze een beetje een thuisgevoel hebben, want je betaalt nou eenmaal meer voor import en veel producten zijn gewone A-merken die hier ook verkrijgbaar zijn.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Ik vind de Poolse supermarkt enkel ideaal voor producten die ze hier net hebben. Verder vind ik het maar duur voor standaardproducten. De uit Polen geimporteerde Coca-Cola, broccolimix en eieren zijn echt niet opeens beter, maar je betaalt er wel meer voor.
Ik vind sommige dingen in pot (rauwkost e.d.) wel lekker, low kcal en veel variatie. Verder wat dingen zoals mierikswortel, rauwkorst en verse dingen van de vis- (of vlees, maar m.n. vis)afdeling en salades zijn wel oke. Verder krijg ik het idee dat veel Polen daar komen omdat het bekenden zijn en ze een beetje een thuisgevoel hebben, want je betaalt nou eenmaal meer voor import en veel producten zijn gewone A-merken die hier ook verkrijgbaar zijn.
Ik had een keer sprite gehaald bij zo'n poolse winkel. 20 cent voor de echte sprite, na een half uur pijn in mijn maag niet normaal. Was hij 3 jaar over de datum, daarna nooit meer geweest :clown:
 
  • Haha
Waarderingen: BB_
Ik vind de Poolse supermarkt enkel ideaal voor producten die ze hier net hebben. Verder vind ik het maar duur voor standaardproducten. De uit Polen geimporteerde Coca-Cola, broccolimix en eieren zijn echt niet opeens beter, maar je betaalt er wel meer voor.
Ik vind sommige dingen in pot (rauwkost e.d.) wel lekker, low kcal en veel variatie. Verder wat dingen zoals mierikswortel, rauwkorst en verse dingen van de vis- (of vlees, maar m.n. vis)afdeling en salades zijn wel oke. Verder krijg ik het idee dat veel Polen daar komen omdat het bekenden zijn en ze een beetje een thuisgevoel hebben, want je betaalt nou eenmaal meer voor import en veel producten zijn gewone A-merken die hier ook verkrijgbaar zijn.

Heb veel producten gezien die wij hier niet hebben, zoals verschillende smaken pudding / jelly-pudding (gelatine). Ideaal voor in de cut. Qua prijs valt het mij allemaal mee. Eieren bijvoorbeeld zijn een stuk goedkoper. De vers afdeling lijkt mij top, zag er in ieder geval lekker uit. Deze moet ik nog aan een test wagen.

Helaas hadden ze niet veel groenten, alleen diepvries. En precies dat was natuurlijk een stuk duurder dan in de normale supermarkt.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Niet perse nieuw, maar wel een nieuwe ontdekking (telt dat ook?). Vandaag ben ik naar de Poolse supermarkt gegaan. Ben positief verrast.

Ze hebben zelf een hele vlees / vis afdeling waar het vers voor je gesneden wordt. Ik kan alleen de verpakkingen niet altijd evengoed lezen.

Bekijk bijlage 493685
Mmm plakjes Balzak
 
  • Love
Waarderingen: Onit
Back
Naar boven