Fitness Seller

Nieuw in deze wereld

Bezoekers in dit topic

JessLmns

Novice
Lid geworden
10 dec 2019
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m64
Massa
85kg
Hoi allemaal

Ik ben Jessica, 28 jaar en kom uit België.
Mijn gewicht is momenteel 85kg (veel vet alleszins), lengte is 1m64 wat niet al te groot is.
Mijn doel is om zeker 25kg af te vallen en wat spieren te kweken.

Mijn vraag naar jullie is, hoe kan ik efficiënt gewicht verliezen en spieren opbouwen.
Welke soorten voeding moet ik eten en waar moet ik zeker op letten?
Ook had ik graag willen weten of het belangrijk is om eiwit shakes te drinken of niet?

Graag hoor ik van jullie!!!
Ben benieuwd naar alle tips.

Groetjes
Jessica
 
Welkom en succes met je doelen!

Afvallen = minder eten dan jouw lichaam verbruikt.
 
Lees hier even mee in post 1 en gebruik de excel van post 2.
Het is simpelweg minder eten dan je verbruikt. Je onderhoud kan je in de sheet berekenen.

Qua voeding moet je vooral eten wat je lekker vind en jezelf niet alles ontzeggen. Anders is het niet haalbaar en val je steeds terug.
Ben je gek op chocolade. PLan dan in je schema ook gewoon een stukje chocolade in. Het gaat uiteindelijk om de kcal.
Zorg vooral dat je niet te weinig vetten eet(minimaal 1 gr per kg lichaamsgewicht. (mag iets minder zijn maar lager dan 0,8 g per kg lichaamsgewicht is niet goed voor je hormonen en je vet stofwisseling

Dus maak een schema en post hem hier ( met ed macro's en je onderhoud). Dan kunnen we meekijken en tips en advies geven.
Succes!

oh ja. shakes zijn totaal niet nodig als jij je eiwitten uit gewone voeding kan halen. Het blijven supplementen.
 
Ik heb een vraag, ik heb nog een pot whey staan thuis maar blijkbaar is deze 'vervallen' sinds 2018. Kan ik dit nog gebruiken of is het echt al vervallen en zijn de voedingsstoffen verloren en moet ik een nieuwe pot bestellen?
 
Gewoon shaken en proeven. Smaakt t goed dan is t prima.
Kan zijn dat de eiwitten iets minder van kwaliteit zijn geworden maar dat zal minimaal zijn.
Ik heb ook wel eens een pot van een jaar over datum gehad en was niets mi mee.

Dus gewoon proberen.
 
Back
Naar boven