AndroidHealthClinic

Nieuw in fitness

Bezoekers in dit topic

Dhakr

Novice
Lid geworden
10 aug 2022
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
66kg
Vetpercentage
5%
Hallo beste leden van het forum,

Ik ben nieuw in de lifting weights scene.
Heb hulp nodig omdat ik bijna geen verstand heb van fitness/gewichtheffen.

Het doel is om een sterk lichaam te krijgen zodat ik het kan gebruiken voor de vechtsport ( kickboksen/boksen/MMA ).

Op het moment weeg ik 66–68 kg

Zouden jullie mij kunnen helpen om een trainingschema in elkaar te zetten waarin ik fitness afwissel met kickboksen.

Ik merk als ik kickboks verlies ik ontzettend veel gewicht en het kost me spiermassa en kracht.

Zou fijn zijn als jullie mij zouden kunnen helpen om de juiste balans te vinden zodat ik kan blijven kickboksen, daarnaast kan fitnessen en gains kan pakken qua strength en size wat ik weer kan gebruiken voor t vechten.

Mochten jullie informatie nodig hebben kan ik jullie dat geven.
 
Je kunt hier op het forum een beetje zoeken naar info en naar aanleiding daarvan gericht vragen stellen. Voeding speelt daarin ook een heel belangrijke rol.
 
Zoals de conclusie was in al vele topics die je voor zijn gegaan en je had kunnen zoeken ( edit wovano was mij voor ;) ) Het is toch wel kiezen of delen en alleen de personen met super discipline pakken 'wat' gainz, maar nog steeds werkt het redelijk contraproductief. En altijd zijn er veel 'tenzij's en ja maar's' maar zodra ik die hoor concludeer ik meestal al dat dat eerder uitzondering is dan regel.
 
Hallo beste leden van het forum,

Ik ben nieuw in de lifting weights scene.
Heb hulp nodig omdat ik bijna geen verstand heb van fitness/gewichtheffen.

Het doel is om een sterk lichaam te krijgen zodat ik het kan gebruiken voor de vechtsport ( kickboksen/boksen/MMA ).

Op het moment weeg ik 66–68 kg

Zouden jullie mij kunnen helpen om een trainingschema in elkaar te zetten waarin ik fitness afwissel met kickboksen.

Ik merk als ik kickboks verlies ik ontzettend veel gewicht en het kost me spiermassa en kracht.

Zou fijn zijn als jullie mij zouden kunnen helpen om de juiste balans te vinden zodat ik kan blijven kickboksen, daarnaast kan fitnessen en gains kan pakken qua strength en size wat ik weer kan gebruiken voor t vechten.

Mochten jullie informatie nodig hebben kan ik jullie dat geven.
Ligt aan in welke gewichtklasse je wil zitten. Vind je het niet erg om zwaarder te worden, ga dan flink eten want 68 kg op 1.84 is niks.
Zoals eerder aangegeven, verdiep je even in voeding (minstens even belangrijk als training) en training (fullbody of ub/lb).
 
Ik wil zelf naar de 80/90kg toe.
Dus aankomen is absoluut geen probleem.
 
Hallo beste leden van het forum,

Ik ben nieuw in de lifting weights scene.
Heb hulp nodig omdat ik bijna geen verstand heb van fitness/gewichtheffen.

Het doel is om een sterk lichaam te krijgen zodat ik het kan gebruiken voor de vechtsport ( kickboksen/boksen/MMA ).

Op het moment weeg ik 66–68 kg

Zouden jullie mij kunnen helpen om een trainingschema in elkaar te zetten waarin ik fitness afwissel met kickboksen.

Ik merk als ik kickboks verlies ik ontzettend veel gewicht en het kost me spiermassa en kracht.

Zou fijn zijn als jullie mij zouden kunnen helpen om de juiste balans te vinden zodat ik kan blijven kickboksen, daarnaast kan fitnessen en gains kan pakken qua strength en size wat ik weer kan gebruiken voor t vechten.

Mochten jullie informatie nodig hebben kan ik jullie dat geven.
Met kickboxen verbrand je flink veel calorieen en vooral in combinatie met krachttraining, dusss daarom verlies je gewicht. Gewoon meer eten zelf zou ik ook naar een 3x pw Fullbody schema kijken die meer focussed op de compounds dus kracht. (Stronglifts 5x5, Barbell Medicine heeft ook goede schemas voor mensen die fysiekactief zijn naast krachttraining)
 
Ik wil zelf naar de 80/90kg toe.
Dus aankomen is absoluut geen probleem.
12 tot 22 kilo! Welke termijn had je daarvoor in gedachte? Daarnaast, een doel met een verschil van 10 kilo is nogal wat he, klinkt alsof die wel wat bijgeschaafd mag worden ;)
 
1. Als je ook wedstrijden doet dan is de eerste vraag in welke gewichtsklasse je met jouw lengte thuishoort of waar je heen wilt?
2. Zwaarder worden is ook een kwestie van voldoende eten en herstellen, met kickboksen verbruik je nogal wat energie. Hoeveel kcals eet je nu en wat zijn je macro's? Hoeveel slaap je? Hoeveel stress is er in je leven?
3. De volgende vraag is hoe vaak en op welke dagen je aan kickboksen doet, wat voor trainingen je doet en of je ook bepaalde periodes minder wil kickboksen en meer aan KT wil doen. Op welke momenten zou je aan KT kunnen doen? Hoeveel tijd heb je?

Als je 2-3x in de week KT kan doen dan zou ik kiezen voor FB en iets wat niet te zwaar is. Een tweedaagse variant van GS LP, 70s Big LP, 531 of Juggernaut Method bijvoorbeeld. Ook, zoals eerder genoemd, schema's die specifiek zijn voor mensen die er een dergelijke sport naast doen.

Succes!
 
12 tot 22 kilo! Welke termijn had je daarvoor in gedachte? Daarnaast, een doel met een verschil van 10 kilo is nogal wat he, klinkt alsof die wel wat bijgeschaafd mag worden ;)
Ik heb geen specifiek termijn. Het duurt zo lang als het duurt. Doe alles puur natuur dus dat kost tijd. Maar tijd die ik bereid ben erin te steken fully dedicated.
 
1. Als je ook wedstrijden doet dan is de eerste vraag in welke gewichtsklasse je met jouw lengte thuishoort of waar je heen wilt?
2. Zwaarder worden is ook een kwestie van voldoende eten en herstellen, met kickboksen verbruik je nogal wat energie. Hoeveel kcals eet je nu en wat zijn je macro's? Hoeveel slaap je? Hoeveel stress is er in je leven?
3. De volgende vraag is hoe vaak en op welke dagen je aan kickboksen doet, wat voor trainingen je doet en of je ook bepaalde periodes minder wil kickboksen en meer aan KT wil doen. Op welke momenten zou je aan KT kunnen doen? Hoeveel tijd heb je?

Als je 2-3x in de week KT kan doen dan zou ik kiezen voor FB en iets wat niet te zwaar is. Een tweedaagse variant van GS LP, 70s Big LP, 531 of Juggernaut Method bijvoorbeeld. Ook, zoals eerder genoemd, schema's die specifiek zijn voor mensen die er een dergelijke sport naast doen.

Succes!
1. Ja ik doe wedstrijden op 70kg. ( zat er zelf onder, niet erg handig lol )
2. Ik eet drie maaltijden per dag, calorieën en macro’s houd ik allemaal niet bij. Heb geen verstand van voeding, mineralen en vitamines.
3. Ik kickboks veel, kan zo zijn dat ik de ene dag drie uur train ( 3 lessen ) en de andere keer 1 les.
4. Ik ben 7 dagen per week beschikbaar en voor nu 24 uur de tijd. Ik heb de mogelijkheid elke dag te trainen ( kickboksen ) ik luister naar m’n lichaam. Kan ik trainen dan ga ik t liefst trainen.
Vaste schema is er niet.

Ik ben niet bekend met de programma’s die je zojuist opnoemde zou je mij kunnen linken als die programma’s evt op t forum staan.

Bedankt voor jou ( en jullie ) reactie.
 
Voeding.
Lees leer en reken uit wat je nodig hebt, wat je nu eet en wat je dus moet aanpassen.
 
Ik wordt al moe als ik lees wat TS allemaal wil bereiken. Het komt ook erg onrealistisch over.
Je bent 27 jaar en weegt nog maar 70kg bij 1.80m.
Je hebt geen enkele structuur in je trainingen en waarschijnlijk ook niet in de rest van je leven. Je weet niets over voeding en daarom denk je dat je 20kg kunt aankomen en ook nog op hetzelfde niveau in de ring kunt blijven staan.
En wanneer denk je dan precies dat je gaat groeien ?
Misschien eens minder trainen en meer herstellen, en terwijl je op de bank hangt kun je je verdiepen in voeding en de basisprincipes van trainen. Want ook al ben je nog maar 27... je praat ook nog maar een kind van 16.

Breng structuur aan in je leven.
Leer bij over trainen en voeding en herstel.
Stel realistische doelen, met kleinere haalbare doelen op weg naar het grote doel.
Houd je progressie bij, dan kun je tijdig bijsturen.
 
RonnReeves zegt het misschieen heel cru maar ik dacht er precies hetzelfde over. Helemaal toen ik het volgende las:

Ik ben 7 dagen per week beschikbaar en voor nu 24 uur de tijd.
In combinatie met:
Ik ben niet bekend met de programma’s die je zojuist opnoemde zou je mij kunnen linken als die programma’s evt op t forum staan.

Dat is toch gvd lui man. Je hebt de godganse dag om te lezen en er wel 'verstand' van te krijgen en vraagt doodleuk om linkjes. Moet je niet werken ofzo? Een 27 jarige staat aan de start van zijn carriere en moet lekker fulltime werken en ambitie hebben toch?

Excuses voor de toon, maar je komt niet over alsof je nieuw in fitness bent, maar nieuw in het leven en ik geef jou niet de schuld maar diegene die je opgevoed hebben ;)

Ik heb geen specifiek termijn. Het duurt zo lang als het duurt. Doe alles puur natuur dus dat kost tijd. Maar tijd die ik bereid ben erin te steken fully dedicated.
Fully dedicated, yeah right. Geen plan == meetbare progressie == vaak weinig resultaat
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven