Fitness Seller

Nieuw in het fitness. Tips? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Us3rname

Novice
Lid geworden
26 jun 2012
Berichten
21
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
79kg
Hallo allemaal,

Echt helemaal nieuw in het fitness ben ik ook weer niet. Ik heb zo'n half jaar gefitnest met een vriend van me, maar dat was niet bepaald effectief. We gingen nooit meer dan 2x per week en in sommige weken gingen we zelfs helemaal niet, omdat er iets tussenkwam. Daarbij deden per keer dat we daar waren full body. Het resultaat was niet bepaald wauw of zo. Ik ben na dat half jaar min of meer hetzelfde gebleven wat ook wel logisch is.

Sindsdien heb ik het fitnessen niet meer opgepakt en heb ik meer dan een jaar thuis gezeten. Ben vrij inactief geworden en ben meer snacks gaan eten. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik nu een lichte buik heb die begint te hangen en simpelweg aan de dikke kant begin te komen. Ik ben zelf 21, ben 1.80 m en weeg zo'n 78 kg. Nu heb ik niet echt tijd om een fitnescentrum op te zoeken, maar ik heb wel genoeg middelen thuis om in beweging te blijven en daadwerkelijk af te vallen/spieren te kweken. Ik heb de beschikking over een springtouw, twee verstelbare dumbells van beiden max 15 kg en een fiets. Heeft iemand enig idee wat ik hier precies mee zou kunnen? Wat is wijsheid en welk schema kan ik het best aannemen? Ik wil gewoon wat vet verliezen (vooral rondom mijn buik) en wat meer spieren opbouwen. Met het snacken ben ik sowieso sinds kort gestopt. Ik wil zo min mogelijk vettigheden naar binnen werken.

Alvast bedankt allen,


Met vriendelijke groeten,


Us3rname!
 
Wat is je exacte doel? Niet om te mierenneuken, maar 'gewoon wat vet verliezen en wat spieren opbouwen' is nogal globaal.

Indien je actief wil worden met spieropbouw heb je thuis 2 opties:
1) Calisthetics
2) Koop een homegym (ik heb er een, beste investering die ik ooit gedaan heb! Squatkooi + barbel + gewichten). Je bent al HEEL snel door die 15 kg heen.

Ik wil zo min mogelijk vettigheden naar binnen werken.

Je lichaam heeft ook vet nodig! Je testosteron productie heeft het alleen al hard nodig. Eet gezond, en eet in verhouding (Zie stickys op dit forum).
 
Wat is je exacte doel? Niet om te mierenneuken, maar 'gewoon wat vet verliezen en wat spieren opbouwen' is nogal globaal.

Indien je actief wil worden met spieropbouw heb je thuis 2 opties:
1) Calisthetics
2) Koop een homegym (ik heb er een, beste investering die ik ooit gedaan heb! Squatkooi + barbel + gewichten). Je bent al HEEL snel door die 15 kg heen.



Je lichaam heeft ook vet nodig! Je testosteron productie heeft het alleen al hard nodig. Eet gezond, en eet in verhouding (Zie stickys op dit forum).
Ik weet wat je bedoelt, maar ik kan niet erg concreet zijn in mijn doel. Ik weet niet namelijk hoeveel kilo ik moet minderen om bijvoorbeeld van dat buikje af te komen. Ik wil simpelweg een paar pondjes minderen en wat meer spieren opbouwen als in abs en bicepsen.

Wat houdt calisthetics in? En die home gym klinkt nice, maar dat gaat hem bij mij niet worden. Ik heb daar te weinig ruimte voor thuis en het is best wel prijzig helaas hehe.
 
http://lmgtfy.com/?q=calisthenics

Bodyweight oefeningen. Ook daar heb je wel wat apparatuur nodig.

Je moet kijken wat je wil. Goed trainen vraagt een investering (tijd en geld). Mijn homegym koste mij 700 euro. Calistenics kan je daarentegen buiten op klimrekken proberen.
 
Niet echt tijd om een fitnesscentrum te bezoeken? Dus je wil beweren dat je niet 2 tot 3 keer per week een uur tot anderhalf uur vrij kan maken om te trainen?

En nee, met die 2 dumbbeltjes en wat bodyweight oefeningen gaat het niet veel worden helaas.
 
http://lmgtfy.com/?q=calisthenics

Bodyweight oefeningen. Ook daar heb je wel wat apparatuur nodig.

Je moet kijken wat je wil. Goed trainen vraagt een investering (tijd en geld). Mijn homegym koste mij 700 euro. Calistenics kan je daarentegen buiten op klimrekken proberen.
Ah okey. Hoe zou ik dat het best kunnen doen met de huidige apparatuur die ik nu tot mijn beschikking heb? Ik heb zelf een tuin waar ik terecht kan om mijn oefeningen te doen.

Daar ben ik me bewust van, maar die 700 euro is me wat te veel en kan ik nu niet opbrengen. Ik wil gewoon wat vet verliezen in de aanloop naar de zomer om zo tegen Juli in ieder geval er al wat beter uit te zien dan met dat buikje dat ik nu heb, snap je? :p
 
Niet echt tijd om een fitnesscentrum te bezoeken? Dus je wil beweren dat je niet 2 tot 3 keer per week een uur tot anderhalf uur vrij kan maken om te trainen?

En nee, met die 2 dumbbeltjes en wat bodyweight oefeningen gaat het niet veel worden helaas.
Ik heb het gigantisch druk met school en ik werk daarnaast. Ik kan het nu niet opbrengen om daarnaast ook nog te fitnessen. Rekening houdende met het feit dat je erg constant moet zijn bij het fitnessen en 3x per week zo'n beetje het streven moet zijn. Dat gaat in mijn geval gewoon niet lukken, dat weet ik nu al.

Maar om helemaal niet actief te zijn, is natuurlijk ook niks. Ik wil op zijn minst iets doen. Daarom mijn vraag wat ik thuis eventueel zou kunnen doen met de apparatuur die ik tot mijn beschikking heb.
 
Ik heb het gigantisch druk met school en ik werk daarnaast. Ik kan het nu niet opbrengen om daarnaast ook nog te fitnessen. Rekening houdende met het feit dat je erg constant moet zijn bij het fitnessen en 3x per week zo'n beetje het streven moet zijn. Dat gaat in mijn geval gewoon niet lukken, dat weet ik nu al.


Hoe krom het ook klinkt: tijd moet je maken. Ik heb een gi-gan-tisch druk schema, maar toch kan ik er 3xin de week SL 5x5 inproppen. De keuze is aan jou, maar met zo'n mindset kom je echt helemaal nergens.


hoe zou ik dat het best kunnen doen met de huidige apparatuur die ik nu tot mijn beschikking heb? Ik heb zelf een tuin waar ik terecht kan om mijn oefeningen te doen.

Google de verschillende oefeningen. Met de apparatuur die je hebt moet je HEEEEEEL creatief zijn, om eerlijk te zijn. Stel je doel aller eerst bij: indien jij wil blijven werken in je tuin met die paar dingen die je hebt ga je weinig progressie maken op de korte termijn. Denk lange termijn!
 
Hoe krom het ook klinkt: tijd moet je maken. Ik heb een gi-gan-tisch druk schema, maar toch kan ik er 3xin de week SL 5x5 inproppen. De keuze is aan jou, maar met zo'n mindset kom je echt helemaal nergens.




Google de verschillende oefeningen. Met de apparatuur die je hebt moet je HEEEEEEL creatief zijn, om eerlijk te zijn. Stel je doel aller eerst bij: indien jij wil blijven werken in je tuin met die paar dingen die je hebt ga je weinig progressie maken op de korte termijn.
Al zou ik tijd vrij kunnen maken, dan is het niet iets constant bij mij. Stel dat ik zeg dat ik iedere zaterdagmiddag een paar uurtje in de sportschool ga fitnessen. Dan weet ik nu al dat dat in de toekomst niet zo zal gaan lopen. Ik ga het op den duur verwaarlozen..af en toe wel..af en toe niet. Of ik ga gewoon helemaal niet door de drukte die ik op dat moment ondervind met andere zaken, zoals school en werk.

Ik ben me ervan bewust dat ik met hetgeen wat ik tot mijn beschikking heb geen atletisch lichaam ga kweken of zo, maar dat is dan ook niet mijn doel. Ik wil gewoon een beetje in beweging blijven en als het lukt ook ermee afvallen.
 
Zoals gezegd bodyweight oefeningen, push-ups. Hierin kun je veel varieren, wijdte van de armen, in/decline).

Planks, crunches, leg raisesvoor de buikspieren.

Core-stabilty voor de romp stabiliteit.

Pull/chin-ups in het speeltuintje om te hoek.
Dippen aan de rand van je bed.

2 keer per week hardlopen.

Calorie deficit creëren (minder eten dan je lichaam nodig heeft) wellicht even je dagelijkse behoefte berekenen. Heeft hier iemand vast wel een handige link naar een calculator.

Succes!
 
Ja, wij hebben allemaal zeeën van tijd hier. Tijd moet je inderdaad maken, je moet het belangrijk vinden. Zelfs met 2x per week full body zal je meer en sneller progressie maken dan thuis met een paar haltertjes en wat push ups. Je zult wel wat resultaat krijgen, maar verbluffend zal het helaas niet zijn. Denk dat dit ook niet de beste plaats is om te vragen naar schema's om "een beetje in beweging te zijn", de meesten hier zijn toch wel serieus met hun hobby bezig. Vandaar dat je op weinig begrip zal kunnen rekenen als je het hebt over geen tijd hebben of over gebrek aan discipline.

Als dan toch thuis in beweging wil zijn en wil afvallen koop dan op zijn minst een kettlebell van 24kg en ga swingen tot je erbij neervalt.
 
Denk dat je beter een 24 kilo motivatie kan kopen.
School werken beslaat geen 24 uur op een dag.
Sportscholen zijn inmiddels wel 24 uur per dag open.
Dus beetje schuiven en je kan alles doen op een dag, je moet het wel willen, en niet alleen omdat het bijna juli is.
En dan volgend jaar mei weer hier alle zelfde vragen weer stellen.
 
Als je vet wil verliezen moet je minder kcal eten dan je verbrandt. Dus bijhouden hoeveel kcal je binnenkrijgt en wat het met je gewicht doet. Of gewoon op goed geluk meer bewegen en minder eten.
 
Als je alleen maar van je buikje afwil,minder eten.
 
Back
Naar boven