Fitness Seller

Nieuw in powerlifting als "vrouw"

Bezoekers in dit topic

Valimar

Novice
Lid geworden
10 mrt 2013
Berichten
15
Waardering
1
Lengte
1m56
Massa
49kg
Hallo iedereen

Ik ben een vrouw van 24 jaar en ik ben sinds enkele maanden geleden (rond november) begonnen met powerlifting. De reden dat ik een topic maak, is omdat ik "beetje" hunker naar tips en raad voor vrouwen die ook aan krachttraining doen. Ik kom maar zelden in contact met vrouwen die ook trainen. " Ik train in een garage" ;)

Momenteel train ik 4 keer per week en eet ik op niet trainingsdagen geen carbs. (paleo). Ook doe ik aan intermediate fasting. Ik skip ontbijt elke dag en op zondag hou ik een 24 uren vast.
Op trainingsdagen eet ik na de training wel carbs. Ik probeer ook eiwitshakes te drinken, maar ik krijg hier maagpijn van wegens mijn "darmziekte".

Ik probeer bij elke maaltijd genoeg vlees en groenten te eten, maar dit blijft een opgave voor mij. Ik worstel nog steeds met de stereotypen dat vet ongezond is en dat je maar weinig mag eten. Iemand tips? :)

Hier is een korte voorstelling van mijn trainingsschema zit in de bijlage ( lukte niet om ordelijk in dit topic te plaatsen. ???)
Ik probeer elke week mijn kgs te verhogen met 2.5 - 10 kg. Deze vrijdag hoop ik bv 80 - 85 x 5 te doen op mijn deadlift.



Wat denken jullie ervan? Ik blijf het moeilijk vinden om kracht bij te komen maar ik wil ook nog enkele kilo's verliezen. Ik had graag tegen april in de - 52 kilo klasse gezeten. Denken jullie dat dit haalbaar is? Momenteel weeg ik tussen de 53.5 en de 54 kilo.

Graag had ik nog enkele tips gehad om de laatste vetlaag weg te werken. Ik ben al 10 kilo afgevallen tegen vorig jaar voornamelijk door te lopen :eek:
Maar ik heb nog steeds een " licht" buikje. Tips om dit weg te werken?

Hier is een filmpje van mijn tweede powerlifting meet " Dit is wel een compilatie van enkele leden van ons team" Als je interesse hebt, heb ik nog enkele filmpjes van mijn trainingen.

http://www.youtube.com/watch?v=LLTS82dYbDU
 

Bijlagen

  • training maart.pdf
    95,2 KB · Weergaven: 235
Laatst bewerkt:
Die eerste ben jij?

Ik zou gewoon terug naar de basis gaan en 'normaal' eten. Kan je vanuit daar nog genoeg aanpassingen doen om dat laatste beetje af te vallen. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

Paleo, maar dan weinig vet? Weet je wel wat je gemiddeld aan voeding binnen.krijgt op een dag?
 
Voeding had ik ook heel anders gedaan.
IF ben ik geen voorstander van.
Wat is je schema?
Je wilt alleen kracht? BF maakt niet veel uit?
Waarom zou je dan geen carbs nemen?




Er zit hier ook wel sterke vrouw, PM sanne maar.
 
Je legt jezelf op deze manier wel heel veel beperking op.
Paleo, weinig vet, if...
Bovendien zijn je doelstellingen een beetje tegenstrijdig. Je wil afvallen en aan kracht winnen.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar dan moet je voeding wel heel goed in orde zijn.
 
Voeding had ik ook heel anders gedaan.
IF ben ik geen voorstander van.
Wat is je schema?
Je wilt alleen kracht? BF maakt niet veel uit?
Waarom zou je dan geen carbs nemen?




Er zit hier ook wel sterke vrouw, PM sanne maar.

Bwah, als je enkel uit bent op kracht is IF best wel te doen hoor

En gezien ze IF doet & Paleo lijkt ze toch wel wat in te zitten met haar BF :p
 
If kun je best wel doen, heb ik ook tijdje gedaan en had niet echt last van krachtvermindering.

Laatste vet: Minder eten of cardio.
 
Die eerste ben jij?

Ik zou gewoon terug naar de basis gaan en 'normaal' eten. Kan je vanuit daar nog genoeg aanpassingen doen om dat laatste beetje af te vallen. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

Paleo, maar dan weinig vet? Weet je wel wat je gemiddeld aan voeding binnen.krijgt op een dag?

Ja, ik ben de eerste op het filmpje. Wat versta je onder normaal eten?
Paleo, maar met voldoende vet (ik kook met goede boter en olijfolie, ook doe ik regelmatig extra vinaigrette op mijn groenten)

Wat ik eet op een dag (trainingsdag)
's middags: bv stoofvlees met verse groenten en wat vinaigrette. Ik eet een redelijke portie (ongeveer 350 gram stoofvlees + veel groenten (sla, wortelen, tomaat, ajuin). Ik eet dan nog een stuk fruit (appelsien, appel of kiwi,...)

Na de training:
bv een kleine eiwittenshake (soms) + rijst( volledig pakje) met kip (hele kipfilet) en groenten. Ik heb maandag bijvoorbeeld pizza gemaakt. Hier was veel gehakt op met paprika , tomatensaus en mais. Ik heb een halve pizza gegeten.

Op niet trainingsdagen eet ik:
bv 's middags: spek (250 gram) met bonen in tomatensaus + fruit

's avonds: steak met groenten.

Ik probeer altijd rond een 1500 calorieën te zitten.

---------- Post toegevoegd Wed 13 Mar 2013 om 11:29 ----------

Voeding had ik ook heel anders gedaan.
IF ben ik geen voorstander van.
Wat is je schema?
Je wilt alleen kracht? BF maakt niet veel uit?
Waarom zou je dan geen carbs nemen?


Er zit hier ook wel sterke vrouw, PM sanne maar.

Waarom ben je geen voorstander van IF?
Mijn trainingsschema zit in de bijlage van de openingspost.

Ik wil graag kracht bijkomen maar ik wil natuurlijk ook een mooie BF. Ik zou tegen de zomer vrij droog willen staan. :-)

---------- Post toegevoegd Wed 13 Mar 2013 om 11:30 ----------

Je legt jezelf op deze manier wel heel veel beperking op.
Paleo, weinig vet, if...
Bovendien zijn je doelstellingen een beetje tegenstrijdig. Je wil afvallen en aan kracht winnen.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar dan moet je voeding wel heel goed in orde zijn.

Zijn dit volgens jou teveel beperkingen?
Ik weet dat het niet simpel is om zowel sterker te worden als af te vallen.
Wat zou jij dan aanraden als voedingsschema?
 
1500 calorien?
wat is je onderhoud?
onderhoud uitrekenen, iets eronder.
cardio erbij, low carb, en omde 2/2,5 uur eten

---------- Post toegevoegd Wed 13 Mar 2013 om 11:35 ----------

if vind ik je stofwisseling vernken (ja heb het zelf geprobeerd)

maar goed, ieder mens is anders.

Voor mezelf is het niet optimaal.
 
tja... in dit geval ben ik het helemaal eens met Mac ;)
 
Ik zou mij persoonlijk niet op beide doelen focussen, als je niet lekker in je vel zit zou ik eerst wat afvallen (grote 3 kan je door de hogere reps ook fijnslijpen) en dan vol voor het powerliften gaan. Beide is best wel lastig.
 
Kom ook even naar het powerlifting hok hier op dbb :-)
 
1500 calorien?
wat is je onderhoud?
onderhoud uitrekenen, iets eronder.
cardio erbij, low carb, en omde 2/2,5 uur eten

---------- Post toegevoegd Wed 13 Mar 2013 om 11:35 ----------

if vind ik je stofwisseling vernken (ja heb het zelf geprobeerd)

maar goed, ieder mens is anders.

Voor mezelf is het niet optimaal.

Ik heb nog niet echt mijn onderhoud uitgerekend. Is daar ergens een methode voor?
Ga je door om de 2.5 eten niet meer calorieën binnenkrijgen? En heeft je darmsysteem niet een moment van rust nodig? Ik had gelezen dat je door IF meer vet verbrand dan door zo vaak te eten?

---------- Post toegevoegd Wed 13 Mar 2013 om 20:17 ----------

Ik zou mij persoonlijk niet op beide doelen focussen, als je niet lekker in je vel zit zou ik eerst wat afvallen (grote 3 kan je door de hogere reps ook fijnslijpen) en dan vol voor het powerliften gaan. Beide is best wel lastig.

Ja, heb al gehoord dat dit doel niet makkelijk is. Maar het is niet zo dat ik me slecht in mijn vel voel :-) Het lijkt me gewoon super om mooi afgelijnd te zijn en dit in combinatie met competitief powerlifting. Ik zou daar dus ook graag uitkomen in de min 52 klasse. Dat is eigenlijk mijn grootste doel. :)
 
in onderstaande sheet kan je je behoefte berekenen en ook berekenen wat je eet nu.

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

[Link niet meer beschikbaar]

een product wat mist kan je in de calorietabel op een plek zetten van iets wat je niet gebruikt.
Pas wel bij een product de ekv verdeling aan aan ed producten die jij gebruikt.
Dat wil nogal eens schelen.

In ieder geval succes.
 
Hoi,

Ik wil niet erg flauw doen, maar vanwaar de aanhalingstekens? Je bent toch echt een vrouw en geen "vrouw" je traint in een garage, niet in een "garage" en je hebt een darmziekte, geen "darmziekte".
 
:D Ik wou t niet zeggen.
 
Vind jij IF fijn om te doen? Ik persoonlijk denk niet dat het goed voor je stofwisseling is, daarom ben ik er geen voorstander van. Dus ook ik zou overgaan op een voedingspatroon waarbij je om te beginnen regelmatig eet.
 
Vind jij IF fijn om te doen? Ik persoonlijk denk niet dat het goed voor je stofwisseling is, daarom ben ik er geen voorstander van. Dus ook ik zou overgaan op een voedingspatroon waarbij je om te beginnen regelmatig eet.

Waar baseer je die gedachten op? IF is gewoon lekker makkelijk uitvoerbaar, en daarbij vind ik het bijv. prettig veel te eten per keer. Ik eet zelfs iets boven onderhoud, en mijn stofwisseling is er echt niet op achteruit gegaan.
Je kan gewoon uitproberen hoe het voor je is, je kan er altijd weer mee stoppen. Als je het niet probeert weet je het niet.
 
Waar baseer je die gedachten op? IF is gewoon lekker makkelijk uitvoerbaar, en daarbij vind ik het bijv. prettig veel te eten per keer. Ik eet zelfs iets boven onderhoud, en mijn stofwisseling is er echt niet op achteruit gegaan.
Je kan gewoon uitproberen hoe het voor je is, je kan er altijd weer mee stoppen. Als je het niet probeert weet je het niet.

Mijn eigen ervaring, voor mij werkt het niet. Daarom vroeg ik ook hoe ze het zelf ervoer. Als zij zich er prima bij voelt is het natuurlijk goed.
 
IF is voor vrouwen sowieso niet de meest verstandige keuze.
 
IF is voor vrouwen sowieso niet de meest verstandige keuze.

Hoezo zou dat niet zo zijn?
Heb het zelf hele tijd gedaan en beviel prima alleen moet je wel weten welk doel je wilt hebben. Voor kracht maybe niet ideale keuze dan omdat je met of vaak wel nuchter traint. Zie er voor gezondheid geen nadelen aan.

---------- Post toegevoegd Sun 17 Mar 2013 om 17:34 ----------

Voor vrouwen wordt vaak wel ander window aanbevolen wat betreft het vasten.
 
Back
Naar boven