AndroidHealthClinic

Nieuw lid voorstellen

Bezoekers in dit topic

Phoeniks

Novice
Lid geworden
20 mei 2018
Berichten
18
Waardering
3
Hallo allemaal,

Als nieuw lid is het wel zo leuk om even gedag te zeggen en kort iets over mijn achtergrond te vertellen.

Ik ben een 30'er en woonachtig in het oosten van Nederland. In het dagelijkse leven verdien ik de kost als programmeur. Het vele zitten en de eenzijdige houding is niet bevordelijk voor het lichaam.
Tijdens mijn studie had ik nog tijd om te sporten. Toen heb ik ook een paar jaar gefitnest in een klein maar fijn fitnesschooltje.
Helaas heb ik daarna niet meer zo vaak kunnen fitnessen. Ik heb toen wel een lidmaatschap bij een landelijke keten aangeschaft omdat ik dacht dan makkelijker na werk te kunnen trainen bij verschillende vestigingen in het land.
In de praktijk werkte het om diverse redenen toch niet zoals ik bedacht had heb ik gemerkt. Enkele redenen die mij er zoal van weerhouden om structureel te kunnen fitnessen:
  1. Fitness gesloten op momenten dat ik tijd heb
  2. Fitness heeft niet of te weinig apparatuur en gewichten
  3. Te moe om na werk te fitnessen
  4. Afstand naar fitness soms een drempel
  5. Te druk binnen en buiten de sportschool
Het is zelfs zo erg dat ik de afgelopen twee jaar misschien maar vier keer de sportschool van binnen heb gezien. Dit wil ik gaan verbeteren. Het heeft al te lang geduurd. Ik weet dat het voor mijzelf nodig is om gezond te blijven.

Ik overweeg om zelf spullen aan te schaffen voor thuis. Een power rack met stang, gewichten, bankje, enz. Dan wordt het makkelijker om meerdere keren per week te kunnen trainen.
Ik heb al wat haltertjes op marktplaats gekocht en ga straks mijn eerste geïmproviseerde thuis-training doen. De eerste sinds hele lange tijd!

Phoeniks
 
Welkom, als je de ruimte hebt zou ik ook voor een homegym gaan. Wat is het budget dat je er voor over hebt?
 
Veel ruimte heb ik niet maar ik woon alleen dus maak ik ruimte. Op zolder zou ik genoeg ruimte moeten kunnen maken voor in mijn eentje of om met twee personen te kunnen trainen.
Het budget is een grotere uitdaging omdat ik maandelijks net rondkom en niet veel spaargeld over heb. Ik kan maximaal ongeveer €1500,- besteden als ik de vakantietoeslag binnen heb.

Ik hoef niet in één dag een complete gym thuis te hebben. Het is een soort méér-jaren plan. Met mijn budget hoop ik wel een leuke basis neer te kunnen zetten met:
Powercage, bankje, barbell, gewichten, vloermatten.

Helaas is de powercage die ik op het oog had een tijdje geleden wel flink duurder geworden.
 
Voor €1500 in totaal kan je echt mooi spul kopen hoor, met minder gaat het ook wel lukken.
 
Beginnen met het hoogstnoodzakelijke. En ook rondkijken op zoekertjessites. Daar kan je ook wel eens wat op de kop tikken.
 
Back
Naar boven