Fitness Seller

Nieuw met een vraag over training

Bezoekers in dit topic

AJGroningen

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
2
Waardering
0
Beste,

Ik ben een man van 37, sinds een week of 4 bezig op een homegym. In mijn militaire diensttijd heb ik een aantal keren getraind met een ervaren bodybuilder. Hij vertelde me toen dat ik een geschikt en compact lichaam had om vrij snel resultaat te boeken. Jaren nooit aan sport gedaan tot een aantal weken geleden. Bij toeval een homegym gekregen van een kennis.

De vraag: ik train nu bijna dagelijks met gewichten en merk na deze korte periode al snelle groei op de plekken die ik train. Kan dat kloppen? Verder gaat het lekker. Kan ik zo doorgaan of maakt de snelheid van groei niet uit zolang je natuurlijk traint?

Hoop op een reactie van de ervarings deskundigen. Alvast bedankt.
 
Welkom, goed dat je eindelijk weer wat aan sport bent gaan doen. Je vragen zijn echter zo globaal en zo basis dat je je eerst eens in moet lezen hier om wat basiskennis op te doen. Begin bij de stickies, succes!
 
Te snelle groei zou kunnen leiden tot striae (kleine scheurinkjes in je huid die niet snel genoeg mee groeit met de onderliggende spiermassa), maar anders zie ik niet echt negatieve consequenties voor te snelle groei. Pas alleen op dat spieren snel sterker kunnen worden, maar dat pezen en banden iets meer tijd nodig hebben om zich aan te passen. Pas dus op voor blessures.
 
Laatst bewerkt:
te snelle groei? Misschien ook kleren die niet meer gaan passen! En straie maar je hoeft je er niet druk om te maken denk ik ik heb er zelf ook en na een tijdje verkleurt die :D
 
gewoon doortrainen en genieten van je vorderingen
En motivatie overhouden voor als het ff tegenzit
 
Back
Naar boven