MuscleMeat

Nieuw Schema 3 Dagen split !

Bezoekers in dit topic

Harfst

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 jan 2010
Berichten
185
Waardering
11
Lengte
1m73
Massa
63kg
Okee ik heb nu een nieuw schema gemaakt (eerst trainde ik zonder schema ik deed iets in de richting van 2 dagen split :P, en de vorige die ik probeerde te maken stelde alsnog niets voor).

Bij een aantal oefeningen staan wel de gewichten die ik erbij ga doen.
Me doel is vooral groeien maar kracht is natuurlijk ook belangrijk.


Edit : Ik heb me nieuwe trainingsschema neer gezet , aangezien ik die kuit oefeningen niet kan doen heb ik nu Rotary calf en Seated barbell calf raise geplaats .

Verder nog Tips?
 

Bijlagen

  • Training!.xls
    21,5 KB · Weergaven: 81
  • Training definitief.xls
    23,5 KB · Weergaven: 134
Laatst bewerkt:
zet schouders bij benen:)

en lees je nog eens goed in.
 
Okee bedankt, maar is het voor de rest goed, aantal oefeningen heb ik nog niet eens gedaan, zoals oa Squatten en Deadliften is dat gewoon goed dat ik dat 3x10 doe of is het beter als ik bijvoorbeeld zwaarder doe en 3x5 of 5x5 of 3x15
 
Okee bedankt, maar is het voor de rest goed, aantal oefeningen heb ik nog niet eens gedaan, zoals oa Squatten en Deadliften is dat gewoon goed dat ik dat 3x10 doe of is het beter als ik bijvoorbeeld zwaarder doe en 3x5 of 5x5 of 3x15

tis niet echt goed nee. kijk eens naar andere schema's.
ik heb net nog een schema verbeterd, bekijk dat eens, het staat ergens bovenaan.
 
Ik neem aan dat je het schema van Meccanicc bedoelt,

Daaruit kan ik opmaken dat ik eventueel triceps minder reps moet doen nadat ik borst al pittig getrained heb (en dat lijkt me ook de reden dat schouders beter verplaats kunnen worden?)

Ik had Borst shouders en triceps mooi samen gedaan om dat die met mijn oefeningen (meeste compounds volgens mij,) je echt wel pittig aan de gang laten gaan waardoor ik dacht dat ik wel efficient trainde.

en dat veel van zijn oefeningen niet zijn waarvoor hij dacht dat ze waren xD dat maak ik er ook uit op.

De keuze van me oefeningen is dat wel goed ?
 
vergelijk je schema eens wat beter, en kijk naar mijn commentaar bij hem.

- 15 reps is te veel
- 2 borst oefeningen te weinig (doe er nog incline dumbbell press bij)
- chest press = machine? in dat geval --> dumbbell of barbell
- jij traint alleen voorkant schouder, en dan nog 2 oefeningen
- je traint je traps niet
- je traint je hamstrings niet
- etc.
 
Bedankt hier heb ik veel aan :D 15 reps is nu ik wat beter gelezen heb inderdaad wel veel jaa als je voor massa gaat, Chest press is inderdaad machine, die zal ik ook vervangen voor incline dumbbell press, maar dan heb ik nogsteeds maar 2 Borst oefeningen dus zal ik vanavond kijken welke ik erbij plak..
En schouders kan ik denk even snel uit me hoofd gewoon military press achter nek of die met lat machine (ook achterkant nek) ?
Traps ga ik ook trainen dan moet ik volgens mij die "barbbel"Shrug ? oefening doen, zal ik me traps dan bij me Borst / Tricep dag doen..

Maar ik ga nu eten en daarna trainen ik zal vanavond even goed verder kijken.
 
ik ben goed gezind. ik ben geen expert, maar hier kom je al ver mee.


benen/schouders

squat
leg press
romanian deadlift
standing calve press
seated calve press

military press
rear lateral raises
side raises


borst triceps

bench press
incline dumbbell press
flyes

triceps pushdown
overhead extensions
dippen


rug biceps

deadlift
bor
chins
lat pulldown
shrugs

curls
preacher curls
seated alternate curls



reprange, 5x5 op de compounds, 3x10 of 4x8 op de isolatie.
 
OKee hier heb ik pas echt wat aan :D Bedankt man ;) Ik ga er even wat moois van maken :D

Ik was vandaag trouwens aan het squatten maar dat ging nog niet echt lekker , ik deed 2x10 , 30KG en 35KG en dat was wel zo een beetje me max , en met stuk zwaarder gewicht weet ik ook niet of het meteen gaat, wel zag ik (achteraf natuurlijk) dat ik me benen te dicht bij elkaar had.

En ik ben nu een beetje aan het kijken bij die oefeningen maar seated en standing calf raise apparatuur hebben we niet , ik kan natuurlijk wel Dumbbells of barbells gebruiken;) We hebben voor kuiten alleen Rotary calf die ik ook vaak aardig voel.

Verder gaat het allemaal wel lukken :P Vanaf zondag weer me lichaam mishandelen :$ Nogmaals bedankt, ik ga hem opslaan :D
 
OKee hier heb ik pas echt wat aan :D Bedankt man ;) Ik ga er even wat moois van maken :D

Ik was vandaag trouwens aan het squatten maar dat ging nog niet echt lekker , ik deed 2x10 , 30KG en 35KG en dat was wel zo een beetje me max , en met stuk zwaarder gewicht weet ik ook niet of het meteen gaat, wel zag ik (achteraf natuurlijk) dat ik me benen te dicht bij elkaar had.

En ik ben nu een beetje aan het kijken bij die oefeningen maar seated en standing calf raise apparatuur hebben we niet , ik kan natuurlijk wel Dumbbells of barbells gebruiken;) We hebben voor kuiten alleen Rotary calf die ik ook vaak aardig voel.

Verder gaat het allemaal wel lukken :P Vanaf zondag weer me lichaam mishandelen :$ Nogmaals bedankt, ik ga hem opslaan :D


squat techniek onder de knie krijgen is, net als deadlift techniek, zeer moeilijk. kijk en lees zoveel mogelijk van mark rippetoe.


rotary calf is ook goed, als je maar zittend en staand iets doet.succes ermee!
 
OKee doe ik rotary calf en doe met barbell een dat je staat , kan ik dat het best op de vloer doen of is het beter als ik half of een schijf sta ofsoow zodat je wat dieper kan zakken.

Buikspieren zal ik die om de trainings-dag doen ? Gewoon abdominal Crunch / Side crunches ?..


Ik heb van het Squatten wel last van het middelpunt van me schouders, maar dat is denk omdat ik hem teveel op me schouders liet rusten en te weinig met me armen tilde.

Ik ga deadlifts en Squats ff goed bekijken zodat ik die ook correct uitvoer, ik zal ook 2 of 3 mensen daar vragen of ik het wel goed doe ;)
 
OKee doe ik rotary calf en doe met barbell een dat je staat , kan ik dat het best op de vloer doen of is het beter als ik half of een schijf sta ofsoow zodat je wat dieper kan zakken.

Buikspieren zal ik die om de trainings-dag doen ? Gewoon abdominal Crunch / Side crunches ?..


Ik heb van het Squatten wel last van het middelpunt van me schouders, maar dat is denk omdat ik hem teveel op me schouders liet rusten en te weinig met me armen tilde.

Ik ga deadlifts en Squats ff goed bekijken zodat ik die ook correct uitvoer, ik zal ook 2 of 3 mensen daar vragen of ik het wel goed doe ;)


Beter sta je op een schijf ja, maar het gaat ook gewoon. Zorg wel dat je je evenwicht kunt houden op een schijf, ik heb al grappige (pijnlijke) dingen zien gebeuren zo :roflol:


Buikspieren 1 of 2x per week. Ik zou 3x10 crunches doen, dan wat hyperextensions, side bends, russian twists, planks,hanging leg raises of iets dergelijks.


Ik laat de barbell altijd op mijn schouders rusten met de barbell. Dat heet High-bar. Het schijnt dat je beter een Low-bar squat doet, omdat dat je rug minder zou belasten, en je meer zou kunnen squaten. Mij boeit het niet, maar als je er last van hebt zou ik je aanraden er eens naar te googlen.


Zorg dan wel dat die mensen er zelf verstand van hebben;)
 
Back
Naar boven