XXL Nutrition

Nieuw Schema 6 Keer In De Week (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

antalus

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 jul 2007
Berichten
9
Waardering
0
He allemaal ik wil graag 6 keer in de week gaan trainen ik doe het nu 4 keer in de week en ik vin het zo leuk dat ik het wel 6 keer in de week zou willen gaan doen dus daar bedoel ik mee op maandag, dindag, woensdag, donderdag en vrijdag avond en dan ook nog op zaterdag middag.

Zou dan alle spiergroepen 2 keer in deze week willen trainen ( Dus 3 dagen rust per spiergroep )

B.V:

Maandag: Borst. Biceps, Triceps 19:30-21:00
Dinsdag: Benen, Buik 19:30-21:00
Woensdag: Schouder, Nek, Rug 19:30-21:00
Donderdag: Borst. Biceps, Triceps 19:30-21:00
Vijdag: Benen, Buik 19:30-21:00
Zaterdag: Schouder, Nek, Rug 12:30-14:00

Mijn vraag: Is dit mogelijk om m,n lichaam zo te trainen ?

Gr Antalus
 
Vergeet niet dat je niet groeit in de sportschool, maar juist door te rusten en een goed dieet. 6x per week is mogelijk alhoewel ik het persoonlijk een beetje veel vind. Een goede arbeits rust verhouding is erg belangrijk om te groeien.
 
Ik zou eerder

Maandag: Borst, Triceps
Dinsdag: Biceps, Rug, nek
Woensdag: Schouders, benen
Donderdag: Rust
Vrijdag: Borst, Triceps
Zaterdag:Biceps, Rug, nek
Zondag:Schouders, benen
Maandag: Rust
etc etc etc

Tussendoor buikspieren, onderarmen kun je zelf ergens bij invullen
 
Het is beter om 2-3 dagen te trainen, en dan 1 dag rust te nemen als je 2 dagen traint, en 2 dagen als je 3 dagen traint. Anders zal je veels te snel overtrainen. Ook al voel je dat je spieren helemaal herstelt zijn, de andere organen in je lijf zullen na een 3-tal dagen van hevig trainen ook wel aan wat rust toe zijn.
 
Ik zou alles 1 maal per 4 dagen trainen. Dus 6 keer trainen in acht dagen in plaats van 7. Zo kan je drie dagen achter elkaar trainen en dan 1 dag rust nemen.
 
Ik wilde met zo'n zelfde schema beginnen als dat van jou, maar dan anders ingedeeld:

Ma borst, schouders, triceps
Di rug, biceps
Wo benen, buik
Do borst, schouders, triceps
Vr rug, biceps
Za benen, buik
Zo Rust

Zie dat men vind dat je dan te veel trained, maar heb hiervoor 3x per week fullbody gedaan waarbij ik het gevoel had dat ik te weinig deed.
Misschien wachten op meer reacties
 
Als e naturel een dubbel split gaat hanteren ga je imo te ver.
Ik zelf heb ook gewoon 6 dagen per week getraind alleen splitste verder op.

Borst
Biceps
Benen
Schouders
Rug
Triceps
 
je zou je ook af kunnen vragen of je enthousiasme zich ook vertaald naar meer resultaat.
ik heb daar zo mijn twijfels bij!
 
Je lichaam krijgt amper rust, ik zou het niet doen ;) .
 
Ik train ook 5dagen achter elkaar

borst
armen
schouders
rug
benen

Is goed te doen, maarja 6 dagen achterelkaar en dan ook nog eens alles 2 keer lijkt me wat veel, daar kom je vanzelf wel achter als je oververmoeidt begint te worden.
 
Back
Naar boven