MuscleMeat

nieuw schema , nu mèt benen. Effectief? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Red devil

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
953
Waardering
2
Ok, allereerst zal ik maar toegeven dat ik voldoe aan het stereotype wat je vaak in de sportschool ziet rondlopen. Het type wat alleen maar het bovenlichaam traint en het onderlichaam niet of nauwelijks traint.

Maarrr, ik ben van plan mijn leven te beteren, ik heb namelijk het idee dat ik nu op een punt ben gekomen dat het scheef begint te trekken, als in: bovenlichaam goed gespierd , benen blijven beetje achter.

Op zich valt het wel mee qua dikte van mijn benen, ze kunnen echter een stuk dikker en de spierdefinitie is ver te zoeken.

Ik ben nu ongeveer 2 jaar redelijk fanatiek (as in 3x per week) bezig. Lengte 1.92 en 93 kilo. BF% ? Mwoah, zal wel redelijk hoog zijn, rond de 15%. Ik wil nu dus 1x per week mijn benen trainen maar mijn trainingsmaatje is nog niet volledig overtuigd. Hij denkt namelijk, dat als we inleveren qua trainen van het bovenlichaam, dat we dan achteruit/minder snel vooruit zullen gaan met het bovenlichaam.

ok mijn oude (foute) schema:

Dag 1)
Schouders, biceps, rug
Dag 2)
rust
Dag 3)
Borst, triceps
Dag 4)
rust
Dag 5)
Schouders, biceps, rug

De week erna gooien we het schema om, dus Dag 1) Borst triceps etc etc.


ok mijn idee qua nieuwe schema

Dag 1)
Schouders, bicpes, rug
Dag 2)
rust
Dag 3)
Borst, triceps
Dag 4)
rust
Dag 5)
Benen


Oh ja, ik volleybal ook nog 2x per week en het ziet er niet naar uit dat ik vaker dan 3x erbij kan trainen, opmerkingen als; ga nou 4x per week trainen zijn dus niet nodig :)

De hamvraag;

Levert het nieuwe schema nog genoeg groei op voor het bovenlichaam? Of zou het gaan stagneren.
Verdere tips en/of aanmerkingen en/of (opbouwende) kritiek zijn ook erg welkom.
 
Als je op deze link kijkt zie je in min post een schema dat ik heb gepost met uitleg waarom je beter geen drie spiergroepen op een dag kan trainen. Ik hoop dat je wat aan de info hebt!

Suc6
 
Ah dus in mijn geval bijv

MA: Rug, biceps
DI: rust
WO: Benen, schouders
DO: Rust
VRIJ: Borst triceps
ZA: Rust
ZO: Rust

Maar ik zal niet minder vooruit gaan omdat ik nu per week minder bovenlichaam train doordat ik benen erbij pak?

Qua massa, hoeveel kilo kun je bij je benen er ongeveer bij trainen? Zo'n 5 - 10 kilo ofzo?
 
Sterker nog je zal misschien vooruit gaan omdat je je bovenlichaam meer rust geeft. En als ik jou was zou. je je Rug met Triceps doen en Borst met biceps.
 
Originally posted by Elmar
Sterker nog je zal misschien vooruit gaan omdat je je bovenlichaam meer rust geeft. En als ik jou was zou. je je Rug met Triceps doen en Borst met biceps.

Ah dit hoor ik wel vaker, dat je rug met triceps moet doen ipv met borst. Waarom eigenlijk? Je zou toch verwachten dat je na de borstoefening triceps zou moeten doen omdat ze dan goed doorbloed en warm zijn?

Of is het argument dat je ze beter niet met borst kun doen omdat je ze dan niet goed kunt isoleren?
 
Originally posted by Dr. Worf
Als je op deze link kijkt zie je in min post een schema dat ik heb gepost met uitleg waarom je beter geen drie spiergroepen op een dag kan trainen. Ik hoop dat je wat aan de info hebt!

Suc6

Hmz...als je 2 kleine spiergroepen met een grote combineerd zie ik het probleem niet. (bi's en tri's met een andere grote spiergroep uit het bovenlichaam dus)
 
Originally posted by Elmar
Sterker nog je zal misschien vooruit gaan omdat je je bovenlichaam meer rust geeft. En als ik jou was zou. je je Rug met Triceps doen en Borst met biceps.

Ik geef de voorkeur om biceps bij mijn rug te trainen
en triceps bij mijn schouders...
 
Back
Naar boven