AndroidHealthClinic

Nieuw schema voor de zomervakantie

Bezoekers in dit topic

Jelle-97

Novice
Lid geworden
10 jun 2017
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik doe al zo'n 2 jaar een full-body schema, 3x per week. Eens in de paar weken vervang ik wat oefeningen of verander ik m'n reps (van 5x5 naar 4x8 bijv.). Dit doe ik dan met hulp van een trainer. Nu heb ik over een aantal weken zomervakantie, waardoor ik iets vaker dan 3x per week zou kunnen trainen. Daarom lijkt het me wel wat om een split-schema te proberen. Ik heb een schemaatje opgesteld, met behulp van artikelen op internet.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en graag hoor ik ook tips, adviezen, of juist (opbouwende) kritiek op het schema! Ik ga het ook bespreken met de werknemers van de sportschool, maar ben ook benieuwd naar jullie mening. Hieronder mijn schema:

Dag 1 Borst & Biceps
Flat Barbell Bench Press 5x5
Incline Dumbbell Bench Press 3x8
Flat Dumbell Flyes 3x8
High Cable Flyes 3x12
Standing EZ-bar curl 3x8
Hammer Curls 3x 12
Seated Incline Dumbell Curl 3xmax

Dag 2 Benen & buik
Squats 5x5
Barbell Lunges 3x8
Leg Extension 3x8
Leg curl 3x12
Calf Raises Smith Machine 3xmax
Buikoefeningen

Dag 3 Rug & Triceps
Deadlifts 5x5
Close-Grip Pull-Down 3x8
Single-Arm Dumbell Row 3x8
Wide-Grip Pull-Ups 3xmax
Close-Grip Bench Press 3x8
Skull-Crushers 3x8
Dips 3xmax

Dag 4 Schouders & buik
Dumbell Shoulder Press 3x8
Upright Barbell Row 3x8
(SUPERSET)

Front Raises 2x8
Reverse fly 2x8
(SUPERSET)

Buikoefeningen

Dit is mijn schema. In principe was m'n idee om maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag/zaterdag te trainen. Dit kan echter wel per week een beetje verschillen...
Ik hoop dat ik wellicht wat nuttige tips kan krijgen.
Alvast bedankt!

P.S. Ik ben nieuw hier, dus mocht ik me niet aan een regel hebben gehouden oid, laat het me weten!
 
Ik denk zelf dat de stap van een 3 keer per week frequentie naar een 1 keer per week frequentie niet slim is. Ik zou dan eerder kiezen voor een UBLB schema, houd je toch die 2 keer per week frequentie voor eiwitsynthese bij naturels
 
Back
Naar boven