AndroidHealthClinic

Nieuw Schema

Bezoekers in dit topic

cJohn

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 mei 2009
Berichten
4
Waardering
0
Hallo,

Ik heb de afgelopen 8 maanden met een full-body schema gewerkt. Ik heb besloten om nu een split schema te gaan gebruiken, omdat ik heb gevoel heb dat ik niet alles eruit haal wat betreft full-body scheme.

Dit was mijn oude schema (S=Sets ; R=Reps) welke ik 3x per week uitvoerde:

Oefening
Dumbbell Squat S3 R10
Dumbbell Straight Leg Deadlift S3 R10
Dumbbell Pull-over S3 R10
Dumbbell Bent-over Row S3 R10
Dumbbell Bench Press S2 R12
Dumbbell Fly S3 R10
Dumbbell Shoulder press S2 R12
Dumbbell Shrug S3 R12
Dumbbell Side Raise S3 R9
Dumbbell Standing Leg Calf Raise S3 R12
Dumbbell Triceps Extension S3 R10
Dumbbell curl S3 R10
Jack-knife Sit up S3 R10



Op dit moment ben ik 1.86m lang en 76kg zwaar. Het doel van mijn training is groei van massa. Mijn streefgewicht is 83kg. Verder let ik goed op mijn voeding en zorg dat ik ongeveer 400 kcal boven mijn behoefte zit. En zorg dat ik voldoende eiwitten binnen krijg.

Nu zou ik graag een nieuw 'split' schema willen voor drie dagen in de week. Zoals je net hebt gezien werk ik graag met dumbbells, maar dat lijkt me iets voor latere zorg. Aangezien ik helemaal geen kennis heb van split schema's en wat nu echt geschikt is -gezien mijn achtergrond - ben ik een beetje de weg kwijt. Ook de sticky's op het forum helpen mij niet echt (zie door de bomen het bos niet meer). Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Bij voorbaat dank!
 
Let er vooral op dat je je split schema goed indeelt, bv: Benen is een grote spier, ga dit dus niet bij een andere grote spier zetten zoals de rug.

Hou er ook rekening mee dat als je je borst traint, je ook vaak je triceps gebruikt (bench press, incline presses,..) train borst en triceps dus het beste op dezelfde dag (mijn mening)

voor de rest succes ermee!
 
Doe 1 Grote spier met 1 Kleine

Rug - Biceps
Borst - Triceps
Benen - Buik
Schouders - Traps
 
Back
Naar boven