XXL Nutrition

Nieuw Schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big Swizzle

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
25
Waardering
0
Hallo mensen, ik wil aanstaande maandag beginnen met mn nieuwe schema, graag hoor ik aanvullingen hiero:

Maandag : Borst
Dinsdag : Rug
Donderdag : Schouders
Vrijdag : Armen
 
ja.. ik doe 2 dagen over benen: 1 dag voor quads,hams en gluteus en 1 dag voor kuiten en heupen.
Heupen gaan naar dag 1 en gluteus naar dag 2 overigens...

Die andere dingetjes doe ik de 2 andere dagen.. en nu ik een vervelende schouderblessure heb, is dat in 1 dag bekeken..

Espi
 
Benen train ik om de 2 weken op zaterdag. Ik heb 6 jaar gevoetbald en getennist dus mn benen zijn groot, ik hou ze alleen maar bij om de 2 weken.
 
Originally posted by Big Swizzle
Benen train ik om de 2 weken op zaterdag. Ik heb 6 jaar gevoetbald en getennist dus mn benen zijn groot, ik hou ze alleen maar bij om de 2 weken.

Zou ze gewoon in je wekelijkse schema opnemen. Ik hoor dat altijd van iedereen"mijn benen zijn al dik genoeg" of "ik fiets elke dag".
Maar dit is geen massa training. Als je altijd getennist hebt, train je je bovenlichaam toch ook. En die neem je wel op in je schema.

Gewoon benen er elke week bij doen.
 
Ok dan doe ik ze wekelijks erbij! Maar voor de rest is het wel een goed massa schema?
 
Moet je wel ff zeggen waar je benen er in wil zetten.

Dit is een goed en populair schema (3xl heeft hier patent op dacht ik;))

Maandag: Borst+voorkant schouders
Dinsdag: Rug+ achterkant schouders
Woensdag: rust
Donderdag: Benen
Vrijdag: Armen+zijkant schouders
 
Tja, dat vind ik 3x niks... die schouders moet je gewoon in z'n totaliteit trainen...en niet opsplitsen. Vrijwel iedereen die ik ken die dat deed is daar van terug gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat een apparte schouder dag idd beter werkt dan opsplitsen voor mij althans. Wil niet zeggen dat je dit niet kan proberen, zou voor jou misschien wel kunnen werken.
 
hmmz ik ben zelf over die aparte schouderdag aan het nadenken...

...

Anders doe ik ze samen met borst..

waarom aparte schouderdag..
Om in 1 keer de hele schouder te trainen..

waarom niet apart..

Bij chest gebruik je voorkant schouders train die erbij..
bij back achterkant schouders dan train je die erbij..
En bij armen gebruik je niet echt zijkant maar moet toch een keer dus doe dan..

het voordeel hiervan is dat de schouders heel veel tijd krijgen om te herstellen en je dus een goede supercompensatie krijgt..

maar wat ik mij afvraag is of de schouders wel zoveel werk leveren bij de rug en bij de armen..
 
Bij je armen normaal gezien niet.. Bij je rug beetje wel. Maar als je het goed indeeld zal een apparte dag je niet overtrainen hoor.
 
Originally posted by Robin
Tja, dat vind ik 3x niks... die schouders moet je gewoon in z'n totaliteit trainen...en niet opsplitsen. Vrijwel iedereen die ik ken die dat deed is daar van terug gekomen.


Vreemd, ik hoor heel andere berichten

9 van de 10 die het proberen (en dat zijn er heeeeeel wat) willen niets anders meer.

Zal voor sommigen te zwaar zijn.
 
Zelf doe ik nu:

ma:borst, biceps
di: benen, kuiten
do: rug, buik
vr: schouders, triceps

(goed schema Zwier :thumb: )
 
bij ons in de gym staat op elk fitness toestel aangegeven welke spiergroep je 'primair' en welke spiergroep je 'secondair' traint met elk toestel.
Op de borsttoestellen staan bijvoorbeeld meestal de triceps als secundair aangegeven terwijl op de rugtoestellen de biceps worden aangegeven als secundair.
Vandaar mijn volgend schema:

Ma: Borst + triceps
Wo: rug + biceps
Vr: schouders + benen
Za: buik
Zo: cardio
 
Ik ga met 3xl mee. Ik geloof dat Zwier dat ook ondersteunt.

Samen met Mase en Astroniels.

Ik ga ongeveer hetzelfde schema als Zwier nu doen maar nog altijd vind ik het schema dat ik van 3xl heb geleerd het allerbeste.
De opsplitsing van mijn schouders heeft mij juist een zeer brede en ontwikkelde schouderpartij gegeven.
 
Originally posted by sporty
bij ons in de gym staat op elk fitness toestel aangegeven welke spiergroep je 'primair' en welke spiergroep je 'secondair' traint met elk toestel.
Op de borsttoestellen staan bijvoorbeeld meestal de triceps als secundair aangegeven terwijl op de rugtoestellen de biceps worden aangegeven als secundair.
Vandaar mijn volgend schema:

Ma: Borst + triceps
Wo: rug + biceps
Vr: schouders + benen
Za: buik
Zo: cardio

doe het dan zo


Ma: Borst + triceps
Wo: schouders + benen
Vr: rug + biceps
Za: buik
Zo: cardio [/B][/QUOTE]
 
Nee, ik zou ook zo veel mogenlijk rust tussen borst en schouders houden dus Ma: borst en Vr: schouders
 
Idd als je ziet dat bij borst je triceps mee werken moet je ze dag laten niet weer gaan trainen.
 
O ja ****ing ecto ik heb tijdje dat schema ook gedaan zou alleen je rug en schouders triceps omdraaien.

Omdat je met benen je onderug al erg belast en helemaal als je deadlift doet.
 
Originally posted by Zwier
O ja ****ing ecto ik heb tijdje dat schema ook gedaan zou alleen je rug en schouders triceps omdraaien.

Omdat je met benen je onderug al erg belast en helemaal als je deadlift doet.

idd Zwier daar dacht ik ook al aan.
 
Back
Naar boven