Fitness Seller

nieuw schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

johanheeze

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2005
Berichten
2.742
Waardering
30
Lengte
1m87
Massa
92kg
ik wilde weer wat anders gaan proberen binnenkort en dacht eraan om alles 2x in de week te doen zoals hieronder staat. Per dag een grote en een kleine spiergroep.

Ma: borst 2oef 4sets, triceps 2oef 3-4sets
Di: rug 2oef 4sets, traps 1oef 4sets, biceps 2oef 3-4sets
Wo: rust
Do: Benen 2 oef 4sets, kuiten 1oef 4sets, schouders 3oef. 3-4sets (voor achter midden)
Vr: borst 2oef 4sets, triceps 2oef 3-4sets
Za: rug 2oef 4sets, traps 1oef 4sets, biceps 2oef 3-4sets
Zo: Benen 2 oef 4sets, kuiten 1oef 4sets, schouders 3oef. 3-4sets (voor achter midden)

Of kan ik beter 3-4 spiergroepen per dag nemen zodat ik 2 dagen meer rust heb?

Of is dit schema gewoon niets en kan ik dus beter alles 1 keer in de week doen volgens het onderstaande schema?

Ik wil massa en heb het idee dat ik nu te weinig doe voor echte massa op mijn armen voornamelijk bi en triceps ik wil ze een stuk groter :D

Mijn schema is nu als volgt.

Ma Borst +biceps
Wo Rug + traps
Vr Schouders + triceps
Za/of zo benen + kuiten
 
persoonlijk geef ik de voorkeur aan alles 1x per week maar dan echt super intensief! Vaak doe ik dan 3 a 4 oefening borst in 3 a 4 sets.

Met veel oefeningen neem je automatisch toch een klein gedeelte van een andere spier mee dus vind het onzin om 2x per week een spiergroep te doen.

Qua indeling doe ik altijd rug en schouders op 1 dag omdat de oefeningen vaak in het verlengde van elkaar zitten.

Maar wat voor mij lekker/prettig werkt hoeft voor iemand anders juist niet prettig.
 
Oke maar als de spieren herstelt zijn, zijn ze ook uitgerust en 'gegroeid' lijkt me ?
En als ik zo lees dat die grote spieren nu zo'n 72 uur/3dagen weer hestelt zijn, kun je ze dan niet meteen weer gaan trainen, voeden en laten rusten ?
 
Ik vind dit een erg goed schema :cool: ...lijkt veel op die van mij alleen doe ik benen en rug maar 1x per week. Deze doe ik samen op 1 dag omdat ik na woensdag weer lekker uitgerust ben en dan kan ik me bij de 2 grote spiergroepen lekker uitputten.
ma borst, tri
di schouders, bi
wo rust
do rug, benen
vr borst, tri
za schouders, bi

Ik moet zeggen dat ik er heel erg goed op vooruitga...heel veel stukken beter dan 1x per week alles trainen!
 
Oke bedankt, maar er wordt gezegd dat je beter tussen een 3 kwartier en een uur kunt trainen en als ik benen en rug op een dag zou trainen en dus ook maar een keer in de week zou dat betekenen dat ik incl kuiten natuurlijk en evt incl traps (kan ook bij schouders) rond de 1,5 uur uit zou komen! Wat is dan beter toch allebei of toch binnen dat uurtje blijven..?
 
Traps pak ik mee met schouders. En het is dat ik de benen niet hard aanpak omdat ik geen dikke poten wil dus die train ik meestal 3 a 4 oefeningen in 30min. Rug doe ik 3 oefeningen in pakweg ook 30min dus ik blijf netjes binnen het uur:P. En mn rug gaat goed vooruit voor de tijd die ik train miss bij jou ook!
 
Ja oke dat kan ook, is misschien nog slimmer van die traps. Maarja kwa vooruitgang.. ik vind dat altijd moeilijk te zeggen, je ziet je eigen elke dag zeg maar dusja en wat is vooruitgang ik merk wel dat ik vooruit ga.. maar ik zoek gewoon een manier van trainen waarbij ik dus zeg maar het beste gevoel bij heb.. hoop dat dat dan ook de meeste vooruitgang boekt!
 
Back
Naar boven