MuscleMeat

Nieuw Schema

Bezoekers in dit topic

Raymbo

Novice
Lid geworden
4 okt 2016
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
65kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

Ik ben pas bezig met een nieuw schema, maar zit nog te twijfelen of een andere misschien beter zal zijn. Ik ben achttien jaar en sport nu ongeveer een half jaar, ik let op mijn voeding maar tel niet alle calorieën die ik binnen krijg, ik gebruik wel whey proteïne.
Mijn schema is:

Dag 1: Borst, triceps
Dag 2: Rug, biceps, buik
Dag 3: rust
Dag 4: schouders, triceps
Dag 5: Benen, Biceps, buik
Dag 6: rust
Dag 7: herhaling dag 1

voorheen had ik:

Dag 1: borst triceps
Dag 2: rug biceps buik
Dag 3: schouders
Dag 4: benen buik
Dag 5: rust
Dag 6: herhaling

Welke raden jullie aan?
 
Ik snap de verdeling niet helemaal?

2x borst, 1x rug, 3x triceps, 2x biceps en 1x benen?
Je traint dus je biceps meer dan je benen & rug.
 
Hallo,

Ik ben pas bezig met een nieuw schema, maar zit nog te twijfelen of een andere misschien beter zal zijn. Ik ben achttien jaar en sport nu ongeveer een half jaar, ik let op mijn voeding maar tel niet alle calorieën die ik binnen krijg, ik gebruik wel whey proteïne.
Mijn schema is:

Dag 1: Borst, triceps
Dag 2: Rug, biceps, buik
Dag 3: rust
Dag 4: schouders, triceps
Dag 5: Benen, Biceps, buik
Dag 6: rust
Dag 7: herhaling dag 1

voorheen had ik:

Dag 1: borst triceps
Dag 2: rug biceps buik
Dag 3: schouders
Dag 4: benen buik
Dag 5: rust
Dag 6: herhaling

Welke raden jullie aan?


Geen van beiden!

Als ik kijk naar de informatie die je zelf geeft:

- Je bent een jonkie, 18 jaar.
- Traint nog maar een half jaar.
- Je weegt maar 65kg, bij een lengte van 1m80. (toch nog maar wat beter op je voeding letten!)

Dat maakt je nog steeds een echte beginner, die in principe helemaal (nog) geen uitgebreide split nodig heeft.
Los van de beoordeling van de kwaliteit bovenstaande schema's, is er een zware mismatch tussen jouw trainingsniveau en de keus die je maakt.

Het is voor iemand op jouw leeftijd en nog maar korte tijd van trainen zo, dat je nog uitermate goed reageert op trainingsprikkels.
Daarom is (voorlopig) totaal overbodig om specifieke spiergroepen met veel oefeningen zwaar te benadrukken tijdens een training.

Geloof me, je zult op dit moment veel meer baat hebben bij een schema waarbij consequent alle spiergroepen 2 a 3 keer week worden getraind d.m.v. compound oefeningen waar je grote delen van het lichaam tegelijk traint.

Denk aan 5x5 fullbody schema's of variaties daarop en wellicht over nog een half jaar een Lower/Upperbody split.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn je stats op dit moment, wat betreft Bench, Squat, Deadlift, OHP en Row?
 
Back
Naar boven