XXL Nutrition

Nieuw Schema

Bezoekers in dit topic

Tigris

Cool Novice
Lid geworden
24 jan 2011
Berichten
144
Waardering
10
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Het wordt weer tijd voor een nieuw schemaatje, wat vinden jullie?
Ik train al zo'n 10 jaar naturel, 180cm, 89kg, 12%. BP 100, SQ 120, DL 200. Doel: massa met accent op schouders en armen. Heb me nooit op kracht gefocust, vandaar wellicht wat achterblijvende stats.
Misschien vinden sommigen het wat veel, maar ik train ook omdat ik het echt leuk vind en met slechts 3 oefeningen per training heb ik geen verzadigd en plezierig gevoel. Geestelijk houd ik het op deze wijze langer vol, maar is het wellicht fysiek gezien een aanslag op mijn lichaam of staat het resultaat in de weg?

Sinds vorig schema probeer ik spieren 2x per week te trainen en dit lijkt goed te werken. Heb voorheen altijd splitschema's gehad, maar probeer op deze wijze iets meer richting een push/pull/leg training te gaan voor de afwisseling.
Ik train normaal altijd benen, maar zit nu even met een knieblessure dus die heb ik in het schema even overgeslagen. Even een paar weken rust in de hoop dat het over gaat.

Dag 1: Rug/Biceps
- Pull-ups brede grip 5x8
- Pull-down smalle grip 4x10
- Bent over row 4x10
- Dumbell Curl 12-10-8-6-4
- Cable Curl 4x10
- Preacher curl 4x10

Dag 2: Benen

Dag 3: Borst/Schouders/Triceps
- Bench Press 8-8-6-6-4-2
- Dumbbell Press 5x5
- Side raises 5x10
- Cable front raises 4x10
- Barbell upright row (4x10)
- Tricpes press down (4x15)
- Dip machine (4x10)
- Overhead cable extensions (4x10)

Dag 4: Rust

Dag 5: Rug
- Deadlift (als het met de knieën gaat) 5-5-5-3-3-3
- T-bar row (4x10)
- Seated row (4x10)
- Rear delts (oefening kan verschillen) 4x10

Dag 6: Benen

Dag 7: Schouder/Bovenkant borst
- Shoulder dumbbell Press 10-10-8-8-6
- Incline dumbbellpress 5x10
- Incline dumbbell flyes 4x10
- 1-arm landmine press (of hoe die ook genoemd wordt) 4x10
- Side raises 4x10

Dag 8: Rust

Dag 1: ...