Fitness Seller

Nieuw schema

Bezoekers in dit topic

mystico-35

Novice
Waardering
3
Lengte
1m70
Massa
70kg
Vetpercentage
25%
Omdat mn vorige schema niet goed was heb ik iets nieuws gevonden. Kunnen jullie tips geven met dit schema? Ik doe 8 tot 12 reps en dan verhoog ik het gewicht enz, op Schouderdrukken na hier doe ik na elke training 1kg bij.

Maandag:
Chest:
Benchpress 3x8
Incline bench 3x8
Dips 3x8
Armen:
Bicep curl 3x8
Cable pushdown 3x8
Hammer curl 3x8

Dinsdag:
Schouders:
Schouderdrukken 3x5
Dumbell front raises 3x8
Dumbell lateral raises 3x8
Rug:
Barbell row 3x8
cable row seated 3x8
Lat pulldown 3x8

Woensdag
Benen:
Squat 3x8
Leg curl 3x8
Seated calf raises 3x8
(Hier moeten nog een paar oefeningen bij)

Donderdag:
push day:
Benchpress 3x8
Incline bench 3x8
Schouderdrukken 3x5
Cable pushdown 3x8
straight bar tricep pushdown 3x8

Vrijdag:
Pull:
Barbell row 3x8
Cable row seated 3x8
Lat pulldown 3x8
Bicep curl 3x8
Hammer curl 3x8
rear delt fly machine 3x8

Omdat mn vorige schema niet goed was heb ik iets nieuws gevonden. Kunnen jullie tips geven met dit schema? Ik doe 8 tot 12 reps en dan verhoog ik het gewicht enz, op Schouderdrukken na hier doe ik na elke training 1kg bij.

Maandag:
Chest:
Benchpress 3x8
Incline bench 3x8
Dips 3x8
Armen:
Bicep curl 3x8
Cable pushdown 3x8
Hammer curl 3x8

Dinsdag:
Schouders:
Schouderdrukken 3x5
Dumbell front raises 3x8
Rug:
Barbell row 3x8
cable row seated 3x8
Lat pulldown 3x8

Woensdag
Benen:
Squat 3x8
Leg curl 3x8
Seated calf raises 3x8
(Hier moeten nog een paar oefeningen bij)

Donderdag:
push day:
Benchpress 3x8
Incline bench 3x8
Schouderdrukken 3x5
Cable pushdown 3x8
straight bar tricep pushdown 3x8

Vrijdag:
Pull:
Barbell row 3x8
Cable row seated 3x8
Lat pulldown 3x8
Bicep curl 3x8
Hammer curl 3x8
rear delt fly machine 3x8
Nice, haal je elke set je rep range “3 sets 8 reps”?

Nice, haal je elke set je rep range “3 sets 8

Ben pas een week begonnen met dit schema dus tot nu toe wel. Met compound oefeningen deed ik eerst 3x dezelfde rep range proberen als ik faalde en lukte dat nogsteeds niet dan ging ik omlaag in gewicht.

Mijn suggestie zou een 4 daags schema zijn met 2 verschillende LB en 2 verschillende UB dagen, wil je echt 6x per week, neem dan een fatsoenlijke PPL. Of doe UB/LB/PPL of zoiets. Er staat een aardige UB/LB op het forum in de stickies.

Ben pas een week begonnen met dit schema dus tot nu toe wel. Met compound oefeningen deed ik eerst 3x dezelfde rep range proberen als ik faalde en lukte dat nogsteeds niet dan ging ik omlaag in gewicht.
Als je op 3 werksets 3x net zoveel reps haalt met hetzelfde gewicht train je niet, onmogelijk dat men op set 1 net zoveel reps drukt als op set 3.

Is er dan veel verkeerd met schema?

Als je op 3 werksets 3x net zoveel reps haalt met hetzelfde gewicht train je niet, onmogelijk dat men op set 1 net zoveel reps drukt als op set 3.

Wat moet ik dan volgens jou doen? Zwaarder tillen of verschillende rep ranges hebben?

Wat moet ik dan volgens jou doen? Zwaarder tillen of verschillende rep ranges hebben?
Elke set tot falen of 1 rep vanaf. 3x hetzelfde aantal reps bij een oefening is direct een indicatie dat je niet hard genoeg traint en je lichaam dus geen stimulans geeft om te groeien. Je herkent het ook als je bijv de ene dag begint met bankdrukken en week erop dezelfde workout eindigt met bankdrukken en je net zoveel gewicht/reps pakt, wederom een indicatie dat je niet hard traint.

Elke set tot falen of 1 rep vanaf. 3x hetzelfde aantal reps bij een oefening is direct een indicatie dat je niet hard genoeg traint en je lichaam dus geen stimulans geeft om te groeien. Je herkent het ook als je bijv de ene dag begint met bankdrukken en week erop dezelfde workout eindigt met bankdrukken en je net zoveel gewicht/reps pakt, wederom een indicatie dat je niet hard traint.
Niet dat alles "sets across" een geweldig idee is, maar voor een beginner als YS vind ik dit heel slecht advies.

belast ik dan niet te erg met spieren? Dat ik ze op lange termijn meer aan het afbreken ben dan opbouwen?

Niet dat alles "sets across" een geweldig idee is, maar voor een beginner als YS vind ik dit heel slecht advies.
Een beginner weet niet wat intensief trainen is en als men al adviseert om bij 8 reps te stoppen gaat er niks gebeuren iig. Iemand die vrij nieuw is in de gym zegt al mee dat ie hard en intensief traint, maar data laat zien dat dit gewoon niet zo is bij ts

belast ik dan niet te erg met spieren? Dat ik ze op lange termijn meer aan het afbreken ben dan opbouwen?
Nog niet eens misschien. Zolang je geen grenzen opzoekt gaat er niks gebeuren en de grens overgaan is vrijwel onmogelijk. Train intensief alsof elke set je laatste set is van die training en “spaar” geen kracht voor de komende sets.

Een beginner weet niet wat intensief trainen is en als men al adviseert om bij 8 reps te stoppen gaat er niks gebeuren iig. Iemand die vrij nieuw is in de gym zegt al mee dat ie hard en intensief traint, maar data laat zien dat dit gewoon niet zo is bij ts
Dat is waar, daar komt bij dat diezelfde beginner vrijwel altijd progressie boekt.

De methode de in de UB/LB uit de stickies beschreven staat vind ik wel een mooie, werken met repranges.

Bivendien is het prettig als een beginner zich op goede techniek focust op de grote oefeningen.
Beginners vanaf 4:55

Dit advies is niet voor echte beginners. Gewoon rustig opbouwen, dan wordt de intensiteit vanzelf snel genoeg, hoog genoeg.
Er gaat wel degelijk wat gebeuren, ook bij 8 reps. Dit klinkt een beetje als bro sience, of advies van iemand die al heel lang geen beginner meer is.
Het is niet de bedoeling dat een beginner zichzelf naar de klote lift, ook hier geldt gewoon rustig opbouwen.

Snap wel wat je bedoelt, vandaar dat ik vaak greyskull aanraad voor beginners. Daarmee kunnen ze (myself included) ervaring opdoen vwb intensiteit dmv de amrap set.

Laatst bewerkt:
Ma-Woe-Di Rust, repeat. Met 17j lekker gaan trainen en de oefeningen correct leren uitvoeren

Back
Naar boven