AndroidHealthClinic

Nieuw split schema met nadruk op Benen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kriss

Dutch Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
159
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
88kg
Aloha

Heb ff een nieuw schema bedacht, waarmee ik volgende week wil beginnen.
Het is een 5 daags split schema, waarbij ik de nadruk wil leggen op mijn benen.
Omdat mijn benen nogal achter liggen, wil ik ze doormiddel van dit schema een beetje gaan gelijktrekken.

Mijn 5RM's zijn:
B 85kg
DL 95kg
SQ 70kg:o:(

Nieuw schema:
Ma:
Borst

Bench press
Incline bench press

Incline flyes
Benen
Squat


Di:
Schouders

Military Press
Upright Rows
Cable side lateral

Buik
Crunch

Wo:
Rug
Deadlift
Bent over Row/Cable Row
Lat Pulldown
Shrugs


Do:
Triceps

Close grip bench
Dippen
Tricep extensions
Biceps
Dumbbell curl
Preacher curl

Vrij
Benen

Squat
Romanian deadlift
Leg extensions
Seated calf press
Standing calf press


Wat vinden jullie van dit schema???

MzzL:D
 
Zou zoiezo nooit borst en triceps achter elkaar trainen.
 
Als je wilt dat je benen bijtrekken, moet je je benen meermaals per week aanpakken. En dat wil niet zeggen een paar setjes squatten na borst.
 
als dit echt zou helpen dan zou je toch alle spiergroepen vaker trainen om nog sneller breed te worden.....beetje onzin dus.

nee als je onderlichaam achterloopt doe dan een ub/lb split.
 
Als je je benen bij wilt laten trekken ga dan 3x in de week squatten, in verschillende varianten en 2 x deadliften met nog een keer pull throughs ofzo. Zet de rest van oefeningen op onderhoud en plan die in de vorm van compound om je been training heen.
 
ik zou borst en schouders niet achter elkaar doen. als je op ma. borst doet zou k op wo. pas schouders doen. als je zwaar gaat met borst kan t zijn (geldt niet voor iedereen natuurlijk) dat je schouders de dag erna nog niet optimaal zijn. ik kreeg er een schouderpeesontsteking van en dan ben je wel ff zoet.
 
Zou zoiezo nooit borst en triceps achter elkaar trainen.

is op zich nix mis mee. met borst ben je je triceps aan t voorvermoeien/opwarmen. kun je ze daarna dus flink afmatten.
wil je t uiterste uit beiden spiergroepen kun je ze idd splitsen en de triceps met de biceps pakken bijv.
 
Ik merk toch ook als ik borst/triceps doe dat m'n triceps goed uitgeput is. Als ik borst/biceps en rug/triceps doe dat het veel betere resultaten boekt. Zal bij idereen ander zijn.
 
Nee, lijkt me zeer zwaar.
 
Voor nadruk op benen zou ik bij de ene dag focussen op hamstrings en de andere dag op quads...waar je kuiten bij doet maakt niet uit.

Dus doe op maandag bijvoorbeeld borst en hamstrings(romian deadlift, leg curl en nog iets?)
En dan op vrijdag nadruk op de quads met squats(front/hack+gewoon), lunges en leg extention en evt. de legg press met een wijde schuin geplaatste voeten positie om de nadruk op de binnenkant van je quads te leggen..
 
Maa - Vrij Benen en Woensdag Borst-Rug voor week of 6

Maa met 75% van 1RM 8-12 reps 20-30 reps calfraises

Vrij met 50% van 1 RM 10-15 reps
 
ik zou persoonlijk UB/LB doen of 3x pw FB
1: squats RDL
2: DL front squats
3: squats RDL
enz
 
Ok zal eens proberen weer een nieuw schema te maken.
Alvast bedankt voor de vele reacties
 
ok nog 1 keer dan:

om een spiergroep bij te laten trekken moet je die spiergroep niet zwaarder gaan trainen, je moet de andere lichter gaan trainen.

en als je dat niet snapt train je dus normaal niet hard genoeg want als je hard genoeg traint en je gaat nog meer doen ga je die spiergroep overbelasten en gaat het ng verder achter lopen
 
Maar je kunt wel een tijdje twee keer in de week benen trainen.
 
Back
Naar boven