XXL Nutrition

Nieuw trainingsprogramma in de cut (full body)

Bezoekers in dit topic

Slechte adviezen in het topic, schema van niks, veel mensen snappen het principe van een goede uitgewerkte fullbody schema niet.

Als je veel ( onnodige ) isolatie wil moet je een bro-split gaan volgen waar je als natty het minste wat aan hebt....
 
Vind persoonlijk wel erg weinig benen training in dit schema. En op dag 3 eigenlijk niet eens een echte oefening voor je benen! Met deadlift pak je wel benen maar is meer een rug oefening IMO :rolleyes:

Een goed uitgevoerde Deadlift pak je zeker weten je benen hard mee aan ...

Volgens mij snap je het principe niet van een fullbody schema, 1 oefening voldoet voor deze manier van trainen.
De frequentie ligt vrij hoog, je traint 3xpw benen ipv een bro-split waar je je benen 1 keer per week mee pakt.

TO: Ik zou dit eens goed doorlezen [Link niet meer beschikbaar]

Hier staat alles in wat je globaal moet weten, heb je meer aan dan de overbodige informatie wat hier word verkondigd.
 
Vind persoonlijk wel erg weinig benen training in dit schema. En op dag 3 eigenlijk niet eens een echte oefening voor je benen! Met deadlift pak je wel benen maar is meer een rug oefening IMO :rolleyes:
Klopt. Hij zou een leg press en een leg curl oefening kunnen toevoegen. Dan is het al beter in balans. Mocht dat niet kunnen vanwege tijdgebrek, dan zou hij er een arm en buikoefening voor kunnen opofferen.

Ik heb genoeg tijd voor mijn trainingen. Zouden jullie misschien oefeningen voor benen in het schema kunnen toevoegen?
 
Slechte adviezen in het topic, schema van niks, veel mensen snappen het principe van een goede uitgewerkte fullbody schema niet.

Als je veel ( onnodige ) isolatie wil moet je een bro-split gaan volgen waar je als natty het minste wat aan hebt....

Leuk artikel! Jij bent dus van mening dat ik mij zoveel mogelijk moet richten op de zes hoofdoefeningen?
 
Een goed uitgevoerde Deadlift pak je zeker weten je benen hard mee aan ...

Volgens mij snap je het principe niet van een fullbody schema, 1 oefening voldoet voor deze manier van trainen.
De frequentie ligt vrij hoog, je traint 3xpw benen ipv een bro-split waar je je benen 1 keer per week mee pakt.

Ik gaf ook aan dat je wel je benen er mee pakt maar het is niet echt een been oefening. En ik snap het principe wel van fullbody training, ben er zelf alleen niet zo´n voorstander van. En naar mijn mening kun je bij fullbody dan ook beter alleen alle grote compound oefeningen doen dan ook die isolatie oefeningen. Maar vind wel dat boven lichaam en onder lichaam ongeveer evenveel aandacht moeten krijgen.
 
Alleen de paar zg "grote compounds" geeft naar mijn mening geen complete fullbody training.
Ik zie ook spieren die een beetje meewerken in een beweging niet als spieren die getraind worden.
 
Alleen de paar zg "grote compounds" geeft naar mijn mening geen complete fullbody training.
Ik zie ook spieren die een beetje meewerken in een beweging niet als spieren die getraind worden.

Dat is zeker waar, daarom ben ik ook niet zo´n fan van fullbody workouts. Maar je bent bij fullbody natuurlijk wel beperkt in de tijd in verhouding dus kan je niet iedere spier los zoveel doen maar meer alle spieren pakken door compound oefeningen
 
Slechte adviezen in het topic, schema van niks, veel mensen snappen het principe van een goede uitgewerkte fullbody schema niet.

Als je veel ( onnodige ) isolatie wil moet je een bro-split gaan volgen waar je als natty het minste wat aan hebt....

Volgens mij snap je het zelf ook niet helemaal als ik naar je stats kijk? xD

Als je goed kijkt zie je dat zijn schema veel grote compound oefeningen bevat. Niks mis met een paar isolatie oefeningen op het eind,
zelfs bij het upper/lower principe van Mark Rippetoe geeft hij als optie aan om op het eind zon 2 isolatie oefeningen toe te voegen.
 
Alleen de paar zg "grote compounds" geeft naar mijn mening geen complete fullbody training.
Ik zie ook spieren die een beetje meewerken in een beweging niet als spieren die getraind worden.

Martin, zou je kunnen aangeven welke oefeningen er bij zou moeten komen om wel tot een complete fullbody training te komen.
 
Martin, zou je kunnen aangeven welke oefeningen er bij zou moeten komen om wel tot een complete fullbody training te komen.

Post nr 6 (geloof ik) staat een aardig compleet schema wat TS gepost heeft. Verder zijn alle eventueel nodige aanvullingen langs gekomen.
 
Post nr 6 (geloof ik) staat een aardig compleet schema wat TS gepost heeft. Verder zijn alle eventueel nodige aanvullingen langs gekomen.

Oké duidelijk. Bedankt!
 
Back
Naar boven