Fitness Seller

Nieuw trainingsschema, cardio tijdens Bulk?

Bezoekers in dit topic

Paultjee

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
91kg
Hallo allemaal,

Hierbij wil ik graag mijn nieuwe trainingsschema posten om te zien wat jullie mening is en of jullie misschien andere dingen aan zouden raden.
Ik heb de afgelopen maanden gewerkt in een 4-daagse split die zo verdeeld was:
Maandag - Benen + 20 minuten HIIT Cardio
Dinsdag - Borst/Triceps + 20 minuten HIIT Cardio
Woensdag - 3 kwartier cardio
Donderdag - Rug/Biceps + 20 minuten HIIT Cardio
Vrijdag - Schouders/Kuiten + 20 minuten HIIT Cardio

Nu ga ik met een nieuw voedingsschema (die hier te vinden is) proberen wat meer te groeien en hier heb ik het volgende schema voor opgesteld.
Ik doe alle oefeningen 3 sets van 6 tot 8 reps, wanneer 3 keer 8 reps gehaald wordt gaat het gewicht omhoog.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dan had ik verder nog een laatste vraag, is het tijdens een Bulk verstandig om door te gaan met HIIT cardio na mijn training en de 45 minuten cardio op de Woensdag, of moet je dit gewoon echt niet doen?
Ik wil dit blijven doen omdat ik toch een beetje bang ben dat ik misschien teveel vet ga aankomen en wil dit op deze manier voorkomen, sowieso eigenlijk met die 45 minuten op de Woensdag en als ik er tijd/zin voor heb ook eventueel na de trainingen nog..

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Er kan veel verbeterd worden aan je trainingsschema, je mist veel compound oefeningen, maar je hebt ook veel overbodige oefeningen. Je doet alle spiergroepen 2 x per week met deze split, als je alle spiergroepen wel 2 x per week wilt doen, is ub/lb een betere mogelijkheid. Pak dan het schema van dynobet: http://forum.bodynet.nl/trainingsschemas/52281-lb-ub-massa-trainingsschema.html
Dit is een heerlijk schema voor massa.

Over het cardio, zou ik niet doen in de bulk, aangezien je dan veel meer moeten eten om boven je onderhoud uit te komen. Ook eet je nu 40 kcals boven onderhoud zag ik in het andere topic, dat is erg weinig in de bulk.
Vet ga je echt niet snel aankomen in de bulk als je 300-500 kcals boven onderhoud eet, maar ga niet overdrijven met 1000 kcals boven onderhoud, dan ga je wel degelijk vet aankomen. Begin op 300 kcals boven onderhoud, kijk hoe je er op reageert, kom je niet aan, doe je er 200 kcals bij, dus 500 kcals boven onderhoud. Laat de cardio even voor wat het is in de bulk.

Je moet dit inderdaad niet te doen in een bulk. Ik deed het vroeger ook niet. Maar het laatstz jaar doe ik het wel. Ik doe cardio dan puur voor de cardiovasculaire gezondheidsvoordelen en een betere fysiek. Het heeft geen nut massa te hebben vind ik als je staat te puffen als ue dan eens intensief basket speelt, eens gaat gaan fietsen in de vakantie of eens TABATA of crossfit implementeert of voor een MMA training. Cardio is zoveel meer als een cut-middel. En je kunt dan weer meer eten. Zo eet ik dan meer gezonde vetten op een dag.

• Topic Starter Topic Starter
Yoo bedankt voor jullie reacties!

Heb dat UB/LB schema bekeken, ziet er inderdaad wel netjes uit, veel positieve reacties ook dus ben er vandaag maar aan begonnen :D
Voel de spierpijn in m'n benen al aardig zitten haha dus dat wordt een paar daagjes moeilijk lopen, de cardio heb ik ook geschrapt voor de komende tijd.

De reden dat ik niet ver boven mijn kcals zit is omdat ik tijdens de cut rond de 23-2400 kcal zat en ik ben in deze periode zelfs een paar kilo aangekomen, en wat vet eraf!
Dat was mijn eerste voedingsschema, hiervoor lette ik eigenlijk totaal niet op mijn eten dus dat zal wel de reden zijn voor de lichte groei.
Dus wil nu in het begin wat voorzichtig kijken hoe mijn lichaam hierop reageert en daarna waarschijnlijk wel wat kcals erbovenop doen.

Mooi! Gaat zeker goed komen met dat schema!

Dat is inderdaad een slimme keuze, je kan altijd kijken hoe je er op reageert, kom je niet aan, gewoon 100/200 kcals toevoegen. Kom je wel aan, laten zo. Berekeningen op het internet zijn altijd indicaties, je onderhoud kan dus hoger/lager zijn dan je denkt.

Zit er alleen over te twijfelen om er een Deadlift aan toe te voegen.
In plaats van welke oefening zou ik dit het beste kunnen doen, denk je?

Zit er alleen over te twijfelen om er een Deadlift aan toe te voegen.
In plaats van welke oefening zou ik dit het beste kunnen doen, denk je?

Dan zou ik die in plaats van de backsquat doen op LB2, dat doen velen, op squat richten op ene LB-dag en deadlift op andere LB-dag. Ik zelf ook.

Oke dan ga ik dat doen :D bedankt voor je hulp!

Inderdaad ub/lb split is ideaal voor bulk imho! Verder inderdaad de deadlift toevoegen en eventueel goodmornings? Ook een prima compound oefening naar mijn mening! Succes!

Terug
Naar boven