XXL Nutrition

Nieuw trainingsschema gezocht. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jordi96

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
21 aug 2014
Berichten
725
Waardering
50
Lengte
1m78
Massa
76kg
Ik train 5 á 6 keer per week. Ik probeer elke spiergroep minimaal 2 keer per week aan te pakken.
In het verleden heb ik o.a getraind op de volgende schema's: - Stronglifts 5x5
- ICF Jason Blaha's 5x5
- UB/LB

Ik begin langzaam uit te kijken op mijn UB/LB schema wat ik op het moment volg, zie hier mijn huidige log.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/jordis-road-to-kleerkast-4-daags-ub-lb-376341/index19.html
Ik train zowel op kracht als massa maar massa heeft de prioriteit.
Na 3 maanden UB/LB ben ik wel weer toe aan een ander schema waarbij ik alle spiergroepen weer 2x p/w aanpak. Bovendien draai ik graag volume en wil ik graag alle compound oefeningen in mijn schema.

Mijn huidige (kracht)stats zijn:
19 jaar
77 kg
VP: ?
DL: 160KG
Squat: 115KG
Benchpress: 70KG

Ik zat zelf te denken aan een P/P/L schema maar hoor ook graag suggesties van jullie.
 
Ik heb zelf de afgelopen tijd volgens een zelfgemaakt schema getraind, waarbij ik 2 keer p/w benen+core en rug+armen pakte, 1 keer p/w borst+schouders+traps met af en toe een extra training. Werkte prima imo, zou voor jou wellicht ook geschikt zijn. Dan heb je alles twee keer per week, en kan je de accenten wat verleggen (ene keer wat meer rug, andere keer wat meer armen).
 
Je zou ook kunnen kiezen voor een combi, van UB/LB + P/P/L. Doe ikzelf momenteel ook na een tijd UB/LB te hebben gedaan. Vind UB/LB + P/P/L erg fijn trainen, 5x per week waarbij je alle spiergroepen 2x per week traint.
 
Ik heb zelf de afgelopen tijd volgens een zelfgemaakt schema getraind, waarbij ik 2 keer p/w benen+core en rug+armen pakte, 1 keer p/w borst+schouders+traps met af en toe een extra training. Werkte prima imo, zou voor jou wellicht ook geschikt zijn. Dan heb je alles twee keer per week, en kan je de accenten wat verleggen (ene keer wat meer rug, andere keer wat meer armen).

Thanks voor je input, zou wel ook borst en schouders 2 keer per week willen blijven.
Maar met eigen schema's kun je natuurlijk alles naar wens maken

---------- Toegevoegd om 16:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:48 ----------

Je zou ook kunnen kiezen voor een combi, van UB/LB + P/P/L. Doe ikzelf momenteel ook na een tijd UB/LB te hebben gedaan. Vind UB/LB + P/P/L erg fijn trainen, 5x per week waarbij je alle spiergroepen 2x per week traint.

In welke volgorde? UB - LB - P - P - L?
Want dan heb je dus weer 2x benen achter elkaar..
Licht mij in.
 
In welke volgorde? UB - LB - P - P - L?
Want dan heb je dus weer 2x benen achter elkaar..
Licht mij in.

2x benen achter elkaar?
UB = bovenlichaam
LB= onderlichaam
P= push = borst, triceps en voor+ zijkant schouder
P= pull = rug, biceps en achterkant schouder
L= legs

Geen 2x achter elkaar benen?
 
Push/pull bevalt mij zeer goed. Aanrader ;)
 
je kan ook bv een ub/lb doen met wendler.
 
2x benen achter elkaar?
UB = bovenlichaam
LB= onderlichaam
P= push = borst, triceps en voor+ zijkant schouder
P= pull = rug, biceps en achterkant schouder
L= legs

Geen 2x achter elkaar benen?

Mijn fout.. ;)

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:39 ----------


Myo gains? :rolleyes:
Ook een optie

---------- Toegevoegd om 21:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:43 ----------

je kan ook bv een ub/lb doen met wendler.

Met die relatief lage reps train ik dan toch vooral kracht? En ik zie geen isolatie werk bij Wendler helaas.
 
daarom zeg ik ook een ub/lb doen met wendler. Je kan bv op iedere de lift van wendler doen met acessory dr achter aan, wees dr creatief mee
 
daarom zeg ik ook een ub/lb doen met wendler. Je kan bv op iedere de lift van wendler doen met acessory dr achter aan, wees dr creatief mee

Klopt met wat isolatiewerk lijkt het mij geschikt voor mij. Variëren met de rep range ook? Of is dat not done?
 
Kijk naar het boek "High frequency powerlifting" van Martijn Koevoets. Je kan dan zelf bepalen wat te frequency van je hypertrophy/kracht/power dagen wordt.
 
Back
Naar boven