Fitness Seller

Nieuw trainingsschema

Bezoekers in dit topic

Buffeltje2000

Cool Novice
Lid geworden
18 mei 2022
Berichten
49
Waardering
8
Lengte
1m85
Massa
109kg
Vetpercentage
11%
Jongens. Ik ga met een nieuw schema beginnen. Graag jullie mening hierover.
Maandag: Chest triceps schouder
Dinsdag: rug biceps
Woensdag: Legs + kuiten + triceps + schouder
donderdag: Rug + chest
Vrijdag: Armen + schouders
Zaterdag: Benen + kuiten

Ik hou jullie op de hoogte over mijn ervaring hiermee.
 
Jongens. Ik ga met een nieuw schema beginnen. Graag jullie mening hierover.
Maandag: Chest triceps schouder
Dinsdag: rug biceps
Woensdag: Legs + kuiten + triceps + schouder
donderdag: Rug + chest
Vrijdag: Armen + schouders
Zaterdag: Benen + kuiten

Ik hou jullie op de hoogte over mijn ervaring hiermee.
6 dagen trainen zonder rust, dat je dat overleefd. Zou zelf op leg day niks anders trainen dan benen. 3x pw schouders is wel veel tenzij ze echt achterlopen bij jou, maar dat zal wel meevallen.
 
Jongens. Ik ga met een nieuw schema beginnen. Graag jullie mening hierover.
Maandag: Chest triceps schouder
Dinsdag: rug biceps
Woensdag: Legs + kuiten + triceps + schouder
donderdag: Rug + chest
Vrijdag: Armen + schouders
Zaterdag: Benen + kuiten

Ik hou jullie op de hoogte over mijn ervaring hiermee.
Wat is je schema ?
Wil je advies, of hou je ons op de hoogte hoe deze volgorde en samenstelling gaat qua spiergroepen trainen ?
 
Dit is geen schema maar een weekindeling. Je indeling vind ik belachelijk.
 
Jongens. Ik ga met een nieuw schema beginnen. Graag jullie mening hierover.
Maandag: Chest triceps schouder
Dinsdag: rug biceps
Woensdag: Legs + kuiten + triceps + schouder
donderdag: Rug + chest
Vrijdag: Armen + schouders
Zaterdag: Benen + kuiten

Ik hou jullie op de hoogte over mijn ervaring hiermee.
Als ik jou was zou ik een bewezen trainingsschema pakken, die werken omdat er over na is gedacht. Compact, en voldoende prikkels.

Zie link:
 
6 dagen trainen zonder rust, dat je dat overleefd. Zou zelf op leg day niks anders trainen dan benen. 3x pw schouders is wel veel tenzij ze echt achterlopen bij jou, maar dat zal wel meevallen.
Schouder train ik op lage intensiteit 3x per week vanwege injecties daarin. Ze lopen zeker niet achter. Maar de doorbloeding erin vind ik altijd heel chill na injectie pijn.
 
Als ik jou was zou ik een bewezen trainingsschema pakken, die werken omdat er over na is gedacht. Compact, en voldoende prikkels.

Zie link:
Hier is ook over nagedacht, als je goed kijkt zie je dat het eigenlijk een samenstelling is van pushpulllegs en een arnoldssplit. Ik heb dit samengesteld op basis van achterlopende spier groepen. Zoals bijvoorbeeld triceps.
 
Wat is je schema ?
Wil je advies, of hou je ons op de hoogte hoe deze volgorde en samenstelling gaat qua spiergroepen trainen ?
Advies en/of jullie ervaring hebben met een soortgelijke split, welke split jullie volgen. Wat je hieraan chill vind en wat niet
 
6 dagen trainen zonder rust, dat je dat overleefd. Zou zelf op leg day niks anders trainen dan benen. 3x pw schouders is wel veel tenzij ze echt achterlopen bij jou, maar dat zal wel meevallen.
Ik ben nog jong dus redt ik dit wel. Cardarine helpt ook wel. Herstel gaat ook prima ivm AAS
 
Benen groeien buiten proportie snel met bovenlichaam. Daarom hier minder focus op
 
Aangezien niets bekend is over de intensiteit en volume kan ik er weinig van zeggen. Die armen en schouders wellicht op zaterdag erbij pakken en vrijdag rust houden.
 
Aangezien niets bekend is over de intensiteit en volume kan ik er weinig van zeggen. Die armen en schouders wellicht op zaterdag erbij pakken en vrijdag rust houden.
Helemaal vergeten bij te zetten inderdaad. Ik doe voor borst eigenlijk per x 3 oefeningen. Benchpress met 4 werk sets. Incline dumbell met 3 werksets waarvan laatste tot falen. hierna nog een chestpress 3 sets allemaal tot falen. Rug verschilt echt extreem per week. Ik doe dat echt puur op gevoel. Benen doe ik sqauts 4 sets Ik ga hier max to 160kg x 8 ivm slechte knieën. Leg extensions 4 sets van 15. Laatste doe ik tot falen. Dan een hamstring curl tot ik hem echt goed heb gesloopt. Ene keer is dat in 4 sets andere 6.
 
Maak eerst eens een werkelijk schema, met %van 1rm aantal reps, rust etc.
Welk schema ik nu doe maakt niets uit, dat werkt voor mij nu.
Ben, kuiten, schouders ineens zou ik niet doen, dat lijkt meer op wanhopige FB dag om er maar trainingsdag van te maken.
 
Jongens. Ik ga met een nieuw schema beginnen. Graag jullie mening hierover.
Maandag: Chest triceps schouder
Dinsdag: rug biceps
Woensdag: Legs + kuiten + triceps + schouder
donderdag: Rug + chest
Vrijdag: Armen + schouders
Zaterdag: Benen + kuiten

Ik hou jullie op de hoogte over mijn ervaring hiermee.
Ben ik de enige die denkt: schouders op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag... Ben benieuwd hoe lang zijn schouder spieren dat leuk gaan vinden?
 
Ben ik de enige die denkt: schouders op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag... Ben benieuwd hoe lang zijn schouder spieren dat leuk gaan vinden?

Hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe intensief de schouders op die dagen worden getraind en welke oefeningen geselecteerd worden. Al zet ik wel mijn twijfels bij de algehele indeling van dit schema. Zelf heb ik ook op vier verschillende dagen in de week schouderoefeningen ingepland staan. Daarbij maak ik zelf echter het onderscheid tussen push- en pulloefeningen, dus de verschillende koppen train ik niet ieder sessie weer, waardoor in mijn ogen wel voldoende balans wordt bewaard.

Sowieso is het natuurlijk zo dat de schouders ook worden belast bij oefeningen bedoeld voor andere spiergroepen, zoals bijvoorbeeld bij het benchen. Het belangrijkste is in mijn ogen dat de verschillende koppen gedurende de week af en toe de ruimte krijgen om voldoende te rusten. Op basis van enkel bovenstaande indeling, zonder de bijbehorende oefeningen en intensiteit, kunnen wij dit nu onvoldoende beoordelen.
 
Back
Naar boven