MuscleMeat

Nieuw trainschema... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ysss33

Cool Novice
Lid geworden
22 jul 2020
Berichten
205
Waardering
121
Lengte
1m78
Massa
62kg
Ik ben 1.78, man, 59 kilo op het moment. Ik heb veel energie van mezelf... en wilt 5 a 6 x per week gaan sporten.
Goed aan mn werken... en natuurlijk vooruitgang zien.
Naast sporten voor een beter lichaam, is het ook ontspanning en een uitlaad klep voor mij.

Nu wil ik wel wat gerichter gaan trainen en dacht aan een 3 split schema.

Dag 1
- bench press - 3 setjes 12 herhalingen
- Dumbell bench press - 3 setjes 12 herhalingen
- incline dumbell press - 3 setjes 12 herhaligen
- (seated) dumbell press - 3 setjes 12 herhalingen
- side raises (en de training erna front raises) - 3 setjes 12 herhalingen
- fresh press - 3 setjes 12 herhalingen
- tricpes cable extention - 3 setjes 12 herhalingen
- dips (4 setjes, 4 x 10 herhalingen)

Dag 2
(eigenlijke doe ik alles 3 setjes 12 hh)
- Pullups
- dumbbell rows (beide kanten 3 setjes)
- one arm dumbell row
- face pull (op bankje zittend)
- shrugs (4 setjes)
- EZ bar curl
- hammer curl

Dag 3
- Squats (4 sets)
- Romanian deadlift
- Leg curl
- Leg extention
- Lunges
- calve raises

En elke dag eindig ik met 1 of 2 Ab oefeningen (planken, met zon ab wheel of andere oefening)

Hoe is dit schema? en dag 4 begin ik weer met dag 1
en dan 1 dag rust (wisselend)

Pak ik zo goed alle spieren? of zou ik het toch anders doen?

Alle tips welkom!
 
Doel: spieropbouw (wel met zo min mogelijk vet)
Focus: bovenlichaam
Hoevaak train ik: 5 x zeker, soms 6
Meestal uurtje per keer
Geen vaste train dagen, wanneer t inpast. Moet flexibel zijn voor stage. Dus ene keer altijd in ochtend, dan weer 2 x in avond
 
Iemand met tips? Advies
 
Waarom ga je maar tot 12 reps? Waarom ga je niet bij sommige (veilige) oefeningen tot failure? Dat zou denk ik al een tip zijn.
 
Ervan uitgaande dat je nog niet veel ervaring hebt en spiermassa wil opbouwen, zou ik zeggen ga voor vier dagen. Hier op het forum staat een goed Upper Lower schema voor vier dagen in de week. Lees dat topic eens goed door en zorg dat je sterker wordt. Mocht je dan alsnog een vijfde dag willen trainen, kan je altijd nog een dag cardio o.i.d. toevoegen.


Als beginner gelijk vijf of zes dagen per week trainen is m.i. niet optimaal, want rust is een minstens zo belangrijke factor als training zelf.
 
ik train eigenlijk al jaren, zeker 5 jaar… wel letterlijk al m’n gains verloren (van 66 naar 59) in laatste lockdown. Dus ervaring heb ik zeker. Alleen nooit goed getrained miss 4/5 jaar bij basic fit, random aparaten mix en dat 4/5 x per week… daarna andere gym beetje mix nog. En eigenlijk sinds een klein jaar echt met gewichten en proberen m’n trainingen in schema’s te doen… echter kom ik er nog niet uit.
Ik merk wel, veel stress, druk en veel aan m’n hoofd dat het ook mijn uitlaatklep is. Door te trainen voel ik me weer rustig, kan ik alles even opzij zetten en blijft m’n stress lager.. dus vandaar dat 5/6 x wel voorkeur heeft
A voor lichaam bouwen
B om mijn geestelijk gezond te houden
 
ik train eigenlijk al jaren, zeker 5 jaar… wel letterlijk al m’n gains verloren (van 66 naar 59) in laatste lockdown. Dus ervaring heb ik zeker. Alleen nooit goed getrained miss 4/5 jaar bij basic fit, random aparaten mix en dat 4/5 x per week… daarna andere gym beetje mix nog. En eigenlijk sinds een klein jaar echt met gewichten en proberen m’n trainingen in schema’s te doen… echter kom ik er nog niet uit.
Ik merk wel, veel stress, druk en veel aan m’n hoofd dat het ook mijn uitlaatklep is. Door te trainen voel ik me weer rustig, kan ik alles even opzij zetten en blijft m’n stress lager.. dus vandaar dat 5/6 x wel voorkeur heeft
A voor lichaam bouwen
B om mijn geestelijk gezond te houden
Dat is denk je probleem als ik het zo mag noemen. Random apparaten pakken. Pak voor een aantal maanden de zelfde oefeningen. Schrijf of hoe vaak en hoe zwaar je iets . Probeer dan de week daarop iets zwaarder in gewicht te gaan of net even dat ene extra repje eruit te persen. Doe oortjes in met je favo muziek zodat je helemaal tot jezelf kan komen. En die tijd dat je traint gewoon ook echt even jou tijd maakt.
 
Back
Naar boven