XXL Nutrition

nieuw vegetarisch schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ramonovietsj

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
14 nov 2002
Berichten
1.796
Waardering
14
Sinds 2 weken ben ik weer lekker aan het trainen. Dit kan natuurlijk niet zonder een goed voedingschema. Ik hoor graag jullie kritiek hierop.

Ik heb ooit eens mijn calbehoefte uitgerekend. Volgens de theorie op de volgende link zou dit 3778 kcal moeten zijn. http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/masseating_1.htm

Volgens de formule van Big_T kom ik op 2859 kcal uit.
BMR = 1845, *1.55 (moderate exercise/sports 3-5 days/week)http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=34649

Volgens de formule van Centaur kom ik op 2707 kcal uit.
370 + (21.6 x je VVM in kg) en de uitkomst x 1.55 voor de gemiddelde sporttoeslag

Bijna 3800 cal lijkt me wat hoog. Ik zit met dit schema zoals je ziet op iets boven de 3600 kcal. Wat denken jullie hiervan? De volgende zaken staan niet opgenomen in mijn schema: appeltje of ander stuk fruit, groentesapje, multivit.pil en wat olijfolie waarin ik kook.

Alvast bedankt voor commentaar!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
:thumbs:
Ziet er goed uit. Wat zit er eigenlijk allemaal in die eiwitpannekoek?
 
zit goed ineen alleen veel variatie bij de carbs,misschien is het makkelijker voor tijdens het werk ofzo?
 
Ik zou by the way de kerk wat in het midden houden en zo'n 3000 kcals nemrn en zien wat het geeft,3800 is volgens mij echt veel
 
denysis zei:
:thumbs:
Ziet er goed uit. Wat zit er eigenlijk allemaal in die eiwitpannekoek?

20 gr whey, 100 gram Koopmans meergranen Pannenkoekenmix, 1 ei en 225 ml melk.

bartman zei:
bartman zit goed ineen alleen veel variatie bij de carbs,misschien is het makkelijker voor tijdens het werk ofzo?

Je hebt gelijk. Het grote verschil in kh bij de onderlinge maaltijden was me nog geeneens opgevallen. Ik zit wel bewust in mijn laatste maaltijd wat lager in kh en hoger in vetten en eiwitten.
Moet ik de carbs beter spreiden in mijn schema? Of kan het wel zoals het nu is?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij spreiden ja,is ook aangenamer denk ik qua vertering,energie enz.
 
het zou mooi zijn als ik 50 gr kh van maaltijd 4 naar maaltijd 2 kan schuiven....maar ja dat gaat zo makkelijk nog niet. Maar even denken hoe ik dat ga oplossen.
 
iemand anders misschien nog tips? :D
 
ramonovietsj zei:
iemand anders misschien nog tips? :D


Ehh.. misschien een beetje afwisselen af en toe bij maaltijd 4 iedere dag hetzelfde word je ook zat he. Bv een keer spinazie i.p.v bonen of kikkerewrten.

I.p.v van veg.burger misschien een keer een vegetarische Toscaanse schijf zit geloof ik 22 gram eiwit in en smaakt erg goed.
 
300ml melk met 100g brinta? Dat word beton bij mij man?! Hoe krijg je dat weg, ik doe altijd 500ml melk met 60g brinta en dan is het al redelijk dik!
 
Ben gelukkig dus niet de enigste vegetarische bodybuilder hier :D
 
ka2 zei:
Ben gelukkig dus niet de enigste vegetarische bodybuilder hier :D
Join the club, Ramon en ik zijn lid van de Vega-warriors.
 
Prima schema, je hebt alleen de percentages e/k/v verkeerd uitgerekend, je moet de percentages van de caloriën uitrekenen, niet van de grammen. Als je dus in de buurt van de 30/55/15 wil blijven moet je wat dingen veranderen, vooral minder vet.
 
Laatst bewerkt:
denysis zei:
Ehh.. misschien een beetje afwisselen af en toe bij maaltijd 4 iedere dag hetzelfde word je ook zat he. Bv een keer spinazie i.p.v bonen of kikkerewrten.

I.p.v van veg.burger misschien een keer een vegetarische Toscaanse schijf zit geloof ik 22 gram eiwit in en smaakt erg goed.

idd! Ik heb voor de makkelijkheid maar een standaard avondmaaltijd er neer gezet.

S0m30n3 zei:
300ml melk met 100g brinta? Dat word beton bij mij man?! Hoe krijg je dat weg, ik doe altijd 500ml melk met 60g brinta en dan is het al redelijk dik!

Ik gebruik 500 ml (staat verkeerd in mijn schema) melk met 100 gram brinta, dan ff de staafmixer erop en zo snel mogelijk wegwerken voordat je een lepel moet pakken. :)

EricR zei:
Citaat:
Origineel gepost door ka2
Ben gelukkig dus niet de enigste vegetarische bodybuilder hier

Join the club, Ramon en ik zijn lid van de Vega-warriors.

hahahah true! Vegawarriors rulen zwaar!

Zelda zei:
Prima schema, je hebt alleen de percentages e/k/v verkeerd uitgerekend, je moet de percentages van de caloriën uitrekenen, niet van de grammen. Als je dus in de buurt van de 30/55/15 wil blijven moet je wat dingen veranderen, vooral minder vet.

Dat is DOM van me. Bedankt dat je me hier op wijst. Ik ga toch nog maar ff goed naar mijn schema kijken.
 
nieuwe versie
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alleen is 3300 kcal misschien iets te weinig om fatsoenlijk te kunnen bulken. Wat denken jullie hier van?
 
Back
Naar boven