XXL Nutrition

Nieuw voedingschema, op/aanmerkingen gevraagd

Bezoekers in dit topic

Robbie90

Novice
Lid geworden
3 jan 2023
Berichten
11
Waardering
3
Lengte
1m89
Massa
112kg
Vetpercentage
28%
Goedenmiddag allen,

Na mezelf verdiept te hebben in alle beschikbare informatie over hoe voedingsschema te maken (marina1975 veel dank) heb ik het voeddingschema in bijlage gemaakt.

Heb onderhoud minus 500 kcal genomen, ca. 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht aangehouden en ca. 1 gr vet per kg lichaamsgewicht, rest koolhydraten. Ik ga 4 á 5 keer per week naar de sportschool.

Lengte/gewicht/vetpercentage kloppen allemaal, het is dus flink nodig met mezelf aan de slag te gaan.

Ik zou graag jullie mening hebben, zit ik zo goed en/of moet ik wat veranderen.

Alvast bedankt.

Groet,
Rob
 

Bijlagen

  • Voedingsschema per 26-01-2023.xlsx
    83,8 KB · Weergaven: 235
Laatst bewerkt:
als je wilt afvallen is 60gr vet voldoende. je BMR is ~2000Kcals onderhoud ~2800kcals (theorie)
 
als je wilt afvallen is 60gr vet voldoende. je BMR is ~2000Kcals onderhoud ~2800kcals (theorie)
Dank. Met 1.89m/112.3kg/27.8% kom ik op 2335 BMR - 3211 onderhoud - 2711 cutten

Katch-McArdle is dan 2121 BMR, 2917 onderhoud en 2417 cutten voor mij.

Dus verlagen naar 2417 kcal?
 
Dank. Met 1.89m/112.3kg/27.8% kom ik op 2335 BMR - 3211 onderhoud - 2711 cutten

Katch-McArdle is dan 2121 BMR, 2917 onderhoud en 2417 cutten voor mij.

Dus verlagen naar 2417 kcal?

Je moet uitgaan van wat je nu eet. als je wilt cutten verlaag je dat met 500/600kcals, en bekijk je het resultaat na 10-12 dagen. Je kunt dan nogmaals met ~300kcals verlagen, maar je moet niet onder BMR zitten van 2000Kcal, niet 23 nog wat wat jij schrijft. wil je langzaam afvallen begin je eerst met 300Kcals per dag verminderen, uitgaande van 60g vet, 170g eiwit en erst carbs

* je stats geven 100kg aan met 17%, de 12 kilo verhoogd je BMR met maar 75
 
Je moet uitgaan van wat je nu eet. als je wilt cutten verlaag je dat met 500/600kcals, en bekijk je het resultaat na 10-12 dagen. Je kunt dan nogmaals met ~300kcals verlagen, maar je moet niet onder BMR zitten van 2000Kcal, niet 23 nog wat wat jij schrijft. wil je langzaam afvallen begin je eerst met 300Kcals per dag verminderen, uitgaande van 60g vet, 170g eiwit en erst carbs

* je stats geven 100kg aan met 17%, de 12 kilo verhoogd je BMR met maar 75
Had bij de stats maar wat ingevuld, is nu aangepast.

1.89m/112.3kg/27.8%

Volgens welke formule pak jij dan BMR?
 
Basaal metabolisme is het minimale wat je nodig hebt. Die tooltjes is theorie, je moet bij jezelf er achter komen wat bij jou werkt
 
Basaal metabolisme is het minimale wat je nodig hebt. Die tooltjes is theorie, je moet bij jezelf er achter komen wat bij jou werkt
Oke bedankt! Heb hem zelf nu aangepast naar ca. 2400 kcal.
 
112kg bw en dan beginnen met een cut op 2400 kcal, ik zeg succes 🙋‍♀️
 
Oke bedankt! Heb hem zelf nu aangepast naar ca. 2400 kcal.
Ik ga zelf het beste op stevig ontbijt met langzame eiwitten en carbs. dus dikke lading havermout. zo houd je je bloedsuiker spiegel het meest stabiel
 
112kg bw en dan beginnen met een cut op 2400 kcal, ik zeg succes 🙋‍♀️
Ik ben hier voor hulp, als jij het zo goed weet help me dan op weg of ga ergens anders vervelen.
 
Ik ben hier voor hulp, als jij het zo goed weet help me dan op weg of ga ergens anders vervelen.
Ff logisch nadenken, je bent moddervet geworden door elke dag 5k+ kcal naar binnen te vreten en gaat nu ineens de fitchick uithangen door op 2400 kcal te leven. Dit ga je nooit voor lang volhouden en helaas zal dat wel moeten als je jou pens wilt kwijtraken. Beter begin je wat hoger zodat je meer “ruimte” hebt.

Start maar op 2400 kcal en doe ff een report na 1 a 2 maanden 🫡
 
Ff logisch nadenken, je bent moddervet geworden door elke dag 5k+ kcal naar binnen te vreten en gaat nu ineens de fitchick uithangen door op 2400 kcal te leven. Dit ga je nooit voor lang volhouden en helaas zal dat wel moeten als je jou pens wilt kwijtraken. Beter begin je wat hoger zodat je meer “ruimte” hebt.

Start maar op 2400 kcal en doe ff een report na 1 a 2 maanden 🫡
Zeg dat dan meteen zuurpruim, ik snap je punt. Verhoog ik m'n kcals.
 
Zeg dat dan meteen zuurpruim, ik snap je punt. Verhoog ik m'n kcals.
Heel simpel;
-Eet elke dag IDENTIEK evenveel kcal (macros moet je zelf weten)
-Weeg jezelf elk ochtend nadat je naar het toilet bent gegaan

Na 1 week heb je een eerlijk weekgemiddelde van je gewicht en doe in week 2 idem dito, is je weekgemiddelde niet lager dan week 1 verlaag je jou dagelijkse kcal.
 
Heel simpel;
-Eet elke dag IDENTIEK evenveel kcal (macros moet je zelf weten)
-Weeg jezelf elk ochtend nadat je naar het toilet bent gegaan

Na 1 week heb je een eerlijk weekgemiddelde van je gewicht en doe in week 2 idem dito, is je weekgemiddelde niet lager dan week 1 verlaag je jou dagelijkse kcal.
Kijk, bedankt! Ga ik doen.
 
En nu zijn we (bijna) een jaar verder...

Onder het mom van:

"Hoe is het nu met?"

Hoe is het nu met je gewicht?

@iedereen-die-hier-dagelijks-actief-is;
Ik verwacht geen reactie maar ben toch nieuwsgierig en misschien wordt er alsnog gereageerd...
 
Jaar geleden noemde men me al een mongool hier, niks veranderd jaar later 🤌
 
Back
Naar boven