XXL Nutrition

Nieuw voedingsschema... jullie mening gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AndreNL

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2003
Berichten
140
Waardering
0
Vandaag me nieuwe eetschema gekregen van me nieuwe trainer (Ron Sinnema) Ik was benieuwd wat jullie er van vinden:

maatlijd 1 - 7.00 uur
75gr brinta/havermout + ananassap (ongezoet)
50gr whey pro met water
2 bruin brood + 100 gr kipfilet
1 tomaat

maatlijd 2 - 9.30 uur
4 bruinbrood met mager beleg
0,5 gr magere yoghurt/kwark
1 banaan

maatlijd 3 - 12.00 uur
150 gr pasta/rijst
250 gr groente
6 eieren (heel!)

maatlijd 4 - 15.00 uur
3 bruinbrood
0.5 gr magere yoghurt/kwark

maatlijd 5 - 17.30 uur
150 gr pasta/rijst/aardappellen
200 gr groente
200 gr mager vlees/vis/kip

19.30 training

maatlijd 6 - 21.00 uur
4 brood
50 gr whey pro met water
200 gr kipfilet (beleg)

maatlijd 7 - 23.30 uur
25 gr. pro 80
25 gr. whey pro

Hij zei nog even het volgende over het schema:

* Sla geen maaltijden over, de basis van je succes is regelmaat!!!!

Dit is Ron Sinnema voor diegene die hem niet kennen:
[Abeelding niet meer beschikbaar]

grtz,

Andre
 
tja, wie ben ik om tegen hem wat in te brengen:sad::D

doch een aantal kanttekeingen, ik zou first thing beginne met die wheyshake, als je die toch neemt waarom dan niet gelijk bij t opstaan. alhowel er wel een deel van wordt omgezte naar glucose en daar dus die havermout weer voor kan zorgen..mm zal dus wel goed kunnen zijn.niets gezegd dus:thumb:

vind de verhoudingen ook een beteje ver te zoekn bij bepaalde maltijden

3 en 4 zijn qua verhoudingen een beetje uit proprotie (en dan met name t vet he)

Jij traint dus 1,5 uur? geen dextrose in de shake?
en waar zijn de complexe koolhydrtaen na je workout?

ps wat zijn je stats?

en die tips van hem qua regelmaat, zet maar in je signature:thumb:
 
Ik was vergeten de dextrose erbij te zetten :). Wat voor dextrose zou je me aan kunnen raden en waar kan ik het halen???

Ik train ongeveer een uur en een kwartier hooguit. Maatlijd 6 is plus minus dus 21 uur :D

mijn stats:

21 jaar
1m80
93 kg
10% vet

grtz,

Andre

ps De quote van Ron staat nu in mijn signature :D
 
mooie stats man. goed bezig al.

dextrose is druivesuiker en te koop bij de supermarkt of drogst. niet duur nee, gebruik je ook multivits?

raad eje aan om na de training enkel de shaek met dextrose te nemen en dan half uur tot uur later die maaltijd met brood en kipfilet. mag een grote maaltijd zijn he. voldoende complexe khs en eiwitten.

ps, je zou eventueel ook lijnzaad kunen toevoegen.
 
thnx dandy. Lijnzaad olie was ik ook vergeten erbij te zetten neem ik 's morgens en 's avonds.

Die dextrose mengje die door je shake heen? Thnx voor de tips

grtz,

Andre

PS: Ik zag in je profiel dat je ook op 6 september jarig bent :D
 
jep, een echte maagd..alles tot in de perfectie willen doen. mooi man, gaan we samen een taart etebn. ben nu bezig met een proteinerijke, vetvrije en suikervrije taart...hoe bedoel je junken:D

en die dextrose, 1gram per lichaamsgewicht door je weishake idd. niet sochetdn, enkel na je training
 
hahah is goed een grote taart en een heftig feest. haha :D Ik ga gelijk naar de winkel om dextrose te halen :D

grtz,

Andre
 
Zonder de exacte hoeveelheden kh, vet en eiwit en jouw stats kunnen we eigenlijk weinig.. als jij 125 kg. weegt met 9% vet wordt het een ander verhaal dan iemand van 60 kg.

snap je waar ik heen wil?
 
jep ikke snappe. Ik zal het eens gaan berekenen.

mijn stats zijn er inmiddels ;)

thnx voor je reply
 
damn! wat een eiwitten! maaltijd 1 bevat al 100 gram eiwitten ongeveer :eek:
 
idd erg veel eten man !! erg veel respect als je dit schema vol kunt houden ! (werk/school overdag etc.)

en idd bereken maar eerst ff of dit schema niet overdone is...
 
Ik zit nog op school en een heel aardige school zelfs de leraren houden rekening met mijn voedingspatroon :D

Maar is het gewoon een kwestie van op de verpakkingen kijken en op schrijven hoeveel erin zit of komt er nog een hele berekening aan ter pas?

thnx voor de reply's

Andre
 
Gewoon kijken hoeveel jij van elk product binnenkrijgt. de kh, eiwitten, vetten en kcal opschrijven..
 
ok zal er gelijk mee beginnen

thnx.

Andre
 
Ik vroeg me trouwens af wat er gebeurd met het teveel eiwit. Ik denk dat ik het antwoord wel weet maar toch maar ff vragen voor de zekerheid :D

thnx,

Andre
 
0.5 gram magere kwark~???? :D
 
haha tiep foutje :D
 
teveel eiwitten is meestal niet zo erg, een heel klein deel wordt miss opgeslagen als vet, maar dat is maar heel weinig.

je moet natuurlijk wel voldoende water drinken met zon hoge proteine dieet, want t is een klap voor je lever en nieren zoveel eiwitten. ik raad aan om zon 3-4 liter water minimaal te drinken. (niet teveel ineens, goed verspreiden over de dag).
 
thnx frenk. Ik dronk voor dit schema al rond de 5 liter per dag dus dat zit wel goed. Ik heb vanmiddag even met Ron er nog over gepraat. We kijken het eerst even 2 weken aan kijken hoe het gaat en gaan dan het vet, gewicht en alles nog even bijlangs. Ik ga nog wel even alles berekenen ben er wel benieuwd na.

grtz,

Andre
 
Back
Naar boven