XXL Nutrition

Nieuw voedingsschema zonder supps

Bezoekers in dit topic

Fulkano

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
294
Waardering
25
Lengte
1m96
Massa
89kg
Vetpercentage
11%
Hoi allemaal,

ik ben na veel schouderproblemen na jaren weer sinds een half jaar begonnen met trainen. Ik ben eerst zo'n 20 kg afgevallen met cutten en probeer nu op onderhoudsniveau te eten om te kijken of ik nog wat newbie gains kan verkrijgen zonder aan te komen. Ik train 3 a 4x per week en probeer alle spiergroepen 2 aan te pakken.

Ik heb besloten alle supps uit mijn voedingsschema te halen op een whey shake na de training na. Bijgaand mijn schema's voor rust- en trainingsdagen. Ik hoor graag jullie feedback!

gr
Fulko
 

Bijlagen

  • Voedingsschema no supps RUST.xlsx
    75,9 KB · Weergaven: 91
  • Voedingsschema no supps TRAIN.xlsx
    75,9 KB · Weergaven: 158
Kloppen je berekeningen wel?

Je geeft aan in je sheet dat je totaal 3117 kcal eet

Maar de macro's geven dit aan:
eiwit 653 kcal
KH1430 kcal
vet 671 kcal
en das totaal maar ca. 2750 kcal

Waar is dat verschil van ca. 365 kcal verschil heen tussen je totale aantal kcal en de kcal van je macro's?

Bij rustdagen heb je ook zo een soort verschil.....
 
Dat is een verdomd goede vraag. Ik heb het schema van internet en dit was me nog niet opgevallen. Kan het te maken hebben met loze calorien? Zoals in alcoholische dranken.
 
Heb je je eigen producten in de calorielijst gezet die erachter hangt?
Daar kunnen ook fouten instaan he.

Pak de excel uit deze link en zorg dat jij je eigen waardes van JOUW producten in de lijst zet.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Daarbij komt dat er wel degelijk verschillen kunnen zijn in de opgetelde kcal en bij de ekv.. maar dat is meer omdat er bij de gemiddelde voedingswaardes op je product ook kleine afwijkingen kunnen zijn. Maar dan praat je over kleine afrondingen en niet over in ene 300-400 kcal ;)
 
ps.. ik heb hem al.. je crackers kloppen niet.

Crackers 60 g
kcal: 236
eiwit: 2
KH: 10
vet: 1

Tel je de macro's op dan kom je op 55 kcal uit... en je rekent 236 kcal
Dus er zit in die EKV waardes een foutje ;)

(ik vermoed dat je 4 crackers eet... maar dat de ekv van 1 cracker erachter staan... zoiets.. )
 
Ik had zo te zien de macros van de crackers en smeerkaas verkeerd gezet. Zie de bijlage nu. Wijkt nog wel wat af, maar stuk minder.
 

Bijlagen

  • Voedingsschema no supps RUST.xlsx
    76 KB · Weergaven: 128
  • Voedingsschema no supps TRAIN.xlsx
    75,9 KB · Weergaven: 126
O je was me voor haha!

Dan is mijn eiwitinname wat aan de hoge kant gelijk.

1,8-2gr per kg is voldoende toch?
 
Er wordt met eiwitten meestal 2-2,5 gr eiwit per kg BW (1,8-2 gr per KG vetvrije massa) aangeraden zodat je sowieso genoeg hebt.
Je weegt 90 kg dus je zit prima met je eiwitten. :)

Ik zou zeggen ga het gewoon proberen en zie wat het doet.
Succes!
 
Thx!
 
Back
Naar boven