MuscleMeat

NIEUW! X-Targo

Bezoekers in dit topic

Big_T zei:
Eh "vitargo is geen suiker" las ik nog net, lekker belangrijk, het is wel een koolhydraat en heeft vrijwel dezelfde eigenschappen dan andere suikers. Dus als men zegt vitargo is geen suiker (en daarmee bedoeld dat het de negatieve eigenschappen ervan niet heeft) dan is dat beetje onzin uitkramen.

Na de training is geen enkele suiker echt slecht, omdat je de spieren voedt, maar tijdens de cut werkt alles wat op suiker lijkt gewoon het vetverbrandingsproces tegen en neem je het dus beter niet.

Ik zou verder willen afsluiten voor de newbies die deze topic lezen: gewoon proberen een vitargo kloon. Het kost niet zo heel veel en dat het goed werkt moet je niet aan twijfelen. De enige vraag is of het echt een aanzienlijke meerwaarde biedt tegenover maltodextrose, wat de resultaten aangaat.

vitargo heeft inderdaad een aantal negatieve eigenschappen van suiker (lees: dextrose) niet, dus hier kan ik het niet helemaal mee eens zijn

dextrose blijft vrij lang in de maag aanwezig en bindt zich met water uit lichaamsreserves (uit bloed, spiercellen etc.), hierdoor het opgeblazen gevoel

een ander nadeel van dextrose (icm met creatine) is dat dextrose sneller wordt opgenomen dan creatine.. de dextrose zorgt dan voor een insulinepiek terwijl de meeste creatine nog rustig in de maag ligt te pruttelen, niet echt handig dus.. een groot deel van de creatine gaat zo dus verloren. (je kunt dextrose zo'n half uur later dan de creatine innemen om dit te omzeilen)

vitargo passeert de maag 80% sneller dan dextrose en synchroniseert zo de creatine/insuline niveaus, vitargo is ook nog eens 70% efficienter in het herstellen van spierglycogeen dan dextrose of maltodextrine

mijn voorraad is in ieder geval onderweg en ik ben erg benieuwd naar mijn bevindingen met dit potentiele zweede juweeltje :D
 
Big'r zei:
Delivery of amino acids (amino acid concentration times blood flow) was significantly greater in PRE than in POST during the exercise bout and in the 1st h after exercise (P < 0.05).

Hoe moet ik deze zin nou opvatten, vind het een rare zin (of mijn engels is slecht) maar ik lees het nu alsof pre beter is als post maar als je binnen 1 uur na je training post het niet zoveel uitmaakt.
 
ECLIPSE zei:
vitargo heeft inderdaad een aantal negatieve eigenschappen van suiker (lees: dextrose) niet, dus hier kan ik het niet helemaal mee eens zijn
Ik had het niet over de voordelen die je noemt, deze had ik al aangehaald in de geposte onderzoeken. Het gaat mij bij de vergelijking om de andere processen die snel opgenomen glucose in het lichaam in gang zet. Koolhydraten die snel opnemen, en zorgen voor een overdreven insuline release zijn per definitie ongezond te noemen, maakt weinig uit in welke vorm te voorkomen. Maar dit volledig terzijde.
 
Big_T zei:
Ik had het niet over de voordelen die je noemt, deze had ik al aangehaald in de geposte onderzoeken. Het gaat mij bij de vergelijking om de andere processen die snel opgenomen glucose in het lichaam in gang zet. Koolhydraten die snel opnemen, en zorgen voor een overdreven insuline release zijn per definitie ongezond te noemen, maakt weinig uit in welke vorm te voorkomen. Maar dit volledig terzijde.

true, helemaal mee eens.. het zorgt voor dezelfde 'overdreven' insulinepiek als dextrose :) maar een aantal nadelen van 'gewone suikers' vind je bij vitargo niet terug
 
Of het nadelen zijn daar gaat deze discussie eigenlijk over. Ik stel me persoonlijk nog de vraag of gewone dextrose (en varianten) nadelen hebben tegenover vitargo en soortgelijke producten. Als blijkt dat de resultaten van vitargo beter zijn, en als hier een officiele onafhankelijke studie voor bestaat dan ben ik daar zeer benieuwd naar. Tot op heden heb ik 2 studies gevonden die bewijzen dat vitargo
1. sneller de maag verlaat (dit verbeterd voor zover ik weet niet de gezondheid, of het de groei verbeterd weten we niet)
2. dat de door training gebruikte spierglucose sneller aangevuld wordt (wat ook hier niet direct betekend dat er op lange termijn meer groei is)

Verder heb ik een ad gezien van vitargo waar men 3 atleten vergelijkt en waar vitargo + creatine voor de grootste gewichtstoename zorgt. Maar deze studie blijkt niet officieel en is nergens terug te vinden in publicaties.

Dus nogmaals, of er voordelen zijn, lijkt me op dit moment eerder een open discussie dan een feit.
 
in combinatie met creatine, is punt 1. zeker gunstiger.. omdat de opname van vitargo en creatine dan synchroon zijn.. terwijl dextrose bv. sneller wordt opgenomen dan creatine, en zo een deel van de creatine zonder drager verloren raakt.. je zou dus de dextrose los moeten nemen om dit te voorkomen..

en doordat spierglucose sneller wordt aangevuld, vindt er simpelweg beter herstel plaats, of dat gelijk staat aan meer groei is idd een beetje een onduidelijk verhaal

ik ga het in ieder geval proberen en zal mijn bevindingen zeker op het board delen
 
zo even het topic een schop geven, er waren een aantal mensen die X-Targo besteld hadden en ik ben toch wel benieuwd of ze onderhand al begonnen zijn, en wil natuurlijk horen wat het met ze doet (liefst een log :p )
 
Wat is de GI/ DE van X-(Vi)targo?
 
Het lijkt me een goed supplement, maar net als het merendeel van de supplementen vind ik het gewoon te duur voor de toegevoegde waarde. Maar das de mening van een arme student.
 
Zijn jullie dan helemaal niet bang voor diabetes (type II) ?
 
Amxerxes zei:
Zijn jullie dan helemaal niet bang voor diabetes (type II) ?
Nee, omdat je daar toch een bewezen gevoeligheid voor moet hebben. Meestal bij overgewicht of hogere leeftijd (45+). Daar vallen de meesten hier dus buiten.
 
Back
Naar boven