MuscleMeat

NIEUW! X-Targo (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nou ik moet zeggen dat ik 5 zakjes Vitargo als monstertje had gehad en heb het gelijk na mijn training ingenomen met water..ca 75 gram op 700 ml water..de pomp bleef ipv van 1 uur, heel de avond zitten..

als dit dus een echt vitargo cloon is denk ik dat hem maar eens ga bestellen..

grt D.W.
 
Brutez zei:
Inderdaad.

X-Targo:

Koolhydraten 86 g
Daarvan suiker < 1,7 g

Dextrose is wel puur een suiker ofniet?
 
niet zeiken! Bestelle en knalle, zo duur is het niet.....gewoon lekker zelf testen ;-) ... werkt het niet super heb je nog gewoon vrij dure voeding aangeschaft, wat dus geen ramp is :)

ik heb het al in huis :D
 
dextrose (aka glucose of druivensuiker) is niet SUIKER (sucrose oftwel "huis-tuin-en-keuken-suiker-voor-in-koffie-en-thee") maar een suiker. (maar heeft niks met druiven van doen)

http://www.nutriplaza.nl/index.php?click=koolhydraten

*-targo is dan een polysacharide neem ik aan.
 
Brutez zei:
Als je eerst whey neemt (zonder iets van snelle suikers) word het waarschijnlijk gewoon omgezet in energie. Dus daar schiet je ook weinig mee op.

Verder valt er weinig te onderbouwen want onderbouwen doe je meestal aan de hand van onderzoeken. Aangezien veel onderzoeken elkaar tegenspreken op dit gebied weet je dus nog niet wat je moet geloven. Neem nou dit: "Het duurt 30 minuten voordat whey is afgebroken tot aminozuren." laatst poste 3xl nog een onderzoek dat het 1,5 uur duurde, dus waar blijf je dan..


Maar goed, ik ken redelijk wat wedstrijdatleten en hun begeleiders en ruim 90% doet het op deze manier. Daar luister ik dus liever naar..


Nee hoor. De glycogeenvoorraden van een bodybuilder worden nooit volledig uitgeput. Het is niet zo dat je met een iets kleinere glycogeenvoorraad een ingenomen hoeveelheid eiwit/aminozuur direct kwijt bent aan verbranding.
Whey eiwit neem je 1/2 uur voor de training (3xl doet dit ook). Pas aan het begin van de training heb je dan beschikbare aminozuren. Door 0-10 min. voor de training je dextrose/X-Targo te nemen komen de aminozuren en suikers tegelijkertijd in de bloedbaan. En dat is nou precies de bedoeling.
Effectief gezien betekent dit dus hetzelfde als het 0-10 min. voor de training tegelijkertijd innemen van aminozuren en snelle suikers, en juist hierop zijn alle onderzoeken WEL gebaseerd. De aminozuren komen dus NIET eerder in het bloed dan de suikers en worden dus NIET gebruikt als brandstof.

Als je wilt kan ik je wel wat links naar onderzoeken laten zien betreffende het tegelijkertijd innemen van eiwitten/aminozuren met snelle suikers.
Laat jij me dan ook 1 onderzoek zien waaruit blijkt dat je proteine synthese sterker wordt wanneer je eerst suikers inneemt en daarna whey? Eentje maar....

Suikers geven een insuline boost. Deze insuline zorgt voor een sterkere proteine synthese dan je zou hebben bij het innemen van eiwitten/aminozuren alleen.
Wanneer je suikers neemt voor de whey heb je een leuke insuline boost die effectief niets bereikt.
 
en als je nu s bcaa poeder en creatine er bij doet...

zo pak ik het altijd
 
kan dat spul ook gebruikt worden tijdens de training, ik neem tijdens de training altijd een drankje gebaseerd op maltodextrine, werkt bij mij wel goed, mss is dit dan beter?
 
Stefanality zei:
kan dat spul ook gebruikt worden tijdens de training, ik neem tijdens de training altijd een drankje gebaseerd op maltodextrine, werkt bij mij wel goed, mss is dit dan beter?

ja zou zeker beter moeten zijn, vanwege de betere opnamen.

spul smaakt trouwens lekker fris, gewoon eens proberen ...
 
Eh "vitargo is geen suiker" las ik nog net, lekker belangrijk, het is wel een koolhydraat en heeft vrijwel dezelfde eigenschappen dan andere suikers. Dus als men zegt vitargo is geen suiker (en daarmee bedoeld dat het de negatieve eigenschappen ervan niet heeft) dan is dat beetje onzin uitkramen.

Na de training is geen enkele suiker echt slecht, omdat je de spieren voedt, maar tijdens de cut werkt alles wat op suiker lijkt gewoon het vetverbrandingsproces tegen en neem je het dus beter niet.

Ik zou verder willen afsluiten voor de newbies die deze topic lezen: gewoon proberen een vitargo kloon. Het kost niet zo heel veel en dat het goed werkt moet je niet aan twijfelen. De enige vraag is of het echt een aanzienlijke meerwaarde biedt tegenover maltodextrose, wat de resultaten aangaat.
 
nijntje zei:
niet zeiken! Bestelle en knalle, zo duur is het niet.....gewoon lekker zelf testen ;-) ... werkt het niet super heb je nog gewoon vrij dure voeding aangeschaft, wat dus geen ramp is :)

ik heb het al in huis :D

Zou fijn zijn als je je ervaring deelt (meer energie bij het trainen als je het als post-workout neemt, meer massa na verloop van tijd, ect).
 
wazzup zei:
isotoon is een klein beetje dextrose door je drinken voor tijdens langdurige sporprestaties... je neemt dan een klein beetje dextrose en veel water. Dit zorgt er voor dat het vocht heel snel opgenomen wordt.

hypertoon is gewoon een shitload aan dextrose en een beetje water. Het gaat powst-workout niet om het aanvullen van vocht, maar om andere zaken.

Tnx voor je reactie, maar ik dacht dat de producten uit de categorie "Energy Isotoon" van XXL de post-workout shakes zijn, en niet die voor de langdurige sportprestaties waar jij het over hebt?

Foutje van xxl, of een andere mis-communicatie ergens anders? :)

Zelf gebruik ik deze, deze is toch goed als carbo shake na je workout? :Klik

Brutez zei:
Toen ik nog dextro gebruikte nam ik het samen met whey direct na het trainen.

Nu ik X-Targo gebruik neem ik direct na het trainen alleen X-Targo, kwartier later whey en weer een half uur later een volledige maaltijd (rijst/kip/groente).

Dit is IMO het beste wat je kunt doen..

Ja dit doe ik zelf ook, en denk dat ik het ook nog maar een tijdje aanhou :)


Big_T zei:
Ik zou verder willen afsluiten voor de newbies die deze topic lezen: gewoon proberen een vitargo kloon. Het kost niet zo heel veel en dat het goed werkt moet je niet aan twijfelen. De enige vraag is of het echt een aanzienlijke meerwaarde biedt tegenover maltodextrose, wat de resultaten aangaat.

Ik voel me niet echt een newbie maar toch aangesproken aangezien in dit topic erg veel verschillende termen door elkaar heen komen die ik nog niet ken :)

Zoals hierboven gezegt gezegt gebruik ik de volgende post-work shake Klik Is dit volgens jou een maltodextrose ding? Ik heb gezocht in de search, kwam niet heel veel nuttigs tegen behalve een zeer ingewikkelde post van 3XL over het verschil tussen maltrodextrose en maltrodextrine (om het maar even makkelijkte houden :eek: ) :D

3XL zei:
De benaming maltodextrine word gebruikt voor glucose polymeren met een DE < 20. Maltodextrose voor glucose polymeren met een DE >80
(DE = Dextrose Equivalent, Starch hydrolysis products are commonly characterized by their degree of hydrolysis, expressed as dextrose equivalent (DE), which is the percentage of reducing sugar calculated as dextrose on dry- weight basis - even heel simpel gesteld het % zetmeel dat is omgezet naar glucose)


M.dextrine veroorzaakt dus wel een snelle steiging van de bloedsuikerspiegel, maar deze word niet hoog en blijft wat langer aan.

M.dextrose veroorzaakt een snelle maar ook hoge stijging van de bloedsuikerspiegel en is dus vergelijkbaar met dextrose (vandaar DE>80)

Als ik teveel off-topic ga laat het maar weten dan open ik een nieuwe topic :)
 
Hmm er zijn wel veel meningen te lezen in dit topic die voor mij (ik denk niet alleen voor mij ??? ) wel wat verwarring veroorzaken over de inname van bepaalde supplementen op bepaalde tijdstippen voor en na het trainen. Maar wat is nou werkelijk de "beste" manier om het allemaal te doen?
Ik heb verschillende dingen voorbij zien komen, welteverstaan:

1*
-na het trainen: whey shake
-20/30 minuten na trainen: x-targo

2*
-na het trainen: x-targo
-15 minuten later: whey shake

3*
-1/2 uur voor trainen: whey shake
-10 minuten voor het trainen: x-targo/dextrose

Verder zie ik hardgainers nog melden bcaa's en creatine toe te voegen, maar op welk moment bedoelt hij dan ? voor trainen na het trainen? en icm wat
 
Steinovisch zei:
Tnx voor je reactie, maar ik dacht dat de producten uit de categorie "Energy Isotoon" van XXL de post-workout shakes zijn, en niet die voor de langdurige sportprestaties waar jij het over hebt?

Foutje van xxl, of een andere mis-communicatie ergens anders? :)


NEE! hahaha.. is geen fout. deze catagorie bevat energiedranken en isotone dranken.
 
Onemike zei:
Hmm er zijn wel veel meningen te lezen in dit topic die voor mij (ik denk niet alleen voor mij ??? ) wel wat verwarring veroorzaken over de inname van bepaalde supplementen op bepaalde tijdstippen voor en na het trainen. Maar wat is nou werkelijk de "beste" manier om het allemaal te doen?
Ik heb verschillende dingen voorbij zien komen, welteverstaan:

1*
-na het trainen: whey shake
-20/30 minuten na trainen: x-targo

2*
-na het trainen: x-targo
-15 minuten later: whey shake

3*
-1/2 uur voor trainen: whey shake
-10 minuten voor het trainen: x-targo/dextrose

Verder zie ik hardgainers nog melden bcaa's en creatine toe te voegen, maar op welk moment bedoelt hij dan ? voor trainen na het trainen? en icm wat


Wanneer je bodybuilder bent, kijk je naar spiergroei en dus naar maximale proteine synthese. Combineer 1* met 3*
Wanneer je duursporter bent kijk je naar snel herstel van energievoorraden en minder naar spiermassa (glycogeensynthese). Kies optie 2*

Een of andere sukkel hier op het board heeft er een keer een stuk over gepost :cool: en gisteren geupdate:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=35652
 
Een constante stroom van eiwitten begrijp ik. Daarom wordt volgens mij ook aanbevolen een whey-shake te nemen voor je training, zodat je tijdens en na de KT je lichaam nog steeds over voldoende eiwitten beschikt.
Echter snap ik niet helemaal, waarom er direct KH na de KT wordt aanbevolen. Als dit tenminste gebaseerd is op de "voeding" van de Glut4 eiwitten. Deze blijven namelijk gewoon aan de oppervlakte van de cel totdat het voldoende kh heeft opgenomen, en dan maakt het niet uit of je direct, of pas na 3 uur KH inneemt. Of is er een andere reden waarom je direct KH moet innemen?

Overigens snap ik ook niet waarom men enkel Whey neemt na de KT. Volgens mij kan je best wel een voordeel halen om dit te combineren met caseïne. Met caseïne heb je een hogere mate van zekerheid dat je optimaal profiteert van de hersteltijd ten behoeve van de eiwitsynthese.
 
Laatst bewerkt:
Het zal echt allemaal niet zoveel uitmaken hoe je het neemt en wanneer, gewoon lekker zelf weten. Je zal echt geen kilo's meer pakken of je nou die shake voor het traine neem of niet....
 
hardgainers zei:
en als je nu s bcaa poeder en creatine er bij doet...

zo pak ik het altijd

Wanneer je de inname goed timed is dit nog beter inderdaad....




Maar dat heb jij helemaal niet nodig! Je bent al big :P


KillBill77 zei:
Een constante stroom van eiwitten begrijp ik. Daarom wordt volgens mij ook aanbevolen een whey-shake te nemen voor je training, zodat je tijdens en na de KT je lichaam nog steeds over voldoende eiwitten beschikt.
Echter snap ik niet helemaal, waarom er direct KH na de KT wordt aanbevolen. Als dit tenminste gebaseerd is op de "voeding" van de Glut4 eiwitten. Deze blijven namelijk gewoon aan de oppervlakte van de cel totdat het voldoende kh heeft opgenomen, en dan maakt het niet uit of je direct, of pas na 3 uur KH inneemt. Of is er een andere reden waarom je direct KH moet innemen?

<b>Een hogere glycogeen synthese</b>.
-Gedurende de eerste 30-60 min. na de training is er een snelle synthese van spier glycogeen zonder dat de aanwezigheid van insuline nodig is. Daarna wordt de glygoceen synthese vertraagd.
De hoogste spier glycogeen synthese treedt op wanneer direct na de training grote hoeveelheden koolhydraten (1,0-1,85 g/kg) worden ingenomen, gevolgd door 15-60 min. intervals daarna, tot 5 uur na de training (K16).
-(8 Krachttrainers) Eccentrisch trainen met 120% max. gewicht: 8,5 g/kg koolhydraten/dag (gedurende de eerste 3 dagen) geeft een significant grotere glycogeen synthese dan 4,25 g/kg/dag (K20).

<b>Een sterkere insuline respons</b>.
De inname van 1 g koolhydraten/kg direct na en 1 uur na de training zorgt gedurende de eerste 2 uur voor een sterkere insuline respons (K14).
Insuline concentratie is direct gecorreleert aan de hoeveelheid ingenomen koolhydraten: 3 Uur na inname van 45 of 156 g koolhydraten is insuline genormaliseerd. Bij inname 312 g koolhydraten is de insuline concentratie na 4 uur nog 84% hoger, en blijft 48% hoger tijdens de 90 min. training erna.(K103)
1,5-3 g/kg glucose polymeer direct en 2 uur na een glycogeen verlagende training geeft een significante insuline stijging gedurende de eerste 4 uur na de training (K20g).

<b>Beter voor de netto proteine balans</b>.
-35 g koolhydraten + 6 g aminozuren 1 en 2 uur na krachttraining geeft sterkere proteine synthese (opname phenylalanine door been) (114 +/- 3 dan alleen aminozuren (71 +/- 13) of alleen koolhydraten (53 +/- 6 mg x been x 3h). Voorafgaande inname van de koolhydraten + aminozuren gaf geen verminderde metabolische reactie bij de 2e inname een uur later (K24).
-De inname van 1 g koolhydraten/kg direct na en 1 uur na de training veroorzaakt een 36% grotere proteine synthese in getrainde spieren. Tegen 6,3% in de placebo groep (K14).
-Een gebrek aan koolhydraten verhoogt bcaa oxidatie tijdens de training (K19).


KillBill77 zei:
Overigens snap ik ook niet waarom men enkel Whey neemt na de KT. Volgens mij kan je best wel een voordeel halen om dit te combineren met caseïne. Met caseïne heb je een hogere mate van zekerheid dat je optimaal profiteert van de hersteltijd ten behoeve van de eiwitsynthese.

Logischerwijs gezien heb je gelijk. Dit heeft enkel en alleen te maken met de snelheid van de omzetting van eiwitten tot aminozuren.
Veel BBers nemen direct na de training hun "shake" en 1/2-1 uur erna een gewone maaltijd.
 
stenly zei:
Het zal echt allemaal niet zoveel uitmaken hoe je het neemt en wanneer, gewoon lekker zelf weten. Je zal echt geen kilo's meer pakken of je nou die shake voor het traine neem of niet....

Is dat zo?



The present study was designed to determine whether consumption of an oral essential amino acid-carbohydrate supplement (EAC) before exercise results in a greater anabolic response than supplementation after resistance exercise. Six healthy human subjects participated in two trials in random order, PRE (EAC consumed immediately before exercise), and POST (EAC consumed immediately after exercise). A primed, continuous infusion of L-[ring-2H5]phenylalanine, femoral arteriovenous catheterization, and muscle biopsies from the vastus lateralis were used to determine phenylalanine concentrations, enrichments, and net uptake across the leg. <b>Blood and muscle phenylalanine concentrations were increased by ~130% after drink consumption in both trials. Amino acid delivery to the leg was increased during exercise and remained elevated for the 2 h after exercise in both trials. Delivery of amino acids (amino acid concentration times blood flow) was significantly greater in PRE than in POST during the exercise bout and in the 1st h after exercise (P < 0.05). Total net phenylalanine uptake across the leg was greater (P = 0.0002) during PRE (209 ± 42 mg) than during POST (81 ± 19).</b> Phenylalanine disappearance rate, an indicator of muscle protein synthesis from blood amino acids, increased after EAC consumption in both trials. These results indicate that the response of net muscle protein synthesis to consumption of an EAC solution immediately before resistance exercise is greater than that when the solution is consumed after exercise, primarily because of an increase in muscle protein synthesis as a result of increased delivery of amino acids to the leg.

BRON: http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/abstract/281/2/E197
 
Back
Naar boven