Fitness Seller

Nieuw !

Users who are viewing this thread

jordy97

Novice
Lid geworden
3 jan 2013
Berichten
1
Karma
0
Hallo,

Ik ben jordy, 15 jaar oud en fitness nu zo'n 4 maanden. Ik probeer iedere week 2 keer te gaan maar ik wil nu serieus naar een doel gaan toewerken en dat is dat je me biceps ziet wanneer ik me arm niet aan span en daarom wil ik 3 keer per week gaan. Ik heb een vast schema in de sportschool waar ik heen ga: 20 minuten opwarmen, lat machine 3 keer 15 reps van 15kg, dan de arm curl 3 keer 15 reps van 10 kg, de chest press 3 keer 15 reps van 15kg, dan 2 buikspier apparaten (sorry weet de naam er niet van) de eerste gebruik je alleen je buik (eigenlijk zitten sit ups) en doe ik 2 keer 20 reps met 10kg en bij de andere doe je inprincipe hetzelfde alleen gebruik je je benen erbij, hier doe ik 3 keer 20 reps van 15 kg daarna loop ik op de loopband uit.
aan me voeding doe ik niks (wil ik wel gaan doen), ik eet denk ik gewoon normaal (drink genoeg water en vitamines).

verder heb ik meteen een vraag, mijn biceps kan ik alleen maar aanspannen als ik bijvoorbeeld ergens kracht opzet, niet uit "de lossen pols", heeft iemand hier een verklaring voor?

ik hoop dat jullie mij ondanks mijn leeftijd kunnen helpen en advies kunnen geven, zet gerust in dit topic neer wat ik verkeerd doe en wat ik beter kan doen!

alvast bedankt.

jordy
 

KlaasXXL

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
19 mei 2009
Berichten
128
Karma
3
Probeer je niet teveel te focussen op 1 spiergroep, maar op het geheel.
Heb je in de afgelopen 4 maanden al veranderingen gezien in je lichaamsgewicht bijvoorbeeld?
Mijn mening is dat je na 4 maanden wel eens een ander schema mag proberen.
Probeer anders eens een split-schema.
Bij de sportschool kunnen ze je daarmee vast wel mee op weg helpen, net zoals met een voedingsschema.
 

jrvi84fi

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
3 dec 2011
Berichten
6.525
Karma
1.053
tis dat je 15 bent, anders wordt je hier helemaal uitgelachen met je biceps :p

maar om te beginne moet je je doel vaststellen (dus wil je spiermassa opbouwen, sterker worden of vet verliezen) en daaruit maak/neem je een trainingschema
hier http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/ en hier http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/verschillende-trainingsprogrammas-25921/ kun je informatie vinden over trainingsschema's :) in je traininggschema moeten wel compound oefeningen zitten (bijv. squats, deadlift, bench press, pull-ups etc.) kijk ook ff rond op het forum naar andere trainingschema's zodat je een beetje een idee krijgt!

als je denkt een fatsoenlijk schema te hebben post je die hier op het forum en vervolgens ga je door naar het maken van een voedingsschema (zie voedings sectie)

verdere informatieve links voor je:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/tiener-bodybuilding-basis-inleiding-142000/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/centraal-veelgestelde-vragen-topic-voor-beginners-163703/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/filmpje-basis-oefeningen-voor-kracht-and-massa-133228/
 
Laatst bewerkt:

Naar boven