XXL Nutrition

Nieuw

Bezoekers in dit topic

Ronnie

Novice
Lid geworden
26 jun 2018
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m82
Hoi iedereen.

Voor mij is dit nog erg nieuw maar ben erg op zoek naar advies en tips

Zal beginnen over mezelf te vertellen

Ik sport nu ruim 9 maanden 4/5 dagen in de week. Me lichaam heb ik al echt zien veranderen vooral de ontwikkeling kwa spiermassa.

Onlangs ben ik verhuist en daardoor 2 maanden niet kunnen sporten. Ben daardoor ook weer aangekomen. Daarna gelijk nieuwe sportschool gevonden die ik fijn vond en nu weer ruim een maand vol op bezig. Merk gelijk hoe snel me spiermassa terug kwam en zelfs meer werd.

Nu mijn vraag
Me spiermassa is goed. Alleen totaal niet mijn vet massa. Mijn eerste doel is de 20% vet te behalen. Heb alleen zoveel gezien en gelezen op internet over afvallen en cutten maar weet nu gewoon niet meer wat het beste is voor mijn lichaam. Zoals hoeveelheid eten kwa calorieën koolhydraten eiwitten enz enz.


Ik heb vandaag me laten wegen op de sportschool hier zijn de gegevens

28 jaar
Lengte 182
Gewicht 101
SSM 39.2 kg
BFM 32.9 kg
BMI 30.7
lichaamsbouw endomorf

Alvast bedankt voor jullie tijd.
 
Welkom en succes!

Heb je al laten uitzoeken wat je onderhoud is in kcal? Zo nee, je kan het ook zelf uitrekenen..

Nu kan je twee dingen doen; cutten met 500 kcal onder je onderhoud of op onderhoud eten en het verschil met cardio maken. Optie 1 zal zorgen voor iets meer spierverlies. Maar, met voldoende rust, krachttraining en uitgebalanceerd eten, maakt het niet uit. Ik zou je adviseren om dit te doen.

Ga (kan iets afwijken) voor bijvoorbeeld 2gram eiwit per kg, 1 gram vet per kg en de rest koolhydraten. Het moge voorzich spreken dat die gram vet geen transvetten moet zijn en de koolhydraten geen geraffineerde suikers en (met mate) natuurlijke suikers.

Nu sporten! Een fijne 3 day split, met bijvoorbeeld 5x5. Lekkere compoundsoefeningen om het verbranden te stimuleren.

Tot slot, slapen. Zorg voor 8 tot 10 uur slaap
Dat helpt je echt!

Succes! Lees ook de stickies!
 
Back
Naar boven