XXL Nutrition

Nieuwe auto J!

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Ok, ok.

De lak was al van rood naar roze vervaagd waar zelfs met de meest chemische rotzooi de rode glans niet meer terug te krijgen was en motorisch had ik er al dik 2000,- aan reparaties inzitten de afgelopen jaren. Maar toch, het blijft je eerste auto he (rode Golf2 1800 uit '93).

Tot 3 weekjes geleden. Hij had al problemen met vochtig weer (zal de bobine wel zijn, al het andere zoals bougiekabels had ik namelijk daarvoor al vervangen) waardoor hij slechte startte en slecht reed. Het had de hele dag al hard geregend dus ik verwachtte het eigenlijk al een beetje, een auto die niet wilde starten.

Redelijk gefrustreerd toch tegen beter weten in hem keer op keer proberen hem te starten(want ga toch zeker niet fietsen naar de sportschool?!). De geur van bezine was al ruikbaar (de choke deed 't iig :o ) toen ik de contactsleutel zeker een halve minuut omgedraaid hield.

Toen een *plof. Er kwam witte rook onder de motorkap vandaan die stonk naar iets doorgebrands. Snel de auto maar uitgestapt en van een afstandje gekeken hoe de rook (die zich inmiddels langs een aantal auto's verspreid had) langzaam wegtrok.

Ok, dit was dus foute boel. Ik realiseerde mij dat ik mijn laatste km's erin had gereden (:( ). Ik had geen zin om weer zoveel tijd en geld in deze auto te pompen wetende dat er nog een APK keuring voor de deur stond ook.

Ik was gelukkig al een maandje bezig met het kijken naar een nieuwe auto zodat ik al een idee had wat ik wilde kopen. Nu werd dat alleen in een versnelling gezet.

Uiteindelijk tot de koop van een zwarte Renault Megane Coupe Sport 1.6 16v uit 2001 overgegaan. Met alles erop en eraan tot de half leren bekleding aan toe. :)


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Afgelopen zaterdag heb ik hem opgehaald.

De boxen voorin in de deur en de bijbehorende tweeter waren al vervangen door een eigenaar hiervoor en waren zeer ok. Mede door de Sony versterker die ik onder de stoel aantrof. Alleen achter in de hoedenplank zaten nog de standaard 13cm boxen die er ooit inzaten. Deze zojuist vervangen door 2 Sony boxen (150W) om het gehele plaatje voor de time being compleet te maken qua geluid.

Ook zojuist de luchtfiler vervangen door een Green openluchtfilter. Damn, wat een heerlijk mooi zwaar geluid als je je rechtervoet diep indrukt! :cool:

De auto reageert ook meteen een stukje sneller en heeft iets meer pit. Nice!

Komende weken nog kijken voor een nieuwe eind- en middendemper voor wat pk's extra en een hardere sound van de uitlaat en dan ben ik even klaar.

Verlagen doen we deze keer maar niet, gezien de enorme hoeveelheid drempels in de omgeving. Het bevalt mij eigenlijk wel nu niet stapvoets eroverheen te moeten.

Maybe over een tijdje als ik zin, cash en tijd over heb nog eens de ICE op de schop nemen. Denk aan 500Watt subwoofer plus extra versterker, extra (gel)accu en nieuwe bekaling. Maar dat zien we dan wel weer. ;)



Blijft over het te koop zetten van een niet rijdende roze Golf2. Maybe dat een hobbyist of dat iemand nog wat onderdelen ervoor kan gebruiken. Mag blij zijn als ik er nog 500,- voor kan krijgen, dit terwijl hij mij al dik 5000,- heeft gekost (exclusief snelheidsovertredingen).
 
Gefeliciteerd met je aankoop Dude!!

Vandaag nog een Getunede Megane gereden met 2000RM met piekvermogen van 5200 RMS dat knalde echt lekker :D

Zit een 150 Ampere zekeringentje tussen :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar] het betreffende auto'tje
 
Dat is wel een leuke auto zeg. Vooral als ik het vergelijk met mijn 13 jaar oude Toyota :p
Maar voor dat ICE systeem moet je niet op een paar euro's kijken. Stop er maar een goeie mp3 cd speler in met 6 channel geluid ofzo en een goeie amp met subwoofertjes ;) Je zal er geen spijt van krijgen
Veel rijplezier maat.
 
DUDE!

Daarmee kun je toch niet de pimp uit hangen
Tjek die van mij:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ja maar Jopie jij bent de man die onnavolgbaar geil en lief president word!
 
nog een paar jaar en MrJ heeft een volkswagen station voor de deur staan. :P
 
Nice car gozer! Goede koop. Vind Megane's sowieso mooie auto's. Veel veilige kilometers!
 
nice bakkie ouwe :)
 
gave bak jeroen!:D
 
ik dacht dat mr j een BMW reed

vond ik wel bij hem passen

deze megana niet zo

maar los daarvan is het een mooie auto hoor


vroeg me al af wanneer je nou eens ging posten dat je een new car had
 
Wat is halfleren bekleding dan? Kalfspropyleen?

j/k bro, gave "ride". Scheur ze!
 
Heb je wel gewoon getraind in de tussentijd ? ;)

Mooi wagentje !
 
ziet er goed uit! lekker sportief. Veel plezier ermee! en pas op voor die grijze kastjes.
 
Heb wel een paar keer gefietst naar de gym. :p
 
Back
Naar boven