XXL Nutrition

Nieuwe ervaring rijker...

Bezoekers in dit topic

Test_Addicted

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
31 mrt 2005
Berichten
784
Waardering
5
Vandaag voor 't eerst in 'n echte hardcore gym getraind...

Het eerste wat me opviel...de hoeveelheid jonge ecto's die maar wat zaten te kloten... Niet minder dan bij me huidige sportschool iig... Ik dacht: alleen maar grote stoere kerels waar ik veel van kan leren... Beetje tegenvaller...

Wat me verder opviel is dat het nog best primitief is allemaal... Niet eens een shoulderpress apparaat :eek: Dat is wel erg primitief... Niet dat met dumbbells klote is, maar je vergroot de kans met dumbbells op blessures... En met een shoulderpress kan ik veel zwaarder gaan...
Verder ben ik gewend met een vaste stang te squatten... Daar hebben ze alleen losse stangen wat ik klote vindt...

Verder hebben we bij mn huidige sportschool 'n flyes machine war je dus zowel de borst als rug kan doen... Voor de borst doe 'k 'm met dumbbells, maar voor de rug en achterkant schouder is ie héééérlijk.... Die wil k gewoon niet missen...

Al met al... Viel 't me 100% tegen... Ik heb 36 euro betaald voor 'n maand waarvan ik 1 keer rug/buik heb getraind :rolleyes:
 
Tjah, het is gewoon wennen. Vroeger dacht ik ook dat je alles beter met machines deed en dat het beter was tegen blessures, maar heb ondervonden dat er niets van klopt. En natuurlijk heel wat gelezen over waarom dat zo is. Het is niet omdat je met een machine zwaarder kan gaan dat het beter is, het lijkt alleen zwaarder. En een losse squat is toch een pak gezonder en lekkerder dan in een smith machine.
 
Losse squat en dumbbell oefeningen zijn juist hardcore. Waar jij over klaagt zijn machines, machines zijn niet echt hardcore toetsellen imho. Los is altijd beter.

Misschien ben je zelf niet hardcore genoeg :P ;)
 
IK train de laatste tijd eigelijk alleen maar in het powerrack. Af en toe gebruik ik cables, maar aan machines heb ik echt geen behoefte meer. Voor je achterkant schouders zijn wel een paar andere coole oefeningen die zeker niet onderdoen voor die machine. Nu probeer ik machines ook nog eens te weren omdat ik volgend jaar hopelijk genoeg poet heb voor een eigen powerrack + barbell :P

Maar een hardcore gym in NEDERLAND. Dat had je kunnen weten joh :D
 
Test_Addicted zei:
Ik zeg het wat ongelukkig, klopt niet hoe ik het daar zeg. Maar los is vaak beter dan met machines. Voor veel machineoefeningen zijn wel 3 andere losse te bedenken. Waarvan er eentje altijd wel goed voor je is.

Nee danku, ik ben ook niet hardcore, en ecto, dus heel breekbaar :shake:
 
Ok kan iemand me ff de definitie geven van een ecto ??

Ben wel op de hoogte dat er drie type's mens zijn maar kan iemand ze nog eens ff geven aub ??

thx
 
Wat had jij verwacht? Zo'n donkere kelder waar geen daglicht komt ergens aan de westcoast met gangstah muziek en alleen Barbells en Dumbbells?
 
Je mist dus twee machines (en iets wat nooit kan : een gym vol uberhuge monsters) en gelijk begin je te ijlen? hmmm :rolleyes:
Idd wat bM zegt, je bent zelf gewoon niet "hardcore" genoeg, want hardcore staat eigenlijk voor zoveel mogelijk met losse gewichtjes stoeien imo.
 
Little Me zei:
Ok kan iemand me ff de definitie geven van een ecto ??

Ben wel op de hoogte dat er drie type's mens zijn maar kan iemand ze nog eens ff geven aub ??

thx
http://bodybuildingpro.com/bodytype.html

ECTOMORPH:

This type would seem to consist of every man who ever played in the NBA, minus Charles Barkley and Shaquille O’Neal. Ectomorphs are generally lean and mean but have a hard time packing on the muscle.

Thus, the best way to deal with such stingy genetics is to eat, eat, and eat some more. Adding an extra thousand or two calories is not only acceptable, it’s probably encouraged. Five substantial meals a day, favoring the carbohydrates heavily while consuming ample amounts of protein, is the best way to sprout growth into the muscle mass you’re looking for.

When it comes to the weights, do not be stingy. Intensity plus strength equals size, and you should be churning out intensely productive sets, designed to tear up the muscle tissue and spurt new growth.

ENDOMORPH:

Now, take every offensive and defensive lineman in the NFL (minus nobody) and you’ll have yourself a nice collection of endomorphs.

Endomorphs are generally what most people consider “stocky” creatures, many of them having short but thick, thick limbs and heavy bones. Many endomorphs desire a leaner, more defined look, and should try cutting the fats down to a minimum. Lean protein sources are generally recommended here, anything from fish and turkey to egg whites. Meanwhile, an endomorph’s intake should consist of about seven smaller-portioned meals throughout the day, a sly method of boosting metabolism and burning fats and calories.

Cardiovascular regimens – anything from swimming to biking – is essential for endomorphs looking to trim down. Thirty minutes per day, four days a week, will keep the jelly out of the belly. Meanwhile, weight training should contain sets of several repetitions at a moderate weight, with limited time spent between sets.

MESOMORPH:

Mesomorphs, in one sense, are the luckiest of the three. Mesomorphs have the tendency to be muscular and ripped, maintaining the best attributes of both the ectomorphs and the endomorphs.

Mesomorphs must basically follow the general guidelines of healthy eating and exercise to maintain the desirable physiques that they’re genetics have so kindly blessed them with. A mesomorph should consume a gram of protein a day for every pound of his or her bodyweight, while taking in around six frequent meals per day. Perhaps the most imposing obstacle for the mesomorph is overconfidence. Because a mesomorph can generally build muscle and shed away fat with considerable ease, he often becomes lazy and apathetic to eating binges and lulls in exercise, maintaining faith that his favorable genetics will bail him out of such consequences. Like anyone else, a mesomorph must blend a sturdy diet and solid exercise program into his everyday routine.
 
Homer17 zei:
Je mist dus twee machines(en iets wat nooit kan : een gym vol uberhuge monsters) en gelijk begin je te ijlen? hmmm :rolleyes:
Idd wat bM zegt, je bent zelf gewoon niet "hardcore" genoeg, want hardcore staat eigenlijk voor zoveel mogelijk met losse gewichtjes stoeien imo.


Ik had geen gym vol met hulken verwacht maar het VIEL ME OP dat er redelijk wat jonge knulletjes waren die 'maar wat deden'.. Capische?..
 
Little Me zei:
Ok kan iemand me ff de definitie geven van een ecto ??

Ben wel op de hoogte dat er drie type's mens zijn maar kan iemand ze nog eens ff geven aub ??

thx
Ff hiermee zoeken, dan weet je het zo: [Link niet meer beschikbaar]

Of anders google natuurlijk :)
 
hehe,die dingen die jij opsomd, zijn voor mij net wél redenen om op zo'n plek te gaan trainen...
 
Wie zegt dat je uberhaupt in een "hardcore" gym was? En wat de **** is de definitie van "hardcore"?! Juist, er is geen definitie voor. Zoals jij het beschrijft kan het even goed een oude gore sléchte gym zijn. Het is niet omdat een gym op een donkere kelder lijkt met aloude gewichten dat het om een goeie "hardcore" (om het populaire woord toch nog maar eens te gebruiken) gaat he...
 
Wat is de definitie van een hardcore-gym volgens jou dan?
 
Santoz zei:
Wie zegt dat je uberhaupt in een "hardcore" gym was? En wat de **** is de definitie van "hardcore"?! Juist, er is geen definitie voor. Zoals jij het beschrijft kan het even goed een oude gore sléchte gym zijn. Het is niet omdat een gym op een donkere kelder lijkt met aloude gewichten dat het om een goeie "hardcore" (om het populaire woord toch nog maar eens te gebruiken) gaat he...
Ja is waar iedereen denkt dat een hardcore gym een zaal is met hopen stof en helemaal geen aparaten en waar de dumbbells zo goed als uit elkaar vallen, dan is het gewoon een klote gym en helemaal geen hardcore gym
 
Losse gewichten zijn beter omdat je dan ook een shitload aan andere (stabilisatorspieren ofzo :P ) meetraint. Als je op een machine gaat raggen dan ontwikkel je buiten de hoofdspieren de kleinere bubs niet.
Hierdoor raak je sneller geblesseerd omdat er een ongelijke spierontwikkeling is en je wordt enkel goed en sterk in het uitvoeren van de beweging van het apparaat.

In dat stukje hierboven lul ik ook maar de gerespecteerde lui hier na, maar ik kan me er wel in vinden. Als je groot wilt worden, kan dat wel op machines, maar ik word liever STERK (groot ook wel, maar dat is niet prioriteit 1) :D

Kortom, zo lang blessures je niet tegenhouden, ga gewoon deadliften, vrij squatten, OH pressen en los bankdrukken.
 
Laatst bewerkt:
huckfinn zei:
Losse gewichten zijn beter omdat je dan ook een shitload aan andere (stabilisatorspieren ofzo :P ) meetraint. Als je op een machine gaat raggen dan ontwikkel je buiten de hoofdspieren de kleinere bubs niet.
Hierdoor raak je sneller geblesseerd omdat er een ongelijke spierontwikkeling is en je wordt enkel goed en sterk in het uitvoeren van de beweging van het apparaat.

In dat stukje hierboven lul ik ook maar de gerespecteerde lui hier na, maar ik kan me er wel in vinden. Als je groot wilt worden, kan dat wel op machines, maar ik wordt liever STERK (groot ook wel, maar dat is niet prioriteit 1) :D

Je lult het wel goed na. Machines hebben geen transfer naar het dagelijkse leven.
 
huckfinn zei:
IK train de laatste tijd eigelijk alleen maar in het powerrack. Af en toe gebruik ik cables, maar aan machines heb ik echt geen behoefte meer. Voor je achterkant schouders zijn wel een paar andere coole oefeningen die zeker niet onderdoen voor die machine. Nu probeer ik machines ook nog eens te weren omdat ik volgend jaar hopelijk genoeg poet heb voor een eigen powerrack + barbell :P

Maar een hardcore gym in NEDERLAND. Dat had je kunnen weten joh :D


hehe k heb toch de indruk dat ik nu een behoorlijke hardcore gym te pakken heb: geen kledingvoorschriften (al ben ik nu wel overgestapt op trainen in een groot tshirt) maar als ik in mn blote bast wil trainen: no probs, geen handdoekjes, schreeuw je maar leip, 25 euro p/maand onbeperkt en ong 5 cardio apparaten. :D Enige nadeel is dat ik de rooklucht die af en toe naar binnen kwam drijven vanuit de 'receptie' niet echt kon waarderen tussen mn setjes door: deurtje dicht en ook dit probleem was opgelost.

BodyForm RULES

En ik heb ook alle machines gekickt uit mn workout: freeweight ONLY.

maar idd: een dergelijke gym wil niet zeggen dat er niet veel beachboys lopen (no joke: nog nooit iemand zien squatten daaro (besides me offcourse: 5 x 110 vandaag :D) Er wordt veel geluld en te weinig gezweet... But see if I care..
 
Back
Naar boven