AndroidHealthClinic

Nieuwe leden in gym en gelijk creatine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dude waar maak je je druk om?

Wordt jij erdoor benadeeld? Laat ze lekker creatine gebruiken. Ze herstellen sneller en zullen meer energie hebben tijdens de training. Dus daar moet je mee wachten tot je plateau is bereikt? Wat een onzin.

Die ergenis is alleen maar herkenning dude.

Misschien kan jij beter ook creatine gaan gebruiken. :o
Waar slaat dit op?
Het valt mij gewoon op en ik stoor mij aan die mentaliteit van die jongens.
Ze moeten eerst maar eens hard gaan trainen en een goed voedingsschema maken voordat ze naar de potten grijpen.

herkenbaar is het zeker niet, jochie!
 
Pure kracht

hier staat ook wat bij over creatinegebruik.
kijk bij suppletie rechts onder voeding.
 
Men,s Health december 2006 .

""de waarheid over creatine"".

Mm. Mens Health lijkt mij niet de meest betrouwbare bron. Echter hebben zij er ook weer geen baat bij om creatine af te zeiken. Integendeel. Zou graag de onderzoeken willen zien.
 
ik zeg maar zo...boeie!

wat een ander doet moet ie zelf weten...kan me daar niet aan ergeren, zolang ze maar niet de bench bezet houden met 25kg erop ofzo als ik er op wil :rolleyes:
 
Gebruik van creatine op lange termijn is nog niet als schadelijk aangetoont, ook stopt je produktie er niet mee na 5 weken. Dit is getest van een periode t/m 5 jaar. Dat er nog niets gevonden is hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er ook niets te vinden is, maar erg schokkend zal het in ieder geval niet zijn volgens mij.


bronnen:

1. Earnest, C., Almada, A., & Mitchell, T. (1996). High-performance capillary electrophoresis-pure creatine monohydrate reduces blood lipids in men and women. Clinical Science, 91, 113-118
2. Greenwood, M., Kreider, R.B., Melton, C., Rasmussen, C., Lancaster, S., Cantler, E., Milnor, P., & Almada, A. (2003). Creatine supplementation during college football training does not increase the incidence of cramping or injury. Molecular and Cellular Biochemistry, 244, 83-88
3. Schilling, B.K., Stone, M.H., Utter, A., Kearney, J.T., Johnson, M., Coglianese, R., Smith, L., O'Bryant, H.S., Fry, A.C., Starks, M., Keith, R., & Stone, M.E. (2001). Creatine supplementation and health variables: a retrospective study. Medicine and Science in Sports and Exercise, 33, 183-188
4. Pritchard, N.R., & Kalra, P.A. (1998). Renal dysfunction accompanying oral creatine supplements. Lancet, 351, 1252-1253
5. Poortmans, J.R., & Francaux, M. (2000). Adverse effects of creatine supplementation: fact or fiction? Sports Medicine, 30, 155-170
6. Kreider, R.B., Melton, C., Rasmussen, C.J., Greenwood, M., Lancaster, S., Cantler, E.C., Milnor, P., & Almada, A.L. (2003). Long-term creatine supplementation does not significantly affect clinical markers of health in athletes. Molecular and Cellular Biochemistry, 244, 95-104
7. Mayhew, D.L., Mayhew, J.L., & Ware, J.S. (2002). Effects of long-term creatine supplementation on liver and kidney functions in American college football players. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 12, 453-460
8. Vannas-Sulonen, K., Sipila, I., Vannas, A., Simell, O., & Rapola, J. (1985). Gyrate atrophy of the chloroid and retina: a five year follow-up of creatine supplementation. Opthalmology, 91, 1719-1727
9. Volek, J.S., Duncan, N.D., Mazzetti, S.A., Staron, R.S., Putukian, M., Gomez, A.L, Pearson, D.R, Fink, W.J., & Kraemer WJ. (1999). Performance and muscle fiber adaptations to creatine supplementation and heavy resistance training. Medicine and Science in Sports and Exercise, 31, 1147-1156
10. Arciero, P.J., Hannibal, N.S. 3rd, Nindl, B.C., Gentile, C.L., Hamed, J., & Vukovich, M.D. (2001). Comparison of creatine ingestion and resistance training on energy expenditure and limb blood flow. Metabolism, 50, 1429-1434
11. Groeneveld, G.J., Beijer, C., Veldink, J.H., Kalmijn, S., Wokke, J.H.J., & van den Berg, L.H. (2004). Few adverse effects of long-term creatine supplementation in a placebo-controlled trial. International Journal of Sports Medicine, 25
 
Waar slaat dit op?
Het valt mij gewoon op en ik stoor mij aan die mentaliteit van die jongens.
Ze moeten eerst maar eens hard gaan trainen en een goed voedingsschema maken voordat ze naar de potten grijpen.

herkenbaar is het zeker niet, jochie!

Jochie, zei de man van 1.79cm 74kg 15%vet.

Waarom MOET dat? Niet iedereen wilt per se zo'n extreme levensT aannemen. En doelen verschillen Met creatine boek je gewoon meer resultaten, dus waarom zou je het laten?
 
Mm. Mens Health lijkt mij niet de meest betrouwbare bron. Echter hebben zij er ook weer geen baat bij om creatine af te zeiken. Integendeel. Zou graag de onderzoeken willen zien.

bel ze op..........
als jij het beter weet zullen ze graag jou wat pagina,s toestaan met je eigen onderzoek.
 
denk et niet, want 'creatine' is tamelijk bekend , ook bij niet-sporters..ik word er regelmatig over aangesproken, leken denken wel dat het een supermiddel is!

ik hoor alleen maar negatieve dingen bij mij op school over ccreatine...lui die helemaal niet weten waar ze het over hebben:

creatine, das toch een soort anabool, die je slikt ipv spuit?

:roflol:
 
Waarom MOET dat? Niet iedereen wilt per se zo'n extreme levensT aannemen.

Dan moeten ze ook maar niet gaan bodybuilden.
Dat soort mensen zijn gewoon zwak imho. Maar zoals anderen al hebben gezegd: ik kan me er niet aan ergeren, zolang ze maar niet staan te deadliften in het squatrack met 40kg...
 
Jochie, zei de man van 1.79cm 74kg 15%vet.

Waarom MOET dat? Niet iedereen wilt per se zo'n extreme levensT aannemen. En doelen verschillen Met creatine boek je gewoon meer resultaten, dus waarom zou je het laten?
Het woordje jochie viel dus wel op :D
Het was meer als reactie op jou "dude" :o
 
Dan moeten ze ook maar niet gaan bodybuilden.
Dat soort mensen zijn gewoon zwak imho. Maar zoals anderen al hebben gezegd: ik kan me er niet aan ergeren, zolang ze maar niet staan te deadliften in het squatrack met 40kg...

Wie zegt dat ze willen BODYBUILDEN? Misschien willen ze wel gewoon lekker algehele fitheid verbeteren.
 
bel ze op..........
als jij het beter weet zullen ze graag jou wat pagina,s toestaan met je eigen onderzoek.

Is geen kritiek.

In die bronnenlijst die nest gepost is door Jopske staan wel interessante dingen.
 
Men,s Health december 2006 .

""de waarheid over creatine"".

of het de waarheid is vraag ik me af, aangezien er ook onderzoeken zijn die aantoonden dat dit helemaal niet waar is, onderzocht op mensen die een jaar nonstop creatine namen. bron blijf ik je schuldig vooralsnog.
 
Wie zegt dat ze willen BODYBUILDEN? Misschien willen ze wel gewoon lekker algehele fitheid verbeteren.

Daar hebben ze ook echt creatine voor nodig :rolleyes:
 
of het de waarheid is vraag ik me af, aangezien er ook onderzoeken zijn die aantoonden dat dit helemaal niet waar is, onderzocht op mensen die een jaar nonstop creatine namen. bron blijf ik je schuldig vooralsnog.

ik geef mijn bron ook....
nu moet ik je op je mooie bruine ogen geloven..???
 
Waar slaat dit op?
Het valt mij gewoon op en ik stoor mij aan die mentaliteit van die jongens.
Ze moeten eerst maar eens hard gaan trainen en een goed voedingsschema maken voordat ze naar de potten grijpen.

herkenbaar is het zeker niet, jochie!

Als we het dan toch over een bepaalde mentaliteit hebben:D...

EctoMeso zei:
Ik wil mijn benen wel trainen maar ik wil niet dat ze dik worden zodat ik nog moeilijk spijkerbroeken aan kan.
Kan ik dan het beste lager gewicht doen en wat meer herhalingen? 15 herhalingen ofzo?
 
Back
Naar boven