XXL Nutrition

nieuwe pc aanshaffen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Met een Mac stel je jezelf buiten de wereld dus ís dat alleen al praktisch bagger.
 
Voor Photoshoppen of DTP is een Mac prima. Voor huis tuin en keukengebruik kan je beter een Windows machine kopen.
 
Red devil zei:
Code:
2602  	Target CY-4AK Middle Tower Zwart (50205)
Target CY-4AK Middle Tower 350W Zwart 	€ 52,75 		€ 52,75
4050 	Divers NEC ND 3540 16speed DVD-R/-RW/+R
NEC ND3540 Dual Layer DVD schrijver DVD-R/-RW/+R/+RW 	€ 46,50 		€ 46,50
3936 	BenQ FP767 12 ms 17 inch TFT scherm Zwart - Zilver
BenQ FP767 12ms 17 inch TFT scherm Zwart - Zilver 	€ 259,99 		€ 259,99
4488 	Asus A8N-SLI DELUXE socket 939
ASUS A8N-SLI DELUXE socket 939 	€ 163,99 		€ 163,99
4190 	Maxtor SATA 300Gb 16 mb cache Diamond Max 10, Fluid Bearring(hdd) SATA Hdd
Maxtor 300GB SATA Fluid Bearring! Diamond Max 10 	€ 158,72 		€ 158,72
4459 	Asus EN6600GT 128 mb PCIeX
ASUS EN6600GT 128Mb PCIX 	€ 193,77 		€ 193,77
2625 	Dane-Elec 512 MB DIMM PC3200 (D1D400-06464)
512 MB DIMM PC3200 	€ 53,67 		€ 107,34
4438 	Zalman CNPS7700b-AlCu s478 /462/775/939/940 koeler
Zalman CNPS7700b-AlCu s478 /462/775/939/940 koeler 	€ 32,50 		€ 32,50
4513 	AMD Socket 939 AMD64 3000+ tray
Socket 939 AMD64 3000+ Tray 	€ 126,50 		€ 126,50
2373 	Creative Inspire P5800(speakerset)
Creative Inspire 5.1 P5800 	€ 70,34 		€ 70,34
4651 	Eynstein Assemblage Aktie PC
Assemblage Aktie PC 	€ 12,50 		€ 12,50
Totaal te betalen (incl. BTW) 	€ 1.224,90
Totale in rekening gebrachte BTW (19%): € 195,57

1224 euri bij www.eynstein.nl
Daar koop ik altijd alles. Voor 1200 euro heb je echt wel een dikke pc

EricR zei:
Eynstein is al getipt en zeker een aanrader. Niet de goedkoopste, maar wel een bedrijf dat nette pc's aflevert. Die config van Red Devil is zeker de moeite waard, ook al kan je misschien nog kiezen voor een andere videokaart. Een Gforce6800 GT is wel wat duurder maar ook weer een stuk sneller, net zoals een ATI X800 iets sneller is.
Ja en een andere kast of voeding nemen. Als er 1 voedingsfabrikant BRAK is, is het Target wel. 90% van de pc's waar de voeding van kapot is zijn target voedingen. Het oud ijzerbak ligt vol met die k*tdingen. Ik zou eerder Huntkey nemen, weet je zeker dat je stroomtoevoer (zeer belangrijk voor je stabiliteit van je systeem) goed is.


Dane Elec geheugen is goed, maar niet altijd 100% goede support op alle moederborden. Sommige Asus moederborden ondersteunen zelfs geen Dane Elec. Ik zou eerder voor een merk als Kingston gaan. Levenslange garantie en gaan echt bijna nooit stuk. Mits je er niets raars mee doet.


Ik werk zelf nu als vakantie/parttime werk in een computerwinkel. En heb daarvoor ook nog bij andere bedrijven/winkels gewerkt waar hardware werd verhandeld en spreek uit mijn eigen ervaring... (mening)
 
Die Targetkasten en voedingen zijn inderdaad brak, heb nog zo'n kast staan met doorgebrande voeding. Heb zelf nu een Antec Sonata, daar zit een truepower 380 watt voeding bij. ca. 100 euro kost zo'n kast.
 
MonsterStrength zei:
Mijn grootste zorg was prijs, en het is men eerste eigen pc, dus scherm enzo moest ik ook nog aankopen, dus standaard 17" is momenteel wel genoeg voor mij. De rest is idd niet het nieuwste van het nieuwste, maar toch goed genoeg om deftige games op te spelen imo (ik hoef heus doom 3 niet in optimale resolutie te spelen ofzo ;)). €750 voor dat systeem vind ik wel mooie prijs in vergelijking met elders.
En het is idd die shop, alleen dan de vestiging in lokeren en neit in mechelen ;)

Als je doom 3 gaat spelen, zou ik een 9800pro nemen ipv 9600. Scheelt enorm in prestaties en die 9800pro zijn niet duur omdat de nieuwste nvidia 7800 erbij gekomen is waardoor alle andere kaarten weer goedkoper werden.



Frenkpie zei:
Ja en een andere kast of voeding nemen. Als er 1 voedingsfabrikant BRAK is, is het Target wel. 90% van de pc's waar de voeding van kapot is zijn target voedingen. Het oud ijzerbak ligt vol met die k*tdingen. Ik zou eerder Huntkey nemen, weet je zeker dat je stroomtoevoer (zeer belangrijk voor je stabiliteit van je systeem) goed is.


Ja die target heb ik wat te snel aangeklikt. Zou idd een betere kast+voeding nemen. Heb zelf 2 antec kasten en beide zijn perfect (alhoewel, bij mijn laatste is de voeding eens finaal doorgefikt--> garantie , heb toen van Eynstein een fluisterstille gekregen!)


Dane Elec geheugen is goed, maar niet altijd 100% goede support op alle moederborden. Sommige Asus moederborden ondersteunen zelfs geen Dane Elec. Ik zou eerder voor een merk als Kingston gaan. Levenslange garantie en gaan echt bijna nooit stuk. Mits je er niets raars mee doet.

Kingston is idd beter, maar ook duurder. Eynstein verkoopt het al jaren, anders mailt TS even of de combi van geheugen + mobo een goede keuze is.
Zal in 99 van de 100 gevallen wel het geval zijn.
 
Red devil zei:
Als je doom 3 gaat spelen, zou ik een 9800pro nemen ipv 9600. Scheelt enorm in prestaties en die 9800pro zijn niet duur omdat de nieuwste nvidia 7800 erbij gekomen is waardoor alle andere kaarten weer goedkoper werden.
Thx voor de tip :thumb:
 
EricR zei:
Die Targetkasten en voedingen zijn inderdaad brak, heb nog zo'n kast staan met doorgebrande voeding. Heb zelf nu een Antec Sonata, daar zit een truepower 380 watt voeding bij. ca. 100 euro kost zo'n kast.


Antec zijn degelijke kasten; mooi design, makkelijk open te maken en most important of all: nog nooit een kapotte voeding van zien terugkomen.

Red devil zei:
Kingston is idd beter, maar ook duurder. Eynstein verkoopt het al jaren, anders mailt TS even of de combi van geheugen + mobo een goede keuze is.
Zal in 99 van de 100 gevallen wel het geval zijn.


Dan nog voor kingston gaan. Ik zou het risico niet willen lopen dat dadelijk een hardware component niet goed werkt. Zeker niet als ik het via internet koop.

Heb je dadelijk geheugen waarbij je PC pas na 60-120 min fully stressed crashed. Nou dan zit je met de gebakken peren als je niet precies weet wat de oorzaak kan zijn... wát stuur je dan op terug naar einstein? Juist, gewoon meteen alles A-klasse kopen.. en wat meer betalen. Dan dat je kans loopt dat je pc na een half jaar alweer de geest geeft (als het niet eerder is).
 
Laatst bewerkt:
Qua videokaart is trouwens een kaart met een 6800LE chipset een aanrader, dat is een uitgeklede 6800 maar vaak heb je mazzel en kan je nog wat pipelines extra opengooien. Dan heb je voor 130 euro een kaartje die overal zijn mannetje staat, in volle 4xAA of 8xAA. AA=anti aliasing.

Nieuwere LE zouden minder snel open te gooien met pipelines, maar als het niet lukt is er geen man over boord. Voor 130 euro is het nog steeds een veel snellere kaart dan een Radeon9800 of een Nvidia5900 serie. De 6800 serie is de 1 na laatste generatie Nvidia chipset, zit vlak achter de 7800 serie.

(voor de nerds, yep ik weet dat het NV40 qua chipset voor de 6800 (AGP) is maar dan weet niemand meer welke kaart hij moet kopen)
 
Dat je je met een Mac buiten de wereld zou stellen is onzin. Voor huis-, tuin- en keukengebruik is een Mac in mijn ervaring stukken beter dan een Windows.

In mijn opinie zit Mac toch beter in elkaar dan Windows met al die services die standaard bij Windows draaien en wagenwijd open staan in de meeste gevallen. Daarnaast komt de instabiliteit van Windows niet door de virussen, maar in veel gevallen ook door het systeem zelf.

Support op software is niet minder dan op een PCtje, zoals gezegd. De belangrijke zaken kan je net zo goed, zo niet beter ook op een Mac.

Maarja, we zullen het wel nooit eens worden! :D Dus wie niet weet, koopt lekker een PC!
 
Keihard feit is en blijft dat voor de Mac niet zoveel software is als voor Windows. Ik heb laat ik zeggen 60 apllicaties draaien waarvan bekend is dat 80% niet voor de Mac beschikbaar is. Dát weet iedereen en daar mag je wat mij betreft echt over ophouden want je maakt jezelf een beetje belachelijk.

Het meest bekende van de Mac is nu eenmaal dat het niet alle soft kan draaien aangezien die soft niet voor de mac wordt gemaakt. Als echt alle software er ook voor de Mac is hadden veel meer mensen een Mac gekovht. Zoals Eric al zei: ben je een ontwerrper, DTP'er etc dan is de Mac ideaal. Voor huis tuin en keukengebruik roeleert Windows; gisteren, vandaag en morgen nog, met al z'n fouten.
 
AMD Athlon64 3200+ Socket 939
64 bit processor
DDR PC400 / PC3200 1GB (2 x 512mb)

nVidia GeForce 6600GT PCI-X 128MB DDR 256Bit
128 MB DDR videogeheugen

200 GB harde schijf 8 MB
Floppy Drive
DVD(re)writer Dual Layer DVD+/-R(W)

On board LAN
6 kanaals geluid
USB 2.0 poorten x 6
parallel aansluiting + seriele poort + PS2 poorten
350W Power Supply

Ok experts, commentaar plz? Heb gewoon standaardsysteem genomen van wallabie.be, wat kan beter? :)
 
Frenkpie zei:
Antec zijn degelijke kasten; mooi design, makkelijk open te maken en most important of all: nog nooit een kapotte voeding van zien terugkomen.

Helaas is mijn antec voeding wel kapot gegaan, gelukkig wel garantie.

Dan nog voor kingston gaan. Ik zou het risico niet willen lopen dat dadelijk een hardware component niet goed werkt. Zeker niet als ik het via internet koop.

Heb je dadelijk geheugen waarbij je PC pas na 60-120 min fully stressed crashed. Nou dan zit je met de gebakken peren als je niet precies weet wat de oorzaak kan zijn... wát stuur je dan op terug naar einstein? Juist, gewoon meteen alles A-klasse kopen.. en wat meer betalen. Dan dat je kans loopt dat je pc na een half jaar alweer de geest geeft (als het niet eerder is).

Goedkoop is idd vaak duurkoop , maar met Dane Elect geheugen valt het wel mee. Daarbij doet Eynstein een 24 uurs stress test dus je kunt er echt vanuit gaan dat je een stabiele PC krijgt.

Om aan te geven dat Eynstein echt wel weet wat ze doen, hier de PCs die ik daar gekocht heb.

Mijn eerste PC was een Duron 600 die door Eynstein op 900 Mhz werd gegarandeerd. Prima bakkie.
Vervolgens heb ik daar later een Pentium 4 1.6 Northwood gekocht die door al op 2.7 Ghz was gezet (!!!). Die PC draait hier nog steeds.

Tegenwoordig hebben ze niet meer van deze leuke acties maar dat is alleen omdat er niet meer zulke goede overklok CPUs op de markt zijn als de duron 600 of p4 1.6


EricR zei:
Qua videokaart is trouwens een kaart met een 6800LE chipset een aanrader, dat is een uitgeklede 6800 maar vaak heb je mazzel en kan je nog wat pipelines extra opengooien. Dan heb je voor 130 euro een kaartje die overal zijn mannetje staat, in volle 4xAA of 8xAA. AA=anti aliasing.

Nieuwere LE zouden minder snel open te gooien met pipelines, maar als het niet lukt is er geen man over boord. Voor 130 euro is het nog steeds een veel snellere kaart dan een Radeon9800 of een Nvidia5900 serie. De 6800 serie is de 1 na laatste generatie Nvidia chipset, zit vlak achter de 7800 serie.

Ik zou geen risico lopen en de PCI express versie van een 6800GT aanschaffen. Ws over te klokken naar ultra versie en als je dan volgend jaar een dikke Athlon X2 5000+ koopt, ram je er nog snel voor een paar tientjes een 6800GT naast zodat je een SLI setup hebt.


Samu zei:
AMD Athlon64 3200+ Socket 939
64 bit processor
DDR PC400 / PC3200 1GB (2 x 512mb)
nVidia GeForce 6600GT PCI-X 128MB DDR 256Bit
128 MB DDR videogeheugen
200 GB harde schijf 8 MB
Floppy Drive
DVD(re)writer Dual Layer DVD+/-R(W)
On board LAN
6 kanaals geluid
USB 2.0 poorten x 6
parallel aansluiting + seriele poort + PS2 poorten
350W Power Supply

Niks mis mee, zorg voor een goed mobo met SLI mogelijkheid zodat je later een 2e 6600GT erbij kunt plaatsen. Als het niet al te duur is kun je kiezen voor een 6800GT PCI-X versie.


En wat betreft MAC vs PC discussie, zoals gezegd, het gros van alle software (en zeker bijna alle games!) komt alleen uit voor de PC. Daarbij is hardware voor Mac gewoon duurder.
Daarnaast gaat Mac nu over op Intel CPUs , dus met beetje mazzel kunnen we over 2 jaar Mac OSX op je PC draien :D
Qua veiligheid is het met de Windows XP SP2 al veel beter gesteld, natuurlijk niet perfect, maar zo open als met SP1 en daarvoor is het allang niet meer.
 
Laatst bewerkt:
SLI is overrated. Tegen de tijd dat je toe bent aan je tweede kaart is er al weer een budget versie uit van nieuwere chipsets die meestal sneller zijn dan het topmodel van de vorige generatie.
 
Red devil zei:
Niks mis mee, zorg voor een goed mobo met SLI mogelijkheid zodat je later een 2e 6600GT erbij kunt plaatsen. Als het niet al te duur is kun je kiezen voor een 6800GT PCI-X versie.
kthxkarma! :thumbup: Systeem zoals ik het toon kost maar 900 euro, I like it. :D
 
EricR zei:
SLI is overrated. Tegen de tijd dat je toe bent aan je tweede kaart is er al weer een budget versie uit van nieuwere chipsets die meestal sneller zijn dan het topmodel van de vorige generatie.

Dat kan, maar dan worden de 6800gt kaartjes natuurlijk voor niks (hetzij 2dehands) aangeboden. Dan heb je voor een paar tientjes wel even een dikke SLI setup.
Dan hoeven op dit moment nog niet alle spellen dat te ondersteunen, tegen die tijd heb je zeker wel wat aan. Ben niet met je eens dat het overrated is, het is geen 100% efficient systeem dat SLI maar het werkt wel degelijk, en voor sommige extreme gevallen (die tegenwoordig dan minder vaak voorkomen, maar over een jaartje vast veel vaker) is het echt wel nuttig.
 
@Red devil:
GeForce FX 6800 PCI-X 256mb is er ook te koop, maar staat geen GT achter?
 
thanks voor de info mensen, heb er veel aan.


Ga me eens rustig orienteren en dan koop ik wat leuks.


:)
 
Samu zei:
@Red devil:
GeForce FX 6800 PCI-X 256mb is er ook te koop, maar staat geen GT achter?

Is niet hetzelfde, er moet echt GT bij staan.
 
Red devil zei:
Is niet hetzelfde, er moet echt GT bij staan.
Ok dan hou ik het bij die 6600GT. :) + Win XP kost me dit dus €998. Scherm enzo heb ik al. :D
 
DBC01 zei:
Keihard feit is en blijft dat voor de Mac niet zoveel software is als voor Windows. Ik heb laat ik zeggen 60 apllicaties draaien waarvan bekend is dat 80% niet voor de Mac beschikbaar is. Dát weet iedereen en daar mag je wat mij betreft echt over ophouden want je maakt jezelf een beetje belachelijk.

Het meest bekende van de Mac is nu eenmaal dat het niet alle soft kan draaien aangezien die soft niet voor de mac wordt gemaakt. Als echt alle software er ook voor de Mac is hadden veel meer mensen een Mac gekovht. Zoals Eric al zei: ben je een ontwerrper, DTP'er etc dan is de Mac ideaal. Voor huis tuin en keukengebruik roeleert Windows; gisteren, vandaag en morgen nog, met al z'n fouten.

Er is meer software voor Windows, maar voor vrijwel alle noodzakelijke zaken (dus geen spelletjes ofzo) is er wel een alternatief voor Mac beschikbaar of is dit wel fatsoenlijk te emuleren.

Veel mensen weten niet beter en omdat de buurman en de baas een Windows heeft kopen ze er zelf ook maar een.
 
Back
Naar boven