MuscleMeat

Nieuwe schema tijdens cutten?

Bezoekers in dit topic

SemiCR

Cool Novice
Lid geworden
5 mrt 2013
Berichten
63
Waardering
11
Lengte
1m82
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Beste forum leden,

Ik zit al een tijdje te cutten. Het gaat verder wel prima, maar na veel lezen ben ik toch tot conclusie gekomen dat mijn schema niet efficient is. Ik heb op het moment een split schema met veel isolaties en paar compoud oefeningen. Ik wil beginnen aan een nieuwe ub/lb schema, waar ik ook back/front squats ga beoefenen en ook wil ik gaan deadliften/romanian deadlift. Ik train nu 4 maanden, en heb zeker progressie geboekt. (Van 82KG 18 procent vp naar 90KG en 15,8vp) medemogelijk gemaakt door mijn ervaring in tienerjaren.

Naja lekker lang verhaal weer, maar mijn vraag is dus. Kan ik een nieuwe schema beoefenen terwijl ik in mijn cut zit?(300kcal onder onderhoud)Uiteraard ga ik licht beginnen met de compound oefeningen en voornamemelijk focussen op mijn houding.
 
Iemand?
 
Waarom krap 9,5 uur na plaatsing je topic al omhoog schoppen ? T is weekend , mensen stappen of slapen ..

Maar om antwoord op je vraag te geven ..

JA dat kan
 
Waarom krap 9,5 uur na plaatsing je topic al omhoog schoppen ? T is weekend , mensen stappen of slapen ..

Maar om antwoord op je vraag te geven ..

JA dat kan
Haha sorry man, ik wil om 2 uur nog naar de gym om deze compound oefeningen onder de knie te krijgen. Maar bedankt voor je antwoord. Alleen progressieve overload wordt dan niets, of kan je wel sterker worden in een cut?
 
Een schema zonder squats en deadlifts is sowieso een slecht idee, ongeacht of je cut of bulkt. Dus: ja, vooral doen.
 
Ja daar ben ik achter gekomen. Ik baal dat ik in het begin een mietje was en de belangrijkste compound oefeningen niet heb durven uittevoeren. Ik ga ze zeker in mijn schema toevoegen. Wel eerst alleen met stang en de oefening maar eerst leren correct uittevoeren. Zou je trouwens adviseren om eerst 6-8 weken te bulken zodat ik ook sterker word in deze basisoefeningen? Of gewoon VP verlagen naar 12procent (wat mijn doel is) en dan pas bulken? Sorry dat ik veel vraag, maar ik zit echt niet op blessures te wachten.
 
Je overschat je progressie. 2 kg per maand gainen en dan dalen in vetpercentage is een illusie. Ga er maar vanuit dat de helft daarvan vet is.
 
Je overschat je progressie. 2 kg per maand gainen en dan dalen in vetpercentage is een illusie. Ga er maar vanuit dat de helft daarvan vet is.
Sterker nog, in de eerste 6 weken gainde hij 5 kg, terwijl zijn vet% daalde...:eek:
Hulp/mening(en) nodig
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Zo iets als spiergeheugen boys, ben zeker geen newbie. Alleen vroeger was het meer domweg ijzers smijten, slechte voeding.. en zelfs toen bouwde ik spieren op. Nu ik serieuzer ben + spiergeheugen is het int begin super snel gegaan. Nu zie ik trouwens erg langzaam resultaat. Dus helaas geen newbie gains meer
 
Back
Naar boven