AndroidHealthClinic

Nieuwe schema's - hopen op meer voorruitgang (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

peterpower

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2010
Berichten
37
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
108kg
Ga nu het 5e jaar fanatiek krachtsport in. Altijd constant wezen trainen, en in relatief korte tijd veel massa gecreeerd. Maar heb gemerkt dat het de laatste maanden heel erg moeizaam gaat! Dus werd het tijd voor een wat andere methode van trainen.
Uiteraard altijd geswitched van groepen maar de meeste groepen altijd 2 keer per week gepakt. Ma/do - di/vr en wo/za.
Heb nu dus het schema van Big T, maar dan heel iets bewerkt met de hoop daar meer massa te pakken. Als setjes hou ik 12-10-10-8 aan, iedere oefening pak ik dan tot de laatste rep nog maar net gaat of juist net niet. Ik heb wel gemerkt dat ik de laatste tijd meer vet heb gekregen, misschien omdat ik vaak na de training pas rond 21.00 uur ben gaan eten. En dan ook nog vaak koolhydraten. Wil graag het 'volle' houden maar het vet mag er wel wat af.
Door omstandigheden kon ik mijn voedingsschema niet optimaal benutten, maar ga dit nu weer vol doen.

Mijn doelstelling is nu dus om weer op en top massa te pakken en ik wil ook graag wat vet gaan verbranden. Het is een lastige opgave maar wil mijn best doen om dat toch te proberen! Dus dat gaat inhouden veel eten, maar veel mager!

Onderstaande schema's wil ik gaan volgen, graag jullie reacties.

1.84 - 108 KG

Mijn voedingsschema (ik heb elders een voedingsschema geplaatst maar ben hier niet tevreden over, heb hem nu weer wat aangepast) --->[/FONT]
08;00 opstaan

08;30 [/FONT]
2 volkoren boterhammen kipfilet
3 gekookte hele eieren

11;00 [/FONT]
2 volkoren boterhammen kipfilet
1 banaan
1 multivitam. tab

13;30 [/FONT]
2 volkoren boterhammen kipfilet
500 gr magere kwark met voor de smaak 1 theelepel siroop light (zit vrijwel niks in)
twee eetlepels muesli

16;00[/FONT]
pre workout shake (energy booster (1.M.R of Stackers Rush (met 1,3)) ik cycle erin)
daarna 30 gr whey + halfvolle melk

16;30 4 bcaa tabs (B&F)
1 multivitam. tab (Adam)
1e Maaltijd bestaande uit +/- 80/100 gram koolhydraatrijk voedsel, droge bami/mihoen/spaghetti met een lichte dressing voor de smaak

17;00 start training
tijdens training muscle protect van B&F

19;00 einde training
2 bcaa tabs (B&F)[/FONT]
40 gr dextrose / 500 ml water

19;15 30 gr whey + halfvolle melk
2e Maaltijd bestaande uit koolhydraatrijk voedsel zoals bami, mihoen, spaghetti of rijst met vrijwel elke dag gebakken kipfilet
Daarna eetlepel lijnzaadolie.

22;00 500 gr magere kwark met voor de smaak 1 theelepel siroop light (zit vrijwel niks in)
Soms handje vol noten (cashew / ongezout)
Af en toe bij hongerig gevoel bakje met sla en light dressing voor de kwark.

23;15 / 23;30 slapen[/FONT]
Alcohol drink ik vrijwel nooit, heel af en toe drink ik een of twee glazen in een weekend.
Verder drink ik veel pepsi max/cola zero, water en af en toe koffie met zoetjes op mijn werk.[/FONT]

--------------------------------------------------------[/FONT]

Trainingsschema (grotendeels van Big T)[/FONT]
Alle setjes bestaan uit 12-10-10-8[/FONT]
Ma / RUG[/FONT]
Dumbbell row
Barbell row
Seated high row (met triangel)
Straight arm pulldown
Machine pulldown (breed pakken)
Deadlift (evt nog setje van 4 erachteraan)

Di / BORST
Bankdruk
incline dumbbell press
Vertical bench machine
incline dumbbell Fly


Wo / BENEN
Squat
Stiff legged deadlift
Barbell lunge
Leg curl (machine)
Leg extension (machine)
Standing calf barbell extension

Do / SCHOUDER,TRAPS,BUIK
Militairy press
Arnold shoulder press (dumbbells)
Barbell upright row
Barbell rear delt row
Dumbbell lateral raise
Dumbbell shrugs
Dumbbell side bend

Vr / BICEP,TRICEP
Dumbbell curl
Barbell curl
Concentration curl
Dumbbell preacher curl
Bench dips (tussen 2 bankjes)
Lying tricep extension
Push down (cable)
Kickback


Tips? Heel graag!!!
Vooral de voeding zal wel beter kunnen schat ik. Tenslotte twijfel ik of ik nog omega 3-6-9 capsules ga aanschaffen, voor de gezonde vetten. [/FONT]
 
Maandag beginnen met deadlift en ik zou wat meer boterhammen toevoegen bij de eerste 3 maaltijden.
 
Maar word de vet massa dan niet weer hoger ivm de hoeveelheid koolhydraten?
Maandag kan ik de deadlift als eerste inplannen, maar meende altijd dat dat de afsluiter moest zijn omdat je daarna gewoonweg veel minder energie hebt voor de rest van de oefeningen.
 
Maar word de vet massa dan niet weer hoger ivm de hoeveelheid koolhydraten?
Maandag kan ik de deadlift als eerste inplannen, maar meende altijd dat dat de afsluiter moest zijn omdat je daarna gewoonweg veel minder energie hebt voor de rest van de oefeningen.


Overschot aan kcal is aankomen/meer vet opslag

Deadlift is een zware maar zeer functionele oefening, besteed daar juist je energie aan door het aan het begin van je training te doen.

Hoe wil jij een goede (zware) deadlift uit gaan voeren als je al vermoeid bent van de rest?!:rolleyes:
 
Back
Naar boven