AndroidHealthClinic

Nieuwe speakers en tv - karma

Bezoekers in dit topic

Je kan ook gewoon alles op je tv aansluiten en een standaard surround setje erbij halen.
alle audio enz op je tv aansluiten.

Aangezien een beetje moderne tv genoeg aansluitingen heeft, vervolgens een optical audiokabeltje van je tv naar je surround setje plaatsen:)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Kijk anders even op martkplaats..
 
Sowieso zou ik al kiezen voor stereo i.p.v. die surround rommel. Beter 2 ''goede'' speakers dan 5 matige. En een stereo versterker is in verhouding ook voordeliger t.o.v. een 5.1.

Ik vind 5.1 DTS toch echtwel een must als je veel dikke films kijkt. Ook tijdens het gamen vind ik het geweldig. Bijvoorbeeld in Forza 3/4 dat je je tegenstanders schuin achter je hoord rijden. Of met een Horror shooter heerlijk.

Je moet weer geen setje van 75 euries kopen natuurlijk, maar voor +/- 300 heb je best een aardig setje tegenwoordig.
 
Je versterker vind ik niet bijzonder sterk. Al zoek je goed, dan kan je ook de Onkyo 5xx krijgen voor een bedrag niet niet veel hoger uit zal vallen. Als ik je een persoonlijk advies mag geven; kijk eens voor een tweedehands versterker. Voor het geld van een nieuwe budget versterker, heb je vaak op Marktplaats een versterker van een topmerk voor een zeer leuke prijs. Heb zelf via Marktplaats een Denon voor een leuk bedrag op de kop weten te tikken!
Ik zal het je sterker vertellen: ik heb nog een Onkyo staan. De TX-SV525R om precies te zijn. Alleen zit hier geen hdmi op. Zal eens kijken, want er zit (uit m'n hoofd) wel Dolby Pro Logic op.
 
Maat van mij heeft deze:

http://www.plasma-discounter.nl/lcd-tv/panasonic-lcd-tv/panasonic-tx-l37e30-art-162792.htm

Prachtig beeld. Persoonlijk zou ik liever een paar honderd euro meer investeren in een TV, een beetje TV gaat zo 10 jaar mee. Veel mensen kijken toch aardig wat uurtjes TV, mooi beeld is dan voor die hoeveelheid kijkuren voor die paar honderd euro toch wel de moeite waard imo.

Haha nou zit ik weer te twijfelen tussen 32" en 37". Daar heb je wel gelijk in: ik moet er ook met een beeld naar kijken dat ie nog wel een aantal jaar meegaat.
 
Je kan ook gewoon alles op je tv aansluiten en een standaard surround setje erbij halen.
alle audio enz op je tv aansluiten.

Aangezien een beetje moderne tv genoeg aansluitingen heeft, vervolgens een optical audiokabeltje van je tv naar je surround setje plaatsen:)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Maar een surround setje (welke ik dan in gedachten heb) hebben geen Dolby surround en zijn te duur voor wat je ervoor terug krijgt heb ik me laten vertellen.
 
Omdat wanneer je bijvoorbeeld €200.- te besteden hebt aan luidsprekers, je kan kiezen voor stereo (€100.- per speaker), of surround (€40.- per speaker). Kwaliteit boven kwantiteit. Hetzelfde geldt voor het aantal kanalen van een versterker, luidsprekerkabel etc.

Wanneer je voor stereo kiest dan zou ik ook kiezen voor een analoge versterker i.p.v. een digitale en deze gewoon aansluiten d.m.v. coaxkabel. Enkel voor beelddragers zou ik kiezen voor hdmi.
 
Omdat wanneer je bijvoorbeeld €200.- te besteden hebt aan luidsprekers, je kan kiezen voor stereo (€100.- per speaker), of surround (€40.- per speaker). Kwaliteit boven kwantiteit. Hetzelfde geldt voor het aantal kanalen van een versterker, luidsprekerkabel etc.

Wanneer je voor stereo kiest dan zou ik ook kiezen voor een analoge versterker i.p.v. een digitale en deze gewoon aansluiten d.m.v. coaxkabel. Enkel voor beelddragers zou ik kiezen voor hdmi.

Maar een stereo opstelling vereist ook betere boxen dan een surround. Bij een stereo heb je boxen nodig die een lage en hoge toon kunnen geven en bij de surround is dat verdeeld. 40 euro is voor een satellietspeaker veel terwijl 100 euro voor 1 speaker weinig is imo.
 
Sowieso zou ik al kiezen voor stereo i.p.v. die surround rommel. Beter 2 ''goede'' speakers dan 5 matige. En een stereo versterker is in verhouding ook voordeliger t.o.v. een 5.1.
Juist!
Heb een stereo versterker van 600 euro thuis. Zou je deze kwaliteit in een 5.1 of 7.1 willen hebben dan zul je minimaal 3000 euro op tafel moeten leggen. En dan spreek ik alleen over de versterker en hebben we het nog niet eens over de speakers.
 
Nee vaak zijn de speakers in een surround ''pakket'' gewoon k*t en wordt deze matige kwaliteit gecompenseerd door een eveneens matige subwoofer.

Wil je een goede surround set, dan ben je gewoon veel meer kwijt dan voor een stereo set van eenzelfde kwaliteit. Sterker nog, een goede surround set heeft ook een stuk duurdere elektronica nodig wil het echt goed klinken.

Dus mijn menig is: heb je 1000en € te besteden, wil je een dikke thuisbioscoop en heb je de ruimte voor een degelijke + correcte opstelling van de luidsprekers, dan kies je voor surround. Heb je dat niet, dan kies je voor stereo.

Maar het is jouw keus ;)
 
Nee vaak zijn de speakers in een surround ''pakket'' gewoon k*t en wordt deze matige kwaliteit gecompenseerd door een eveneens matige subwoofer.

Wil je een goede surround set, dan ben je gewoon veel meer kwijt dan voor een stereo set van eenzelfde kwaliteit. Sterker nog, een goede surround set heeft ook een stuk duurdere elektronica nodig wil het echt goed klinken.

Dus mijn menig is: heb je 1000en € te besteden, wil je een dikke thuisbioscoop en heb je de ruimte voor een degelijke + correcte opstelling van de luidsprekers, dan kies je voor surround. Heb je dat niet, dan kies je voor stereo.

Maar het is jouw keus ;)

Ben ik niet mee eens. Je hebt verschillende segmenten. Low budget tot 2000 euro. Redelijke shit vanaf 2000 en high budget vanaf te-veel-geld.

Die logitech die ik gelinkt heb presteert zeer goed voor de prijs (280 euro), voor onder de 1000 kun je niet veel beters krijgen. De surround is zeker wel een toegevoegde waarde. Kijk als je thuis een soundset hebt van 10.000 euro, okay, dan kun alles bashen, dat is je eigen recht. Maar OP zoekt dus overduidelijk een budget gaming soundset voor in zijn kamer.

Deze is de veruit de beste keus:
http://tweakers.net/pricewatch/279592/logitech-z906.html
 
Ben ik niet mee eens. Je hebt verschillende segmenten. Low budget tot 2000 euro. Redelijke shit vanaf 2000 en high budget vanaf te-veel-geld.

Die logitech die ik gelinkt heb presteert zeer goed voor de prijs (280 euro), voor onder de 1000 kun je niet veel beters krijgen. De surround is zeker wel een toegevoegde waarde. Kijk als je thuis een soundset hebt van 10.000 euro, okay, dan kun alles bashen, dat is je eigen recht. Maar OP zoekt dus overduidelijk een budget gaming soundset voor in zijn kamer.

Deze is de veruit de beste keus:
http://tweakers.net/pricewatch/279592/logitech-z906.html

Ik ga hierin mee. Beste keus weet ik niet maar leuk budget setje voor op je slaapkamer!
 
Inderdaad een leuk setje, maar die kan ik niet tegelijk aansluiten op de ps3, tv en pc.

Ik waardeer het meedenken though.
 
Laatst bewerkt:
Stel dat ik de Z906 neem:

Kan ik dan de PS3 aansluiten via HDMI op de TV en dan met een optische kabel van de TV naar de Z906 en toch op de PS3 én TV surround krijgen? En dan met een optische kabel -> splitter -> pc? Zodat ik op alle drie surround heb?

Zie dit namelijk op een site staan:

Volgens mij fungeert je TV als een "stereo"-proxy. Dus alles wat via de TV door geproxyt wordt naar je Z906, wordt automatisch stereo, en dat wil ik juist niet. PS3-geluid hoeft wat mij betreft niet 5.1 te zijn, maar met name bij de xtreamer moet ik toch wel 5.1 geluid op die Z906 hebben.

Als ik bijv. deze tv neem: http://www.plasma-discounter.nl/led...sung-ue37d5000-art-163034.htm#anSpecificaties

Met 'Dolby Decoder: Dolby Digital Plus'.
 
Laatst bewerkt:
Stel dat ik de Z906 neem:

Kan ik dan de PS3 aansluiten via HDMI op de TV en dan met een optische kabel van de TV naar de Z906 en toch op de PS3 én TV surround krijgen? En dan met een optische kabel -> splitter -> pc? Zodat ik op alle drie surround heb?

Zie dit namelijk op een site staan:



Als ik bijv. deze tv neem: http://www.plasma-discounter.nl/led...sung-ue37d5000-art-163034.htm#anSpecificaties

Met 'Dolby Decoder: Dolby Digital Plus'.

De z906 heeft een versterker met 3 digitale inputs (2 optische en 1 coax), pc en ps3 gebruiken de optische. En weet niet echt wat je bedoelt met tv, bedoel je een mediaspeler of een digitale tv kastje? Of analoge tv zonder kastje?

Digitale inputs alleen boeiend als er uiteraard digitale overdracht is, bijv dts, mooi geluid (alle ps3 games enzow). Normale tv zenders hebben dat niet volgens mij.

Mediaspelers kunnen via coax, een digitaal tvkastje van upc ofzow ook als het goed is.
 
Maar een stereo opstelling vereist ook betere boxen dan een surround. Bij een stereo heb je boxen nodig die een lage en hoge toon kunnen geven en bij de surround is dat verdeeld. 40 euro is voor een satellietspeaker veel terwijl 100 euro voor 1 speaker weinig is imo.

Voor jou budget lijkt mij ook een fatsoenlijke stereo opstelling beter dan een cheapo 5.1 opstelling.

Wil je fatsoenlijk 5.1 je toch aan minimaal 1250 euro alleen voor de boxen en versterker.

die setjes van bv de mediamarkt met 4 kleine speakers zijn gewoon k*t, die hebben ook geen fatsoenlijk bereik of totaal onzuiver geluid.
Koop voor dat geld dan gewoon een fatsoenlijke stereo opstelling.

Wat is verder je doel qua opsteliing? ps3 en pc speel je nooit samen he?

dan zou ik beide via hdmi lekker naar de versterker aansluiteen dan vanuit de versterker 1 hdmi naar je tv en klaar ben je, zo heb ik het beneden ook, alles aangelsoten op de versterker, en dan hoef je maar 1 hdmi te trekken naar de tv
 
Bij ibood.nl is er een Combi Onkyo 5.1-kanaals 3D-Receiver met Q-Waves QuicklinkTV in de aanbieding. Misschien heb je daar wat aan :)
 
Back
Naar boven