Fitness Seller

Nieuwe speakers en tv - karma (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Primo Victoria

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
3.048
Waardering
227
Lengte
1m92
Massa
85kg
Ik heb zelf al zitten zoeken, maar kom er echt niet uit met al die aansluitingen etc.

Wat dus de bedoeling is:
- Een nieuwe geluidsset om aan te sluiten op mijn PC, PS3 én TV.

- Een nieuwe TV waar ik mijn PS3 én PC op aan kan sluiten en dus ook mijn geluidsset. Ook moet er gewoon tv op gekeken kunnen worden (gaat nu via satelliet, maar over een tijdje gaat het via de kabel. Geen idee welke tuner daarvoor nodig is).


Wat ik al gevonden had:
PS3 word aangesloten d.m.v. HDMI of optisch.
PC d.m.v. vga of dvi. (verloopkabel dvi -> hdmi)
Geluidsset d.m.v. HDMI ???

Nu kwam ik op een ander forum deze versterker tegen:
Onkyo TX-SR309
[Link niet meer beschikbaar]

En als boxen (ben wel op zoek naar surround):
Jamo S 606 HCS 3
[Link niet meer beschikbaar]

En als tv:
Philips 32PFL5606H
http://www.vergelijk.nl/lcd_plasma_televisie/philips/32pfl5606h/


Er staat nog niks vast.

Totale kosten:
TV €365
Geluidsset (boxen+versterker) €380+€235
Totaal = €980


Moet goedkoper kunnen lijkt me. :o Had zelf iets meer van €600 en misschien €700 in gedachten.

Dit alles komt op mijn kamer te staan.

Kom maar op met die kennis. :D
 
Voor een tv zou ik toch liever in de 750 euro range gaan zitten. Dan heb je toch wel een leuk full hd bonanza.
 
Logitech heeft zeer goede boxen voor degelijke prijzen. Je zou daar zeker een kijkje moeten nemen.

Verder voor TV zijn merken als Philips en Sharp altijd goed. Samsung heeft een groot assortiment maar persoonlijk ben ik over dat merk niet zo heel erg te spreken. Alles wat ze maken lijkt wel een rip off wat net wat minder werkt.
 
kijk eens voor een tv naar een (oude serie) Panasonic Viera.
Plasma uiteraard!

met jouw budget zou ik wel voor 2e hands gaan.
 
Ik heb het simpel en relatief goedkoop.

Een panasonic 5.1 home cinema setje met digitale ingang zoiets:

http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/...ecifications/183016/index.html?trackInfo=true

TV Samsung zoiets:
http://www.samsung.com/nl/consumer/.../LE37D550K1WXXN/index.idx?pagetype=prd_detail

Heb een xbox via digitaal op mijn setje, dus lekker gamen met 5.1 surround.
Pc via 5meter VGA kabel op de tv en een digitale kabel ook naar et setje. Kun je full HD x264 kijken met 5.1 surround.

Die Phillips tv kan alles wat je wil ookwel. Zou zelf nu wel voor full HD LED tv gaan.

Zijn vele wegen naar rome :P
 
Hoe groot is die tv?
 
Philips 32PFL5606H, 32 staat voor 32" inch dus 80cm niet erg groot dus.
 
Philips 32PFL5606H, 32 staat voor 32" inch dus 80cm niet erg groot dus.

Komt ook op m'n kamer te staan. Zit nog een beetje tussen 32 en 37 te twijfelen al is 32 meer geschikt denk ik (zit er 2-2,5 meter vanaf).

Rest kijk ik vanmiddag ff, zit nu op mobiel.

Ps. Oele: setje ziet er leuk uit, maar mijn ps3 kan als blue-ray speler functioneren dus de dvd-spelet is overbodig. Of heb je die nodig om alles aan te sluiten+voor de dolby surround?
 
Laatst bewerkt:
Komt ook op m'n kamer te staan. Zit nog een beetje tussen 32 en 37 te twijfelen al is 32 meer geschikt denk ik (zit er 2-2,5 meter vanaf).

Rest kijk ik vanmiddag ff, zit nu op mobiel.

Ps. Oele: setje ziet er leuk uit, maar mijn ps3 kan als blue-ray speler functioneren dus de dvd-spelet is overbodig. Of heb je die nodig om alles aan te sluiten+voor de dolby surround?

32" op slaapkamer is groot genoeg vind ik. Heb zelf een 37" in de woonkamer vind dat groot zat.

Je hebt niet persee zown setje nodig hoor. In jou geval zou ik ook voor een losse versterker met boxen gaan.
 
PS3 aansluiten op tv dmv hdmi.
Pc aansluiten op tv dmv dvi-hdmi kabel.
Tv aansluiten op geluidsset dmv hdmi.
Pc aansluiten op geluidsset dmv die 3 kabeltjes (geen idee wat de naam is).

Zal dat werken? Wil zo min mogelijk gekloot met kabeltjes verwisselen.

http://www.sony.nl/product/hcs-home-cinema-receiver/str-dh520

Denk dat dit de versterker word. Alles zit erop en er zijn goede reviews over.
 
Laatst bewerkt:
Sowieso zou ik al kiezen voor stereo i.p.v. die surround rommel. Beter 2 ''goede'' speakers dan 5 matige. En een stereo versterker is in verhouding ook voordeliger t.o.v. een 5.1.
 
Koop een leuke marantz versterker (stereo of surround) samen met wat mordaunt short of kef speakers (2 of 5)

Ben je voor surround max 500 kwijt tweedehands en stereo 350, kan geen enkel bose, lg harman kardon setje tegenop. Succes
 
Sowieso zou ik al kiezen voor stereo i.p.v. die surround rommel. Beter 2 ''goede'' speakers dan 5 matige. En een stereo versterker is in verhouding ook voordeliger t.o.v. een 5.1.
Leg uit? Er zijn ook prima 5.1 speakers te vinden?

---------- Post toegevoegd Tue 15 Nov 2011 om 17:59 ----------

kijk eens voor een tv naar een (oude serie) Panasonic Viera.
Plasma uiteraard!

met jouw budget zou ik wel voor 2e hands gaan.
Kan natuurlijk wel iets hoger, maar perfectie ben ik ook niet naar op zoek. Ik ben niet echt een audio freak die al z'n salaris ervoor over heeft. Overigens is dit ook niet voor een thuisbioscoop o.i.d., maar voor m'n slaapkamer.
 
Laatst bewerkt:
zou voor speakers gwn 2 speakers met dikke subs doen zodat je lekker hard geluid hebt. bij gamen heb ik liever hard geluid dan heel zuiver geluid.
 
zou voor speakers gwn 2 speakers met dikke subs doen zodat je lekker hard geluid hebt. bij gamen heb ik liever hard geluid dan heel zuiver geluid.
Nou, in m'n slaapkamer zijn het allemaal dunne muren en een houten vloer. :o
 
Nou, in m'n slaapkamer zijn het allemaal dunne muren en een houten vloer. :o
dan zou ik zeggen koptelefoon, maar zo'n jamo set is beter voor als je vaak naar muziek luistert en echt de kwaliteit waardeert. maar zou anders voor n koptelefoon gaan, of oordopjes voor je huisgenoten kopen en alsnog een een stel dikke speakers halen.
 
hoever zit je trouwens achter je tv?
 
Je versterker vind ik niet bijzonder sterk. Al zoek je goed, dan kan je ook de Onkyo 5xx krijgen voor een bedrag niet niet veel hoger uit zal vallen. Als ik je een persoonlijk advies mag geven; kijk eens voor een tweedehands versterker. Voor het geld van een nieuwe budget versterker, heb je vaak op Marktplaats een versterker van een topmerk voor een zeer leuke prijs. Heb zelf via Marktplaats een Denon voor een leuk bedrag op de kop weten te tikken!
 
Back
Naar boven