XXL Nutrition

Nieuwe Split (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Ik wil een andere split gaan proberen en ik dacht aan iets als de volgende:

Ma: Borst/Biceps
Di: Benen/Buik
Woe: -
Do: Rug
Vrij: Schouders/Triceps

Borst:

- Flat bench press
- Incline bench press
- Dumbbell flyes

Biceps:

- Alternate dumbbell curls
- Barbell curls

Benen:

- Squats
- Extentions
- Romanian Deadlift
- Calf raises

Buik:

- Verschillend; van alles en nog wat

Rug:

- Barbell row (op 2 manieren)
- Dumbbell rows
- Deadlifts

Schouders:

- Dumbbell press (of Military press)
- Dumbbell lateral raises
- Bent-over lateral dumbbell raises
- Shrugs

Triceps:

- Fench press
- Skull crushers
- smal bankdrukken


Iemand nog tips mbt tot eventuele aanpassingen?
 
Nou ten eerste niet bij buik : Van alles en nog wat van maken. Ik zou als je massa erop wil gewoon de 12 herhalingen aanhouden . Verder zou ik beginnen met de onderste buikspieren, waarop de schuine en vervolgens de bovenste volgen. Dit is omdat de onderste buikspieren bij de meeste mensen minder zijn ontwikkeld.

En verder voor triceps geen smal bankdrukken. Is verder mij mening hoor zeg niet dat ie slecht is maar ik zou er gewoon nog een goede dumbbell oefening voor gebruiken of dippen. ( maar alsnog das wat ik zou aanraden )

Waarom bij de rest 3 of 4 oefeningen en bij bicep maar twee? En je onderarmen ? train je die er verder niet bij? Zou ik nog wel een oefeningtje voor uitstrekken , want heb ook bij veel mensen gezien die van die vet breede biceps en triceps hadden en dan van die lelijk dunne onder armpjes. Ik weet dat je het altijd wel traint met biceps maar ik vind dat naar mij mening niet genoeg. Ik zou daar dus nog een oefening bij doen.

oh ja 1 tip verder nog :
Als je leven lief is ga niet squaten met Big Steve .. Tenzij je gas masker hebt :D

Dit is gewoon verder me mening erover en je moet maar kijken of je er wat aan hebt!

Succes :thumb:
 
Originally posted by Ryu
Nou ten eerste niet bij buik : Van alles en nog wat van maken. Ik zou als je massa erop wil gewoon de 12 herhalingen aanhouden . Verder zou ik beginnen met de onderste buikspieren, waarop de schuine en vervolgens de bovenste volgen. Dit is omdat de onderste buikspieren bij de meeste mensen minder zijn ontwikkeld.

En verder voor triceps geen smal bankdrukken. Is verder mij mening hoor zeg niet dat ie slecht is maar ik zou er gewoon nog een goede dumbbell oefening voor gebruiken of dippen. ( maar alsnog das wat ik zou aanraden )

Waarom bij de rest 3 of 4 oefeningen en bij bicep maar twee? En je onderarmen ? train je die er verder niet bij? Zou ik nog wel een oefeningtje voor uitstrekken , want heb ook bij veel mensen gezien die van die vet breede biceps en triceps hadden en dan van die lelijk dunne onder armpjes. Ik weet dat je het altijd wel traint met biceps maar ik vind dat naar mij mening niet genoeg. Ik zou daar dus nog een oefening bij doen.

oh ja 1 tip verder nog :
Als je leven lief is ga niet squaten met Big Steve .. Tenzij je gas masker hebt :D

Dit is gewoon verder me mening erover en je moet maar kijken of je er wat aan hebt!

Succes :thumb:

M'n onderarmen train ik liever niet apart; ik heb het wel eens gedaan, maar voor m'n gevoel raakten ze overbelast. Maar wat zou evt een goede oefening hiervoor zijn?

Verder zit het met m'n buikspieren wel goed, althans ze zijn al aardig sterk en zichtbaar (mede door vechtsport).

En wat de biceps betreft; ik heb gemerkt dat 2 oefeningen bij mij effectiever is dan 3... maar ik zou idd een incline dumbbell curl erbij kunnen doen o.i.d. Wat is een fijne oefening hiervoor?

En waarom niet smal drukken? Wat is dan een beter alternatief?

En bedankt voor het advies over Big Steve. I'll keep it in mind ;)
 
Originally posted by Ryu


En verder voor triceps geen smal bankdrukken. Is verder mij mening hoor zeg niet dat ie slecht is maar ik zou er gewoon nog een goede dumbbell oefening voor gebruiken of dippen. ( maar alsnog das wat ik zou aanraden )

waarom niet??? ziet er toch goed uit.

Originally posted by Ryu
Waarom bij de rest 3 of 4 oefeningen en bij bicep maar twee? En je onderarmen ? train je die er verder niet bij? Zou ik nog wel een oefeningtje voor uitstrekken , want heb ook bij veel mensen gezien die van die vet breede biceps en triceps hadden en dan van die lelijk dunne onder armpjes. Ik weet dat je het altijd wel traint met biceps maar ik vind dat naar mij mening niet genoeg. Ik zou daar dus nog een oefening bij doen.

onderarmen train ik ook niet apart. die kan je evnetueel aanpakken alsmlaatste oefening boij biceps met reverse culr waarbi je ook nadruk legt op brachilais maar ik zou dan idd toch voor een hammer curl gaan. die is in mijn ogen beter voor de biceps. hoeveel sets doe je voor biceps? andersd zou ik de dumbbell curls vervangen voor (incline) hammer curls en dan begionnen met bb curl

enne barbell row op 2 manieren? ondrhands/bovenhandns?
en dan nog een rowoefening. kan wel maar jij doet geen oefening als optrekken of pulldown?
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by TongPo
Ik wil een andere split gaan proberen en ik dacht aan iets als de volgende:

Ma: Borst/Biceps
Di: Benen/Buik
Woe: -
Do: Rug
Vrij: Schouders/Triceps

Borst:


- Incline bench press - 4 setjes
- Dumbbell flyes - 4 setjes
- Flat bench press - 4 setjes

Biceps:

- Barbell curls - 4 setjes
- Incline Hammer Curls - 4 setjes


Benen:

- Romanian Deadlift - 4 setjes
- Squats - 4 setjes
- Extentions - 4 setjes
- Calf raises - 4 setjes

Buik:

- Verschillend; van alles en nog wat
?

Rug:

- Deadlifts - 4 setjes
- Barbell row (op 2 manieren) - 2 setjes elk
- Front Pulldown - 4 setjes
- Dumbbell rows - 4 setjes



Schouders:

- Dumbbell press (of Military press) - 4 setjes
- Dumbbell lateral raises - 4 setjes
- Bent-over lateral dumbbell raises - 4 setjes
- Shrugs - 4 setjes

Triceps:

- Fench press - 3 setjes
- Smal bankdrukken - 3 setjes
- Skull crushers - 3 setjes


Iemand nog tips mbt tot eventuele aanpassingen?


heb ff wat verandert. en ik zou ook gewoon 1 barbell row doen...:coolnana:
 
Laatst bewerkt:
:lifter: :thumb:
alhoewerl ik de pulldown dan niet als laats zou doen maar wisselen met de voorlaatste
 
:lifter: :toilet: :lifter: :rocker: :lifter: :rocker: :banana: :coolnana: :study: smilies are fun ^_^

oh jah, je hebt gelijk ff veranderen.
 
Thanks Vinny :thumb:

En Dandy, met barbell rows op 2 manieren bedoel ik dat ik eerst 4 setjes doe met een smalle grip (iets smaller dan schouderbreedte) en m'n ellebogen langs m'n lichaam hou (barbell naar buik). En dat ik daarna 4 setjes doe met een wat bredere grip en waarbij ik m'n ellebogen juist wat meer van m'n lichaam af hou (barbell naar borst).
 
vind ik een beetje teveel van het goede; 8 setjes barbell rows. Zou gewoon 4 setjes bb rows doen (schouderbreedte en naar buik) Met de andere versie pak je meer achterkant schouders en traps. Pak er ipv die tweede bb rows idd een pulldown/pullup oefening bij.
 
Ok, en maakt het nog veel uit of je bij de borst begint met een incline of een flat bench press?

Ik zou namelijk liever:

- flat bench press (4 setjes)
- db flyes (4 setjes)
- incline bench press (4 setjes)
 
als je nadruk wil leggen op bovenkant borst, zou ik eerst die incline doen. ik zou die db flyes trouwens op het laatst doen; als je je borst niet wil voorvermoeien. Ik zou bij de incline bp dumbbells gebruiken, zodat je bij het bankdrukken lekker veel gewicht op de barbell kan gooien en bij de incline db press kan je dan meer nadruk leggen op de 'stretch' (lekker ver doorzakken)
 
Flyes zou ik juist er tussen zetten, dan kan je triceps wat meer rusten en kan je bij vlakke ( of incline ) zwaarder gaan..
 
Ben met vinny eens
 
En zouden jullie bij de schouders met dumbbell press of military press beginnen?
 
1 van de 2, niet allebei, ik zou dumbbell press doen omdat ik meer mijn ant's voel dan bij military..
 
Back
Naar boven