MuscleMeat

Nieuwe sportschool nieuwe vechtsport (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iguana

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 nov 2004
Berichten
1.004
Waardering
0
Ik sta voor een keus in mijn nieuwe sportschool heb je 2 vechtsportvormen..
Taekwondo en kickboksen..
Wat is aantrekkelijk/leuker om te doen/beter te doen als zwaargewicht zijnde..
Ervaringen en of adviezen worden zeer op prijs gesteld. :cool: :D
 
Taekwondo is voor mietjes en je mag niet voluit!
Kickboksen roeleert heb het zelf 3,5 jaar gedaan toen krreg ik een blessure :(
 
Dat was ook mijn idee van taekwondo idd..
Maar een neefje beweerde anders..
Maargoed hij weet niet beter;)
Ik heb een tijd karate gedaan in mn oude sportschool(kyokshynkai)
dat was zgn fullcontact maar in werkelijkheid is dat alleen met wedstrijden zo:(
Je stond constant katas(net dansen) te oefenen..
Mijn voorkeur lag al bij kickboksen..
Thanks:D
 
Ik zat in het begin ook twijfelen tussen taekwondo en thaiboksen, kheb toen gekozen voor thaiboksen, nooit geen spijt van gehad.
 
Als zwaargewicht zijnde moet je zoiezo geen vechtsport doen waar het aankomt op hoe sneller hoe beter zoals bij taekwando. Kickboxen is stuk beter voor jou :)
 
Moet maar eens navragen of je HapKiDo kan volgen ipv die twee andere .

http://www.hapkido.nl/

Daar ga je meer aan hebben dan aan die twee andere .

Mvg :cool:
 
Ok duidelijk thanks everyone ik ga morgen kijken en of meedoen:D
Vooral dat hoe sneller hoe beter van Micr is duidelijk;)
 
Little Me zei:
Moet maar eens navragen of je HapKiDo kan volgen ipv die twee andere .

http://www.hapkido.nl/

Daar ga je meer aan hebben dan aan die twee andere .

Mvg :cool:

Is idd een prachtige vechtsport maar heb je niet bij mij in de buurt. ;)
 
Beide, om mooie techniek en lenigheid op te bouwen ga je taekwando doen, en dit kan je bij het kickboxen zeer goed gebruiken. Ik zeg eerst half jaar taekwondo en dan geleidelijk overschakelen naar kickboxen.
 
taikwondo is meer gericht op beenwerk en dat niet volluit kunnen lijkt me toch wel een zege als zwaargewicht. Waarom?

Ten eerste hebben zwaargewichten veel problemen met hun knien enzo. Denk eens aan als er een volle lowkick op knalt...... Met een beetje pech wordt je trainingsschema de komende tijd toch wel dratisch ingekort....

Is ook iets om aan te denken op een vechtsport lijkt me zo..........
 
whaha stelletje leken :P Taekwondo voor mietjes... en niet voluit :D

Hebben jullie dus duidelijk bij verkeerde sportscholen gekeken.
Bij ons kreeg je een mars als je bij de ander het lucht uit z'n longen schopte (dus dat hij op z'n knieen ging) met een dik pantser om... (en ik heb er veel gegeten :D ) Ik woog toen om en nabij de 90 kg ofzo wel redelijk hoog vet% en was snel genoeg en kon wel ontiegelijk hard trappen :D
Zeker geen rede om dat niet te kiezen dus!

Maar ik zou zelf wel voor kickboxen gaan.
 
Duidelijk kickboksen. Taekwondo is te beperkt in technieken en vooral gebaseerd op afstand te vechten. Kickboksen is meer gericht zowel op close encounters als op afstand.
 
taekwondo vind ik enorm sierlijke, mooie sport als het op tv komt (olympische spelen). De nadruk ligt op trap technieken in de meest veelzijdige vorm, hoge trappen. Kickboxen is soepeler en waarschijnlijk ook aangenamer om te beoefenen.
 
Ik zou kickboxen kiezen, ALLEEN omdat je het hebt over een zwaargewicht. teakwondo moet je erg lenig voor zijn maar is zeker wel veel mooier en leuker!
 
gaat het om kick of thaiboksen? Als het om kickboksen gaat zou ik daarvoor gaan omdat dit ontwikkeld is vanuit het taekwondo en boksen. Het zijn alle been technieken vanuit het taekwondo plus stoot technieken van het boksen. Kickboksen is vrijwel ook altijd full contact, bij tekwondo heb je ook de semi contact variant waar meer de nadruk wordt gelegd op deuitvoering vd technieken. Kheb zelf 5 jr lang WTF taekwondo gedaan en heb er zeker voordelen van, maar kickboksen is gewoon completer.. anywayz never limit yourself to 1 style..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven