Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

MadMax

Novice
Lid geworden
9 jul 2019
Berichten
6
Waardering
2
Lengte
1m81
Goedemiddag,

Allereerste bedankt als je de moeite neemt om mijn bericht te lezen, en helemaal tof als ik een reactie mag krijgen waar ik wat mee kan.

Waar ik momenteel tegenaan loop is dat ik na het passeren van de 30 (33) merk dat mijn lichaam anders reageert en er vormen komen waar ik niet vrolijk van wordt.
Nu ben ik gestopt met roken sinds een goed jaar, en ook dat helpt niet mee.
Merk gewoon dat ik steeds steviger wordt (en zie dit vooral rond mijn buik), het punt is daar dat ik er ongelukkig van wordt en dat kan niet de bedoeling zijn.

Nu weet ik zelf al te goed dat voeding en beweging de key moeten zijn om hier wat aan te doen, dit wil ik ook voor de volle 100%.

Alleen nu komt het probleem! Ik heb geen idee waar te starten, wat aan ‘di’eet te volgen, welke voeding, wat is de beste manier om te sporten etc.

Mijn doel wat ik voor ogen heb:
- Aanzienlijk afvallen (90kg, en hoe lastig ook rond de buikstreek, mijn armen en benen etc zijn verre van dik/vet)
- Wil dan toch ook mijn spiermassa vergroten.
- En mijn conditie weer op pijl krijgen

Ik hoop hier een opening te vinden, of wellicht een start van iets wat ik zelf niet kan vinden (zie door de bomen het bos niet meer).

Alvast bedankt en hoop hier in mijn traject vaker feedback te kunnen halen!

Groeten Max
 
Als ik jouw was dan zal ik de volgende topic doorlezen = https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
Op basis hiervan kan jij een trainingsprogramma verkrijgen die voor beginners is.
Vervolgens is het misschien een idee om je dagelijkse behoeftes te berekenen (calorieën), ook hiervan zijn tal van calculators en formules te vinden op zowel dit forum als op het gehele internet.
Daarna is het tijd om je kennis uit te breiden op het gebied van voeding. Hierin is wederom een bult aan informatie te vinden op internet. Denk hierbij aan forums, artikelen en youtube video's.
Dan wordt het tijd om de kennis en gegevens toe te passen op jezelf in de praktijk. Leer je voeding kennen en eet op basis van je behoeftes. Een handige app hiervoor is myfitnesspal. Deze app kent vrijwel elk product + barcode. Erg handig om je macro's bij te houden.

Wees ook vooral experimenteel, daar heb ik zelf het meeste van geleerd.

Succes.
 
Als ik jouw was dan zal ik de volgende topic doorlezen = https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
Op basis hiervan kan jij een trainingsprogramma verkrijgen die voor beginners is.
Vervolgens is het misschien een idee om je dagelijkse behoeftes te berekenen (calorieën), ook hiervan zijn tal van calculators en formules te vinden op zowel dit forum als op het gehele internet.
Daarna is het tijd om je kennis uit te breiden op het gebied van voeding. Hierin is wederom een bult aan informatie te vinden op internet. Denk hierbij aan forums, artikelen en youtube video's.
Dan wordt het tijd om de kennis en gegevens toe te passen op jezelf in de praktijk. Leer je voeding kennen en eet op basis van je behoeftes. Een handige app hiervoor is myfitnesspal. Deze app kent vrijwel elk product + barcode. Erg handig om je macro's bij te houden.

Wees ook vooral experimenteel, daar heb ik zelf het meeste van geleerd.

Succes.

Bedankt voor je reactie! ik ga het topic doorlezen
 
Maak het niet te moeilijk voor jezelf, zorg dat je dieet makkelijk vol te houden is. Maak het dus lekker, Later kan je wel met je macros etc gaan spelen.

Begin met een trainingsschema (5x5stronglifts ofzo) en heb geduld.
 
Maar wat is dan een goed dieet i.c.m. sporten?

Ik wil het sporten serieus en fanatiek op gaan pakken, echter nog geen idee wat aangezien ik de sportschool erg lastig vind om vol te houden.

Geduld als is het zien van resultaat bedoel je dan?
 
Geduld als is het zien van resultaat bedoel je dan?

Ja, Rome is niet in één dag gebouwd (cliché).

Wat betreft motivatie zul je toch opzoek moeten gaan naar het gene wat jouw in eerste instantie heeft gemotiveerd om überhaupt hier op dit forum te komen en hier op verder te borduren. Je zult sowieso dagen hebben dat je geen of nauwelijks motivatie hebt, maar dit zijn de moment die bepalen of je je doelen zult behalen of niet.
 
Maar wat is dan een goed dieet i.c.m. sporten?

Ik wil het sporten serieus en fanatiek op gaan pakken, echter nog geen idee wat aangezien ik de sportschool erg lastig vind om vol te houden.

Geduld als is het zien van resultaat bedoel je dan?
lees de link ;)
pm mag ook.
 
Maar wat is dan een goed dieet i.c.m. sporten?

Ik wil het sporten serieus en fanatiek op gaan pakken, echter nog geen idee wat aangezien ik de sportschool erg lastig vind om vol te houden.

Geduld als is het zien van resultaat bedoel je dan?
Vuistregels voor een 'goed' sport dieet zijn vaak; eiwitten lichaamsgewichtx2 (90kg = 180g eiwitten), vetten lichaamsgewicht minimaal x 1 (90g +) en de rest aanvullen met je koolhydraten. nu moet je zelf gaan uitzoeken wat je lekker vindt en bij deze wat bij deze getallen past, het hoeft ook niet allemaal precies te kloppen.

Zet voor jezelf bepaalde (haalbare) doelen in de gym, werk daar naar toe. maak elke maand foto's om je progressie te tracken (dit gaat ook motiveren als je verandering ziet). En ga gewoon naar de gym, eigen muziek in en lekker rammen, ook al heb je geen zin. blijf gewoon gaan, op een gegeven moment wordt het een gewoonte.
 
Een open deur, maar de tips hierboven (mbt voeding en het lezen van topics) zijn echt belangrijk: ik ben nu zelf net een maandje bezig en ben nog steeds niet uitgelezen haha. Als je eenmaal 'in' het uitpuzzelen van de voeding zit, ga je steeds meer lekkere dingen ontdekken (kijk vooral ook bij het topic over recepten en Wat eet je nu); geldt iig voor mijzelf. In het begin kan het best hard gaan, en dat geeft mij vanzelf motivatie genoeg.
Maar zoals ik het lees bij jou, ben jij er ook echt wel klaar voor om wat te gaan veranderen....succes!
 
hardlopers zijn doodlopers ,beter 2-3 x per week voor 10 jaar dan 5 x per week voor 3 maanden

en verder moet je je aan het KISS principe houden ,keep it simple stupid ,geen dank
 
Bedankt voor de reacties!
Ik was een weekendje weg, dus nog niet aan jullie tips toe gekomen.

Weet iemand echt een dieet (boek, internet ofzo) die ik kan gaan volgen om daar mee te beginnen, dan het sporten te combineren met die voeding?
 
Bedankt voor de reacties!
Ik was een weekendje weg, dus nog niet aan jullie tips toe gekomen.

Weet iemand echt een dieet (boek, internet ofzo) die ik kan gaan volgen om daar mee te beginnen, dan het sporten te combineren met die voeding?
Burn the fat feed the muscle
 
Bedankt voor de reacties!
Ik was een weekendje weg, dus nog niet aan jullie tips toe gekomen.

Weet iemand echt een dieet (boek, internet ofzo) die ik kan gaan volgen om daar mee te beginnen, dan het sporten te combineren met die voeding?

Dit forum (stickies) :rolleyes:
Qua voeding is Lyle McDonald een goede bron (ook aantal boeken, maar ook artikelen op website).
Maar het meeste vind je versimpeld terug in de stickies op het forum.
 
Bedankt voor de reacties!
Ik was een weekendje weg, dus nog niet aan jullie tips toe gekomen.

Weet iemand echt een dieet (boek, internet ofzo) die ik kan gaan volgen om daar mee te beginnen, dan het sporten te combineren met die voeding?
Zie de link... staat meer dan genoeg in. Daar heb je geen boek voor nodig ;)
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Back
Naar boven