XXL Nutrition

Nieuwe start

Bezoekers in dit topic

rbn87

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
18 dec 2018
Berichten
1.238
Waardering
1.680
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
Hi allemaal,

Zoals de titel wellicht al aangeeft, heb ik onlangs een nieuwe start gemaakt met sporten. Een aantal jaar terug heb ik een hele tijd gesport, maar wegens omstandigheden heb ik destijds helaas niet doorgezet. Ik begon aan mijn eerste 'echte' baan als leerkracht in het speciaal onderwijs, ben samen met mijn vrouw daarnaast nog een bedrijf gestart (trouwfotografie in binnen- en buitenland), we hebben een hond genomen enzovoort. Hierdoor verdween de krachtsport naar de achtergrond en heb ik bij het wisselen van baan mijn abonnement via de vorige werkgever niet meer verlengd.

De afgelopen periode is er veel in mijn leven gebeurd. Ons leven kwam in december 2017 op zijn kop te staan door de plotselinge diagnose van uitgezaaide longkanker bij mijn schoonmoeder. Vorige maand is zij helaas overleden, na een jaar een moedige strijd te hebben gestreden tegen deze vreselijke ziekte.

Bovenstaande is voor mij een grote drijfveer om weer te sporten. Puur omdat het mij een enorme afleiding biedt en ik merk dat ik in de sportschool tot rust kom.

Zo'n 8 jaar geleden (ruwe schatting) las ik hier ook al ontzettend veel. De laatste tijd ben ik weer veel aan het lezen geslagen hier en merk ik dat mijn interesse in de sport weer helemaal terug is. Door de jaren heen ben ik veel kracht verloren en voel ik dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen. Mijn voornaamste doel komende periode is het aankomen in spiermassa.

Ik heb de mogelijkheid om 2 keer per week full body te trainen. Soms kan het zijn dat ik 3 keer per week kan trainen. Ik wil me met name richten op de grote oefeningen (squat, deadlift, bench, rows, shoulder press). Hieruit bestaat mijn huidige schema dan ook. Als ik hierna nog energie overheb, vul ik dit in met een isolatie oefening voor de biceps en triceps. Maar goed, merk dat ik afdwaal.

Mijn huidige statistieken:

31 jaar
1 meter 75 centimeter
80 kilogram
18% vetpercentage (schatting)

Fijn om weer hier te zijn!

Robin
 
Succes en welkom terug!
 
succes en als je vp klopt heb je een mooie basis
 
Spiergeheugen zal zijn werk doen.

Succes :thumbs:
 
wederom welkom
 
Back
Naar boven